Ga naar inhoud

cd/dvd brander kapot?


Aanbevolen berichten

Hallo,\r\nAls ik een cd of dvd in de la stopt gaat de computer spontaan opnieuw opstarten. Heb al in een andere post hierover gehad maar wil graag concreet weten wat ik nu moet doen. \r\nPc is traag en systeem kraakt als een gek. Heb besloten om windows xp opnieuw te installeren maar als ik de windows dvd er in stop dan start ie opnieuw op en ook als in in de bios regel dat ie via cd rom moet opstarten.\r\nIs nu mijn cd/dvd speler naar zijn grootje?
Link naar reactie
Daar lijkt het wel een beetje op, er kan dan ergens kortsluiting in je cd-rom speler zitten (gok ik) waardoor hij opnieuw opstart. Dit kan ook de reden zijn dat je pc traag is met opstarten.\n\nDat je pc zo kraakt lijkt me meer de hardeschijf dan de speler, wat je kunt proberen is om er even een andere speler op aan te sluiten en te kijken of je dan ook nog problemen hebt.
Link naar reactie
[QUOTE=lordofmetal;457138]Nuke Led, bedankt voor je reactie, heb er een nieuwe speler aangesloten en er is nog steeds hetzelfde probleem. Als de cd begint te draaien dan start ie opnieuw op. \r\nIemand nog een idee wat de oorzaak is?[/QUOTE]\r\n\r\nHoe oud is de pc? Hoe zien de condensatoren op het moederbord er uit? Staan ze misschien een beetje bol?
Link naar reactie
[QUOTE=lordofmetal;457446]Het moederbord is denk ik bijna 3 jaar oud. De condensatoren zien er normaal uit.\r\nZou een extra ventilator helpen om de boel koel te houden?\r\nPc staat wel dag en nacht aan[/QUOTE]\r\n\r\nOp zich maakt het niet uit of de pc altijd aan staat, maar controleer gewoon eens of ie niet te stoffig is. Laat desnoods (als je vermoed dat het een warmte probleem is) de zijkant er eens een dagje af en kijk eens of het dan beter gaat.\r\ndit soort problemen kunnen trouwens ook heel goed aan een defecte voeding te wijten zijn.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...