Ga naar inhoud

Probleem verkenner


Aanbevolen berichten

Hoi,\r\n\r\nIk heb een raar probleem met windows verkenner.\r\nIk heb een HP dv9590ed Laptop waarop Vista Home Premium 64-Bit loopt met 4 Gb intern geheugen. Er zitten twee hardeschijven van 160 Gb in , met ieder één grote partitie. De tweede hardeschijf gebruik ik uitsluitend voor opslag van data. Op deze tweede hardeschijf heb ik een map waarin ik mijn muziek opgeslagen heb. Zodra ik deze map open en hierin op een map met muziek klik, gaat het fout. Het systeem vertraagd en loopt zelfs vast. In de werkbalk boven in beeld begint dan een groene balk te lopen, maar deze loopt dan ook niet verder. Als ik andere mappen op deze schijf gebruik, bijvoorbeeld de map software of foto\'s, waar ook veel in staat, heb ik hier geen last van. Voor de rest functioneerd het hele systeem perfect. Heb geen last van vertraging of vastlopers en zo.\r\n\r\nWie kan mij helpen dit probleem op te lossen.
Link naar reactie
Hi,\r\n\r\nKan me vergissen, maar het lijkt erop dat de Explorer zich langzamerhand is gaan verslikken in het (grote) aantal files per map. Op enig moment werd die vertraging merkbaar en begon hij je op te vallen.\r\nJe kunt nu veel tijd stoppen in het studeren op max. aantallen files per folder in FAT-32 of NTSF en of je probleem theoretisch wel bestaansrecht heeft.\r\nJe kunt ook proberen het in jouw voordeel te omzeilen door een keer de map \'muziek\' te splitsen in muz1, muz2, muz3, ... (niet genest, maar gekoppeld aan de root).\r\nAls dat werkt ben je eruit. Hoef je enkel maar de theorie aan de praktijk aan te passen.\r\n\r\nJeep;)
Link naar reactie
Hoi Jeep,\n\nDe schijf staat in NTFS format.\nDe map \"muziek\" bevat ongeveer 35 sub mapjes waarin telkens maar ongeveer 20 nummers in staan. Ik maak meestal per audio cd één map aan.\nIk heb jou raad opgevolgd om te kijken of dit een verbetering zou zijn. Ik heb 4 sub mappen van de hoofdmap \"muziek\", rechtstreeks verplaatst naar de root van D, echter geen positief resultaat. \nAls ik verkenner open en een submap van de map \"muziek\" open, begint bovenin de adresbalk een groene balk te lopen. (zeer traag) als ik wacht totdat deze \"vol\" gelopen is, kan ik nummers in die map aanklikken om b.v. af te spelen. Wacht ik echter niet totdat hij geheel groen vol gelopen is en ik klik toch een nummer aan, loopt hij vast of vertraagd enorm.\nIk weet niet wat die groen wordende adresbalk betekend, maar daarin zit, volgens mijn beperkte kennis van Vista, het probleem.\nHij doet dit ook alleen maar met muziek nummers.\nFred
Link naar reactie
Het probleem zit \'m in de koppeling tussen de (standaard) muziekafspeler en de verkenner.\r\nWelk programma mbt het afspelen/bewerken van muziek (mp3,wave etc) heb je als laatste geinstalleerd voordat de problemen begonnen...\r\n\r\nAls het de Windows mediaplayer is, doe deze dan eerst eens updaten-upgraden tot de laatste nieuwe versie.\r\nDe standaard player herken je door op een muziekbestand dubbel te klikken...\r\n\r\nGr..
Link naar reactie
Dag MarcelB,\n\nIk heb mijn laptop pas nieuw en ben net klaar met installeren. Dus het is geen probleem dat zich plotseling voordoet. De standaard player is inderdaad Windows Media player.\nAls ik wil updaten krijg ik de mededeling dat dit niet nodig is. Op dit moment is Windows Media player 11 geinstalleerd. Voor de rest, is Quick time player ook geinstalleerd. Maar deze wordt niet geactiveerd bij afspelen van WAV en MP3 files.\nJe schrijft dat het euvel waarschijnlijk te wijten is aan de koppeling tussen verkenner en de standaard player, in dit geval dus WMP 11. \nIs deze koppeling nodig ? zo nee, weet jij hoe ik deze koppeling kan opheffen ?\n\n\nGroet, Fred
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...