Ga naar inhoud

BUGCODE_USB_DRIVER blue screen


Aanbevolen berichten

Hallo!\r\n\r\nIk zit op het moment met een nogal frustrerend probleem.\r\nSinds ongeveer 2 maanden geleden heb ik het probleem dat windows on random opnieuw pstart met een blauw scherm BUGCODE_USB_DRIVER. het maakt niet uit of er USB apparaten aangesloten zijn.\r\n\r\nIk heb al research gedaan en antwoorden proberen te vinden, maar niets werkt... soms blijft het een hele tijd weg, maar sinds een paar dagen is het weer zo erg dat soms mijn computer maar een seconde aanblijft na het opstarten en meteen weer crasht.\r\n\r\nIk heb geprobeerd in de device manager alle USB controllers opnieuw te laten installeren, werkte niet. Ik dacht dat het aan de bluetooth software lag, dit was het ook niet. Ik heb zelfs Driver Updater pro gekocht om alle drivers die out of date waren te laten updaten; en ik zit nog steeds met hetzelfde probleem.\r\n\r\nDe STOP error die op het blauwe scherm word weergegeven heeft deze code;\r\n\r\n***STOP: 0x000000FE (0x00000002, 0X83770A50, 0X83770778, 0X9C507B98)\r\n\r\nOok heb ik de informatie van een recent minidump file;\r\n\r\n[CODE]Microsoft (R) Windows Debugger Version 6.11.0001.404 X86\r\nCopyright (c) Microsoft Corporation. All rights reserved.\r\n\r\n\r\nLoading Dump File [C:\\WINDOWS\\Minidump\\Mini040409-15.dmp]\r\nMini Kernel Dump File: Only registers and stack trace are available\r\n\r\nSymbol search path is: C:\\WINDOWS\\Symbols\r\nExecutable search path is: \r\nUnable to load image ntoskrnl.exe, Win32 error 0n2\r\n*** WARNING: Unable to verify timestamp for ntoskrnl.exe\r\nWindows XP Kernel Version 2600 (Service Pack 3) MP (2 procs) Free x86 compatible\r\nProduct: WinNt, suite: TerminalServer SingleUserTS\r\nMachine Name:\r\nKernel base = 0x804d7000 PsLoadedModuleList = 0x8055d720\r\nDebug session time: Sat Apr 4 14:29:04.281 2009 (GMT+2)\r\nSystem Uptime: 0 days 0:16:42.865\r\nUnable to load image ntoskrnl.exe, Win32 error 0n2\r\n*** WARNING: Unable to verify timestamp for ntoskrnl.exe\r\nLoading Kernel Symbols\r\n...............................................................\r\n................................................................\r\n...............................................................\r\nLoading User Symbols\r\nLoading unloaded module list\r\n................\r\nUnable to load image USBPORT.SYS, Win32 error 0n2\r\n*** WARNING: Unable to verify timestamp for USBPORT.SYS\r\n*******************************************************************************\r\n* *\r\n* Bugcheck Analysis *\r\n* *\r\n*******************************************************************************\r\n\r\nUse !analyze -v to get detailed debugging information.\r\n\r\nBugCheck FE, {2, fbd7a6b8, fe135ce0, 9bf10b98}\r\n\r\n*** WARNING: Unable to verify timestamp for usbhub.sys\r\nUnable to load image tcusb.sys, Win32 error 0n2\r\n*** WARNING: Unable to verify timestamp for tcusb.sys\r\n*** ERROR: Module load completed but symbols could not be loaded for tcusb.sys\r\nProbably caused by : tcusb.sys ( tcusb+5e7d )\r\n\r\nFollowup: MachineOwner\r\n---------\r\n\r\n0: kd> !analyze –v\r\n*******************************************************************************\r\n* *\r\n* Bugcheck Analysis *\r\n* *\r\n*******************************************************************************\r\n\r\nUse !analyze -v to get detailed debugging information.\r\n\r\nBugCheck FE, {2, fbd7a6b8, fe135ce0, 9bf10b98}\r\n\r\nProbably caused by : tcusb.sys ( tcusb+5e7d )\r\n\r\nFollowup: MachineOwner[/CODE]\r\n\r\nOp het moment zit ik in Japan, dus mijn computer na laten kijken door iemand anders gaat helaas niet gemakkelijk. Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen mij communicatiemiddeltje te redden! :p
Link naar reactie
Bedankt voor je reactie : )\n\nIk heb even gekeken of er iets uitkwam;\n\nOn Sun 4/5/2009 2:32:31 AM your computer crashed\nThis was likely caused by the following module: tcusb.sys\nBugcheck code: 0xFE (0x2, 0x83492460, 0x832C7008, 0x9B227B98)\nError: BUGCODE_USB_DRIVER\nfile path: C:\\WINDOWS\\system32\\drivers\\tcusb.sys\nproduct: TouchChip USB Kernel Driver\ncompany: UPEK Inc.\ndescription: TouchChip USB Kernel Driver\n\nBlijkbaar is het dus de Touchchip driver. Ik had ergens gelezen dat iemand deze zou moeten updaten, maar het lijkt lastig te vinden waar ik deze kan downloaden...\n\nIk heb een Acer travelmate 5730, en bijna alles wat google tot nu toe laat zien is voor Linux! Zijn er adresjes die over deze driver beschikken?
Link naar reactie
  • 3 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...