Ga naar inhoud

partitie voor windows'98 in Vista?


Aanbevolen berichten

Ik heb oude software die ik héél graag op mijn laptop met vista wil gebruiken, maar dat gaat dus niet.\r\nIs het mogelijk om van de C schijf een stukje af te snoepen en op deze partitie windows\'98 te installeren?\r\nDus de laptop gewoon opstarten in Vista, en dan naar de partitie met windows\'98?\r\nOf denk ik nu te simpel?
Link naar reactie
Ja, in principe kan dat, maar de vraag is of Win98 overweg kan me de hardware van tegenwoordig. Kans is heel goed mogelijk dat \'ie niet wil starten.\r\n\r\nWat je wellicht beter kunt doen is Microsoft Virtual PC onder Vista installeren, daarin een virtuele harddrive maken om daar Win98 in te installeren. Alle communicatie tussen Win98 en de hardware wordt hierdoor via Virtual PC en daarmee door Vista afgehandeld.
Link naar reactie
Volgens mij zou het kunnen, maar ik weet het niet zeker.\nJe moet in Computer beheer moet je naar schijf beheer en dan een stuk van de partitie\nvan Windows Vista er af halen en daar Windows 98 er op zetten.\nDan moet je Vista Boot Pro installeren en dan ziet hij vista en een oudere Windows versie, maar de namen kun je veranderen\n(Volgens mij heeft Windows 98 de zelfde boot als Windows XP maar dat weet ik nog zo niet)\n(Ik heb zelfde gedaan, maar dan in plaats van Windows 98 Windows XP);)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...