Ga naar inhoud

Linux ervaringen / uitproberen


Aanbevolen berichten

1) Graag meningen over Linux ,\r\nik zou zelf het eens willen proberen in een winkel of iets dergelijks voordat ik een netbook met Linux aanschaf.\r\n2) Weet iemand waar ik in regio Leiden-Amsterdam ik een netbook met Linux [U]in combinatie[/U] [B]met[/B] [U]internetverbinding[/U] kan uitproberen. Vele winkels tonen wel netbooks met Linux maar dan zonder de mogelijkheid even internet op te gaan .\r\n(sorry dit zijn eigenlijk 2 vragen) .\r\nIk weet dat je linux op je windows-pc kan zetten maar dat wil ik niet.\r\n\r\ngroeten\r\nDon
Link naar reactie
Ik werk zelf met ubuntu. Vind het best prettig werken, vooral dat je honderden gratis programma\'s met één klik kunt installeren. Maar de meeste netbooks worden met een andere linux-distributie (linpus) geleverd waar ik minder goede verhalen over gehoord heb. Je kunt natuurlijk wel altijd een andere distributie installeren via een usb-stick of externe cd-speler.\n\nAls je een linuxdistributie wilt proberen, kun je een live-cd downloaden en branden. Dan kun je het direct (zonder installeren) vanaf de CD opstarten om een indruk te krijgen (let wel dat het dan wat minder soepel draait als een echte installatie). Het zelfde kun je ook op een netbook doen met een usb-stick.
Link naar reactie
Waaom de wens om perse met internet uit te proberen? Internetten met een linux pc is niet anders dan internetten met een windows pc.\nJe gebruikt een andere browser, maar je kunt ook Firefox gebruiken, die is op een windows pc ook uit te proberen. Er zijn diverse mail programma\'s die lijken op Outlook Express of zelfs nog beter zijn.\n \nHet grootste verschil zit hem echt in het OS en de desktop zelf, dat is waar je mee werkt en waar je eventueel een beetje aan moet wennen, alhoewel het niet moeilijker is.\nV.w.b. internet is het gewoon internet.
Link naar reactie
[QUOTE=dcmleijnse;458386]1) Graag meningen over Linux ,\nik zou zelf het eens willen proberen in een winkel of iets dergelijks voordat ik een netbook met Linux aanschaf.\n2) Weet iemand waar ik in regio Leiden-Amsterdam ik een netbook met Linux [U]in combinatie[/U] [B]met[/B] [U]internetverbinding[/U] kan uitproberen. Vele winkels tonen wel netbooks met Linux maar dan zonder de mogelijkheid even internet op te gaan .\n(sorry dit zijn eigenlijk 2 vragen) .\nIk weet dat je linux op je windows-pc kan zetten maar dat wil ik niet.\n\ngroeten\nDon[/QUOTE]\n\n\n1.: Probeer is in een virtual Machine Linux te draaien? Weet je gelijk hoe het werkt enzo, en of het wat voor jou is. Hoef je niet helemaal naar de winkel te gaan en dan even 5 minuten proberen. En als het dan wat is, kan je een Netbook kopen. En dan heb je ook nog internet. Ik hoop dat het wat voor je is. En Ubuntu is gratis, en dus ook gratis te downloaden. Hoor van veel mensen dat dat wel goed werkt!\n\nProgramma\'s die je kan gebruiken:\n- Vmware\n- Virtual PC\n\nHoop dat ik hiermee antwoord op je vraag/probleem heb gegeven.
Link naar reactie
[QUOTE=mcDavid;458390]Ik werk zelf met ubuntu. Vind het best prettig werken, vooral dat je honderden gratis programma\'s met één klik kunt installeren. Maar de meeste netbooks worden met een andere linux-distributie (linpus) geleverd waar ik minder goede verhalen over gehoord heb. Je kunt natuurlijk wel altijd een andere distributie installeren via een usb-stick of externe cd-speler.\r\n\r\nAls je een linuxdistributie wilt proberen, kun je een live-cd downloaden en branden. Dan kun je het direct (zonder installeren) vanaf de CD opstarten om een indruk te krijgen (let wel dat het dan wat minder soepel draait als een echte installatie). Het zelfde kun je ook op een netbook doen met een usb-stick.[/QUOTE]\r\n\r\nHoe maak je zoiets?
Link naar reactie
[QUOTE=Swisi;458532]Hoe maak je zoiets?[/QUOTE]\r\n\r\nHe, als je een live CD bedoelt is het erg makkelijk, gewoon even google op:\r\nUbuntu of Linux live CD download en je vind er snel genoeg 1!\r\n\r\nAls je klaar bent met downloaden gewoon op een DVD zetten of CD hangt ervan hoe groot hij is, het beste kan je hier Poweriso voor gebruiken, teminste dat gebruik ik of een ander brandprogramma, zijn er genoeg!\r\n\r\nSucces!
Link naar reactie
[QUOTE=Sanderman;458627]He, als je een live CD bedoelt is het erg makkelijk, gewoon even google op:\r\nUbuntu of Linux live CD download en je vind er snel genoeg 1!\r\n\r\nAls je klaar bent met downloaden gewoon op een DVD zetten of CD hangt ervan hoe groot hij is, het beste kan je hier Poweriso voor gebruiken, teminste dat gebruik ik of een ander brandprogramma, zijn er genoeg!\r\n\r\nSucces![/QUOTE]\r\n\r\nMoet ik gewoon de iso er opzetten en ik ben klaar?
Link naar reactie
Nee download via onderstaande link Ubuntu dit is een live cd, het is als het goed is een iso bestand brand deze op een cd en doe hem in je pc.\n\nStart de pc opnieuw op en de cd zal afspelen, je kan dat testen hoe het is bevalt het je kan je Ubuntu installeren.\n\nJe krijgt dan een dualboot scherm te zien.\n\n[url]http://www.ubuntu.com/getubuntu/download[/url]
Link naar reactie
1 mening:\nwerkt snel, soepel, ik vind persoonlijk beter als windows.\n\nEn als aanvullend advies voor alle toekomstige Linux gebruikers, probeer zoveel mogenlijk door zelfstudie (met b.v de hulp van het internet en aan de linux-distro van uw keuze verbonden forums) je kennis te uit te breiden.\nZeker voor de beginnende Linux gebruiker die slechts alleen in een Windows omgeving is grootgebracht zal spreekwoordelijk op nieuw moeten leren lopen.\nEn dat zal gebeuren met het nodige vallen en weer opstaan, maar uit eindelijk aan het einde pluk je wel de vruchten van de Linux boom.\n\nGerard
Link naar reactie
[QUOTE=queenfanmichel;459440]Klopt de live cd is wat traag, installer je hem wordt (is mijn ervaring) een heel stuk sneller.[/QUOTE]\r\n\r\nKlopt, lezen vanaf een harde schijf gaat véééél sneller dan van een CD.\r\nBovendien wordt met een live-CD een deel van je wergeheugen \'opgesnoept\' voor de tijdelijke installatie, en hou je netto dus minder over voor de programma\'s die je wilt draaien.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...