Ga naar inhoud

gegevens schrijven en lezen met .bat


Aanbevolen berichten

Beste mensen,\r\n\r\nZoals eerder geschreven ben ik bezig met een opruimingsprogramma in MS-DOS.\r\nDit doe ik met .bat bestanden.\r\n\r\nNu wil ik graag dat de eerste keer automatisch een bestand word gemaakt met instellingen. Deze moeten d.m.v. keuzes worden gegenereerd. Vervolgens, moet het programma dit bestand weer inlezen, en via de gegevens bepaalde dingen (zoals virusscanner) uitvoeren.\r\n\r\nIs dit mogelijk met .bat? of moet ik daarvoor een andere programmeertaal aanleren (en welke?)\r\n\r\nMVG,\r\nJelle Wouters
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Als je met batch en keuzes wilt werken, dan zul je choice moeten gaan gebruiken. Ik denk echter niet dat batch hiervoor zeer geschikt is, je zult nogal spaghetti code krijgen. ik zou me even verdiepen in Visual basic script of een andere programmeertaal zoals C#. Dit bied veel meer mogelijkheden, en je zou er dan ook een echt programma van kunnen maken ipv een command line applicatie
Link naar reactie
[quote=Edmoor;459249]Ik denk niet dat iemand die vragen stelt over het gebruik van DOS meteen zit te wachten op een taal als C#.\nVB Script is eenvoudiger om mee te beginnen.\n \nEn waarom DOS?\nOmdat dat nu eenmaal in Windows zit denk ik?\nIk zie niet helemaal wat een opmerking over Linux hier bijdraagt.[/quote]\n \nHij vroeg welke programmeertaal hij kan leren om dit in het vervolg te doen; dan is dit een goede keuze. IN dos kan je uiteraard iets als qbasic nemen; maar ik vroeg me meer af, áls hij een programmeertaal gaat leren, kan je beter niet in DOS dit gaan doen.\nDit omdat DOS niet werkt met NTFS, en veel computers dit sowieso niet hebben; dan is het praktischer om Linux te draaien met een live cd: dit werkt vaker en makkelijker ervanuit gaande dat hij iets wil leren waar hij in toekomst nog wat aan heeft, en hij de programmatjes overal kan draaien.\n \nVandaar mijn antwoord; enfin, ik begrijp ook de verwarring
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...