Ga naar inhoud

PC valt vaak uit.


Aanbevolen berichten

[SIZE=\"2\"]Hallo,\r\nMijn PC heeft redelijk wat problemen. Bij bijna elk spel dat ik speel, valt hij uit. Hij start meestal vanzelf op, zonder een blauw scherm(hij zou niet opnieuw moeten opstarten want dat heb ik veranderd in de opstart- en herstelinstellingen), en bij een enkel spel sluit hij gewoon af en moet ik hem zelf weer opstarten.\r\n\r\nWat raar is dat hij bij redelijke oude spellen zoals Rome: Total War, Empire Earth II, C&C Generals+Zero Hour opnieuw opstart, terwijl hij bij CoD4, een wat nieuwer spel dat meer vereist van de PC, niet opnieuw opstart. Bij MMORPGs start hij ook opnieuw op maar heel soms.\r\n\r\nVandaag de videokaart drivers verwijderd, en de nieuwste weer geïnstalleerd, maar dat werkte niet, bij Perfect World valt hij nu al na één minuut uit. \r\n\r\nIk kreeg heel even een blauw scherm en kon alleen IRQL_LESS_OR_NOT_EQUAL zien, maar geen error code.\r\nNou heb ik geprobeerd de minidump te lezen, maar ik kan hem niet openen, want hij zegt dat het bestand of de map beschadigd is en onleesbaar. \r\n\r\nIk denk niet dat de PC te heet wordt:\r\nMoederbord blijft rond de 40 °C, CPU rond de 30 °C, en de GPU meestal tussen de 60~70 °C. Volgens mij is dat niet te heet om uit te vallen. Ik heb hem ook pas weer schoon gemaakt.\r\nPC\r\nProcessor: AMD Athlon 64 x2 Dual Core 4600+ 2,41 GHz\r\nGeheugen: 2046MB RAM\r\nVideokaart: NVIDIA GeForce 8500 GT 512MB\r\nHarde schijf: 186GB\r\n\r\nIk hoop dat iemand mij kan helpen hiermee, want ik kan eigenlijk geen enkel spel meer spellen.\r\nAlvast bedankt.\r\n\r\n[SIZE=\"1\"](Ik wist niet precies waar ik de topic moest maken, dus als hij verkeerd staat wil een mod hem dan op de juiste plek neerzetten?)[/SIZE][/SIZE]
Link naar reactie
Ik gebruik Everest om de temperatuur op te meten, en de CPU is nu na het opstarten 25 °C. Als ik dan een tijdje een spel speel stijgt hij tot rond de 35 °C. Ik weet niet de precieze temperaturen, maar ik zal vanmiddag wel even een tijdje gamen, en dan post ik ze wel.\n\nEDIT:\nNa een tijdje spelen zijn dit de temperaturen:\nMoederbord 38 °C tot 40 °C\nCPU 25 °C\nGPU 55 °C tot 60 °C\n\nHeb SpeedFan en Everest gebruikt om die te meten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...