Ga naar inhoud

VirtualStore


Aanbevolen berichten

Ik heb een aantal games geinstalleerd en die nemen best wel wat ruimte in. Nou is dat natuurlijk niet echt een probleem maar dat wordt het wel als hij ze 2x opslaat, namelijk in de map C:\\Gebruikers\\mijn naam\\Appdata\\Local\\VirtualStore\\Program Files\r\n\r\nNu heb ik even gezocht en gelezen dat dit eigenlijk voornamelijk gebruikt wordt voor oude programma\'s en dat het komt omdat de gebruiker niet zomaar rechten heeft in de normale program files map(valt wel in te stellen natuurlijk). \r\n\r\nNu is mijn vraag aan jullie dus, is het veilig om inderdaad gewoon rechten in te stellen voor de program files map(gezien kwaadaardige programma\'s enzo...) of is er een andere manier om de VirtualStore uit te zetten(en daarna te verwijderen natuurlijk, want nu neemt hij 60 gyg van mijn C schijf in.\r\n\r\nalvast bedankt
Link naar reactie
Bij elk programma dat 60 Gyg geheugen in beslagneemt, mag je jezelf wel eens gaan afvragen of dit wel klopt. Dan hebben we het hier over ruim 7 DVD\'s(dual-layers) van 8 GB per stuk.\r\nGeen enkel besturingssysteem (XP/Vista/Linux/Apple) neemt een dergelijke ruimte in beslag...\r\n60 Gyg. Waar hebben we \'t hierover...\r\n\r\nWat heb je in Godsnaam geïnstalleerd.\r\n\r\nGr..
Link naar reactie
Het is niet 1 programma, maar van bijna elk programma op mijn computer bij elkaar 60 GB. Maar ja, als hij gamen als GTA4(15GB), Call of Duty (6GB) en Crysis(6 GB) dubbel opslaat kom je al een eind. Ik heb best wel wat programma\'s geïnstalleerd maar het is niet overdreven veel. Als hij ze niet dubbel op zou slaan is het geen probleem, maar ik kom nu bijna ruimte te kort op C:/. En omdat op de partitie daarna XP staat kan ik de C partitie ook niet uitbreiden:(\n\nMaar MarcelB, enig idee hoe het komt of wat ik er aan kan doen?
Link naar reactie
Waar dit door komt?\r\nWindows Vista laat het niet toe dat er dingen worden gewijzigd in de Program Files map, en maakt hierom dus een kopie van de inhoud ervan als er toch dingen geschreven moeten worden. Wijzigingen worden dan alleen in die kopie aangebracht.\r\n\r\nDe oplossing?\r\nHoewel ik het niet getest hebt, lijkt het me aannemelijk dat er geen kopie wordt gemaakt als je programma\'s buiten de Program Files map installeert, bijvoorbeeld op een andere partitie.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...