Ga naar inhoud

Vraagje Windows Vista


Aanbevolen berichten

Hallo medeforumers,\r\n\r\nIk heb helaas spoed eisende hulp nodig, ik zal mijn verhaal even in het kort hier omschrijven. Ik zelf heb een ACER aspire laptop met als besturingssysteem Windows Vista Basic. En nu doet mijn computer heel erg vreemd waardoor ik hem nu heel graag wilt formatteren en windows opnieuw installeren, maar na een hele zoektocht kan ik helaas mijn cd\'s niet meer vinden. Nu heb ik van een aantal vrienden van mijn verschillende windows gelend onder andere business en home premium betreft een installatie cd ( recovery cd ). Ze zijn beiden in het bezit van een DELL laptop. Ik heb deze cd\'s in mijn driver afgespeeld en ik krijg inderdaad een setup van windows Vista. Nou is mijn vraag is het misschien mogelijk om dit ook gewoon op mijn eigen laptop te installeren niet dat hij tussendoor blokkeert met het opmerking dat het niet kan op een ACER laptop??\r\n\r\nIk hoop dat ik iedereen voldoende heb kunnen informeren zo niet hoor ik deze graag,, alvast bedankt voor jullie hulp.
Link naar reactie
Goed kans dat je daar nooit CD\'s of DVD\'s bij gehad hebt. Meestal wordt er een deel van de harde schijf gereserveerd voor recovery data, dus alle spul die op de CD zou staan, staat dan ergens op de schijf. Het kan zelfs zijn dat het een verborgen partitie is, dus dan zie je \'m niet eens.\nKijk eens in de handleiding van je laptop of er ergens iets over systeemherstel of recovery gezegd wordt.
Link naar reactie
Bedankt voor je reactie ik heb inderdaad een aparte partitie maar die is leeg, en vermoeden is ik ben pas verhuist ik denk dat de cd\'s en boekjes allemaal zijn weggegooid, ja en zoals die andere vriend heeft gereageerd ik heb wel een serial key van windows maar van de cd zelf mijn eigen key weet ik ook niet is er misschien een optie in windows zelf waar ik die kan bekijken ?
Link naar reactie
[quote]maar van de cd zelf mijn eigen key weet ik ook niet is er misschien een optie in windows zelf waar ik die kan [/quote]PC Wizard [URL]http://www.cpuid.com/pcwizard.php[/URL]\n(beter niet de béta 2009 nemen).\n\nHet kan zijn dat je antivirusprogramma meldt dat de download malware is. Dat is absoluut niet zo. PC Wizard kan gevoelige info zien (keys) en dat wordt gezien als mogelijk kwaadaardig gedrag. Als een hacker dat zou doen is het foute boel. Als je het zelf doet is het prima. Je kunt je antivirus dus toestemming geven PC Wizard toe te laten.
Link naar reactie
Hallo,ik heb je berichtje gelezen,helaas is het zo als je de Recovery cd niet meer hebt je Vista niet meer terug kunt zetten,daar heeft Acer wel voor gezorgd,met de software van een andere pc kun je dit niet in orde maken,je krijgt dan immers andere instellingen in je configuratie,en dat werkt niet,ik heb wel een andere oplossing voor je,je zou misschien een XP Windows op je pc kunnen zetten,dat overgings beter werkt dan Vista,er zijn duizenden pc gebruikers die met deze problemen klampen,ga als volg te werk installeer XP windows pack 2 en doe een upgrade van windows pack 3,ga dan naar deze link [url]http://notebook.driversdown.com/notebook-drivers/r_16_1.shtml[/url] sorteer jou pc er uit en download de drivers voor jou pc,de juiste drivers staan in de handleiding van je pc,mocht je dit niet willen doen,dan kun je nog altijd kijken of je drivers van Vista mist,en die kun je hier ook free downloaden,veel succes (Y) Cardozo.
Link naar reactie
[QUOTE=dutch-online;456467]Er zijn programma,tjes voor gratis gewoon even googlen,\r\n\r\nmaar er zou een licentie sticker op je laptop moeten zitten ,\r\n\r\nkijk op de onderkant.[/QUOTE]\r\n\r\nJa inderdaad de licentie code van mijn windows staat onder mijn laptop, tevens maak ik gebruik van Vista Basic en wil Premium installeren met die keycode van de cd zelf. Is dat mogelijk ?
Link naar reactie
[QUOTE=Wimmie67;456478]Dit gaat gewoon over hoe je op een (waarschijnlijk) gestolen of (gevonden) laptop Vista opnieuw wil installeren.:confused:[/QUOTE]\r\n\r\nWimmie je oordeelt wel heel erg te snel hoezo zou het een gestolen laptop moeten zijn :S als ik gewoon om hulp vraag omdat ik mijn cd\'s niet meer kunt vinden ? vreemd.
Link naar reactie
[QUOTE=Cardozo2000;456532]Hallo,ik heb je berichtje gelezen,helaas is het zo als je de Recovery cd niet meer hebt je Vista niet meer terug kunt zetten,daar heeft Acer wel voor gezorgd,met de software van een andere pc kun je dit niet in orde maken,je krijgt dan immers andere instellingen in je configuratie,en dat werkt niet,ik heb wel een andere oplossing voor je,je zou misschien een XP Windows op je pc kunnen zetten,dat overgings beter werkt dan Vista,er zijn duizenden pc gebruikers die met deze problemen klampen,ga als volg te werk installeer XP windows pack 2 en doe een upgrade van windows pack 3,ga dan naar deze link [url]http://notebook.driversdown.com/notebook-drivers/r_16_1.shtml[/url] sorteer jou pc er uit en download de drivers voor jou pc,de juiste drivers staan in de handleiding van je pc,mocht je dit niet willen doen,dan kun je nog altijd kijken of je drivers van Vista mist,en die kun je hier ook free downloaden,veel succes (Y) Cardozo.[/QUOTE]\r\n\r\nCardozo.. Ik heb wel een (orgineel) Windows Xp van mijn huiscomputer maar ik had het gevraagd of ik die kon installeren ze hebben mij meegedeeld dat dat niet mogelijk is om windows xp te installeren nadat je Vista hebt gebruikt. Ik wil zeer zeker xp installeren werkt mijn laptop ook vloeiender kan je mij ongeveer een indicatie geven hoe ik dit kan doen, dan ben ik je zeer dankbaar aub.\r\n\r\nBij voorbaat dank
Link naar reactie
Normaal gesproken kan je de herstelpartitie van ACER (of in mijn geval Fujitsu-Siemens) in verkenner niet zien, je moet dan naar schijfbeheer. Probeer dit eens en kijk dan of je de verborgen partiie kan zien. Als deze bestaat dan her-opstarten en op F10 drukken en het herstellingsprogje van ACER moet starten.\r\nAls deze partie weg is dan zal je een nieuwe Vista versie moeten kopen, je kan jouw versie van Vista e voor 50€ bij ACER krijgen, maar het zal alleen maar Home Basic zijn omdat je licencie dit is. Wil je een hogere versie dan moet je meer betalen.....
Link naar reactie
[QUOTE=Gigolo;456611]Cardozo.. Ik heb wel een (orgineel) Windows Xp van mijn huiscomputer maar ik had het gevraagd of ik die kon installeren ze hebben mij meegedeeld dat dat niet mogelijk is om windows xp te installeren nadat je Vista hebt gebruikt. Ik wil zeer zeker xp installeren werkt mijn laptop ook vloeiender kan je mij ongeveer een indicatie geven hoe ik dit kan doen, dan ben ik je zeer dankbaar aub.\r\n\r\nBij voorbaat dank[/QUOTE]\r\n\r\nZou gewoon moeten kunnen, ik heb het in ieder geval gewoon gedaan met mijn Compaq.\r\nViesBah eraf, XP erop. Wel eerst onder Vista kijken welke hardware er precies in zit en de nodige XP drivers downloaden. Daarna: XP cd erin, opstarten vanaf cd, partitie waar Vista op staat verwijderen, opnieuw aanmaken, XP installeren. Let erop dat je tijdens de installatie waarschijnlijk met F6 de drivers voor je SATA-controller moet laden, aangezien XP die standaard niet aan boord heeft. Zorg dat je die op floppy hebt, of van te voren in de installatie-cd van XP slipstreamen.
Link naar reactie
[QUOTE=dutch-online;456649][QUOTE=Gigolo;456607]Ja inderdaad de licentie code van mijn windows staat onder mijn laptop, tevens maak ik gebruik van Vista Basic en wil Premium installeren met die keycode van de cd zelf. Is dat mogelijk ?[/QUOte\r\n.................................\r\n\r\n\r\nAls het een oem versie is ,mag hij niet op een ander computer, geinstalleerd worden.\r\n\r\neen oem versie hoort bij de originele computer waar het op geleverd is.[/QUOTE]\r\n\r\nDutch online het is inderdaad een OEM act :( heel erg bedankt voor je tijd
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...