Ga naar inhoud

Vista C schijf


Aanbevolen berichten

Hallo,\r\nik heb sinds een paar maanden een nieuwe computer die draait op Vista. Bij het installeren van Windows heb ik gekozen voor een 50 Gb C-schijf. Dat leek mij voldoende alleen nu moet ik telkens mijn herstelpunten weggooien om weer wat te kunnen doen. Is dit normaal dat Vista zo groot is?\r\n\r\n\r\nMijn Windows map is 20.8 Gb. Is dit normaal?
Link naar reactie
Die van mij is bijna 15 GB. Het lijkt erop dat je dus wat exta ballast hebt. Of je moet Vista Ultimate hebben ofzo. Ik kan me wel voorstellen dat die een paar GB meer dan Home Premium nodig heeft.\r\n\r\nGebruik je C ook voor persoonlijke data? Hoewel 50 GB redelijk krap is, zou het genoeg moeten kunnen zijn voor Windows en een stapel programma\'s.
Link naar reactie
Je kan ongeveer 10000 bestanden verwijderen(tempbestanden) door naar uitvoeren te gaan en VSP1CLN.exe in te typen,daarna op y klikken dan worden die tempfiles verwijderd. Scheelt al snel 1GB ruimte op je C-schijf.:rolleyes: Dus je verwijderd alleen de temp files die er opgezet zijn tijdens de installatie van servicepak1
Link naar reactie
Programmaatje [url=http://www.jam-software.com/freeware/index.shtml][U][I]Treesize[/I][/U][/url] installeren, en met een rechtsklik op een drive of map Treesize starten, en dan wordt snel en in één overzicht weergegeven welke grootte ze hebben. Zo is makkelijker te volgen waar de bites gaan...\n\nC:\\windows\\temp en prullenbak geleegd ?\nHoe groot is c:\\program files ? \n\nSoms Norton met één of andere \"[I]protected bin[/I]\" geïnstalleerd welke alles bewaart ?
Link naar reactie
Meestal zijn het de herstelpunten die veel ruimte innemen.\r\n\r\n[url]http://www.howtogeek.com/howto/windows-vista/reduce-system-restores-disk-usage-in-vista/[/url]\r\nZo pas je de grootte aan wat voor systeemherstel max. wordt gereserveerd.\r\n\r\nVoor de rest is de map windows\\winsxs erg groot, daar kun je weinig aan doen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...