Ga naar inhoud

Computer valt zomaar uit


Aanbevolen berichten

He iedereen,\r\n\r\nIk heb een probleem, ik heb al 3 jaar een computer. En sinds de laatste weken valt die af en toe zomaar uit. Soms is mijn computer nog niet eens opgestart, en valt die weer uit en probeert die opnieuw op te starten. Ik heb Systeemherstel al geprobeerd. Ik denk eerlijk gezegt dat het iets met de hardware is.\r\n\r\nIemand die mij verder kan helpen? Of als je meer informatie nodig hebt, geef ik die..\r\n\r\nalvast bedankt!
Link naar reactie
Dit kan verschillende oorzaken hebben, te beginnen met een voeding die niet meer lekker is of niet meer voldoet.\r\nAls hij probeert weer opnieuw op te starten, dan hoort zich dat eerder aan alsof hij automatisch opnieuw gaat starten, dan dat hij uit valt. Ik ga er even voor het gemak van uit dat je XP gebruikt en niet NT of 2000 ofzo.\r\n \r\nWat je het beste kunt doen is het volgende:\r\nAls je pc eenmaal is opgestart, ga dan naar het Configuratiescherm en klik op Systeem. Neem dan het tabblad \"Geavanceerd\" en klik onderaan bij \"opstart- en herstelinstellingen\" op de knop \"instellingen\".\r\nHaal daar het vinkje weg bij \"De computer automatisch opnieuw opstarten\".\r\n \r\nEn nu lekker verder gaan computeren. Hou nu in de gaten als het probleem zich weer voor doet, of er nu niet een blauw scherm zichtbaar blijf staan.\r\nBovenaan staat dan een melding bijv. IRQL_LESS_OR_NOT_EQUAL maar dat is slechts een voorbeeld.\r\n\r\nOnderaan zie je een melding \"STOP 0x0000008e (0x2340asf203a, 0x23423923, 0xfae32232) etc.\r\nSchrijf deze stop melding op een briefje op zodat je ze op het forum kunt plaatsen.\r\n\r\nMisschicen zie je ook nog iets als:\r\nsysvga32.dll cause a general exception error en module svcs.sys (of iets in die geest).\r\nOok dat is maar een voorbeeld, maar zie je zoiets, schrijf dat ook even op, dat kan belangrijk zijn.\r\n\r\nKrijg je geen blauwe schermen wordt het een beetje zoeken, het kan hardware zijn, een driver, vanalles.
Link naar reactie
Als het de voeding echt zou zijn dan kun je beter de voeding vervangen dan de pc.\nEen voeding kost ongeveer 35 a 40 euro.... je weet denk ik wel wat een pc kost.:)\n \nIk kan ook niet in jouw beurs kijken en niet voelen of jij nog tevreden bent met je huidige pc zoals hij liep voordat het probleem zich voor deed. Als je er nog prima tevreden mee was, is er geen aanleiding om een nieuwe pc te kopen.
Link naar reactie
[QUOTE=BlackTiger;455174]Dit kan verschillende oorzaken hebben, te beginnen met een voeding die niet meer lekker is of niet meer voldoet.\r\nAls hij probeert weer opnieuw op te starten, dan hoort zich dat eerder aan alsof hij automatisch opnieuw gaat starten, dan dat hij uit valt. Ik ga er even voor het gemak van uit dat je XP gebruikt en niet NT of 2000 ofzo.\r\n \r\nWat je het beste kunt doen is het volgende:\r\nAls je pc eenmaal is opgestart, ga dan naar het Configuratiescherm en klik op Systeem. Neem dan het tabblad \"Geavanceerd\" en klik onderaan bij \"opstart- en herstelinstellingen\" op de knop \"instellingen\".\r\nHaal daar het vinkje weg bij \"De computer automatisch opnieuw opstarten\".\r\n \r\nEn nu lekker verder gaan computeren. Hou nu in de gaten als het probleem zich weer voor doet, of er nu niet een blauw scherm zichtbaar blijf staan.\r\nBovenaan staat dan een melding bijv. IRQL_LESS_OR_NOT_EQUAL maar dat is slechts een voorbeeld.\r\n\r\nOnderaan zie je een melding \"STOP 0x0000008e (0x2340asf203a, 0x23423923, 0xfae32232) etc.\r\nSchrijf deze stop melding op een briefje op zodat je ze op het forum kunt plaatsen.\r\n\r\nMisschicen zie je ook nog iets als:\r\nsysvga32.dll cause a general exception error en module svcs.sys (of iets in die geest).\r\nOok dat is maar een voorbeeld, maar zie je zoiets, schrijf dat ook even op, dat kan belangrijk zijn.\r\n\r\nKrijg je geen blauwe schermen wordt het een beetje zoeken, het kan hardware zijn, een driver, vanalles.[/QUOTE]\r\n\r\n\r\nDat eerste heeft niet geholpen. Een familie lid had er even naar gekeken, en die zei toen hij een blauwscherm voor bij zag flitsen tijdens het opstarten, dat dat goed fout zit dan. Heeft dit dan enige betekenis? Ik kon niet lezen wat er stond, want het was hooguit 1 seconde inbeeld.\r\n\r\nIk ga nu eens de kap er afschroeven en kijken of alles goed werkt..
Link naar reactie
[QUOTE=BlackTiger;455180]Als het de voeding echt zou zijn dan kun je beter de voeding vervangen dan de pc.\r\nEen voeding kost ongeveer 35 a 40 euro.... je weet denk ik wel wat een pc kost.:)\r\n \r\nIk kan ook niet in jouw beurs kijken en niet voelen of jij nog tevreden bent met je huidige pc zoals hij liep voordat het probleem zich voor deed. Als je er nog prima tevreden mee was, is er geen aanleiding om een nieuwe pc te kopen.[/QUOTE]\r\n\r\nHm, ja maar ik kan die zelf niet er in zetten.. Dus dat gaat mij ook geld kosten, omdat te laten doen.. Maar je hebt gelijk, het blijft een stuk goedkoper.
Link naar reactie
Een voeding vervangen is niet zo moeilijk, daar kunnen we je wel doorheen praten! Maar het kunnen nog steeds een hoop andere dingen zijn... te hoge temperaturen (door stof bijvoorbeeld) of defect geheugen... \n\nDat eerste kun je bekijken met een programmaatje als [url=http://www.almico.com/speedfan.php]speedfan[/url], en natuurlijk door even in je kast te kijken en eventueel het stof te verwijderen.\nDat tweede kun je controleren met behulp van [url=http://www.memtest86.com/]memtest 86[/url]. \n\nEr kan vast nog meer aan de hand zijn maar dit schiet me zo te binnen...
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[QUOTE=mcDavid;455393]Een voeding vervangen is niet zo moeilijk, daar kunnen we je wel doorheen praten! Maar het kunnen nog steeds een hoop andere dingen zijn... te hoge temperaturen (door stof bijvoorbeeld) of defect geheugen... \r\n\r\nDat eerste kun je bekijken met een programmaatje als [url=http://www.almico.com/speedfan.php]speedfan[/url], en natuurlijk door even in je kast te kijken en eventueel het stof te verwijderen.\r\nDat tweede kun je controleren met behulp van [url=http://www.memtest86.com/]memtest 86[/url]. \r\n\r\nEr kan vast nog meer aan de hand zijn maar dit schiet me zo te binnen...[/QUOTE]\r\n\r\nOke, ik heb de kap er eens afgehaald. En alles draait gewoon, zo ver ik kon zien is er niks stuk aan. \r\n\r\nIk kreeg laatst wel een foutmelding, had even snel opgeschreven wat ik moest doen voordat me pc weer uit zou vallen. Alvast volgt: Configuratiescherm -> Systeem ->Tabblad -> Geavanceerd -> Groepsvak -> Presaties -> instellingen wijzigen -> aangepaste grote. Ik heb de aanbevolen hoeveelheid toegepast.\r\n\r\nEdit: Volgens mij moet je betalen voor allebij die programatjes, en ik zie niet waar ik ze moet downloaden...
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Martijn, ik had de zelfde probleem als je snel dit niet doet gaat je moederbord kapot en daarvoor moest ik heel veel geld voor betalen. Doe gewoon je pc open en gebruik iets een pomp ofzo en blaas al die stof weg maar niet iets aanraken. Als je daar klaar mee bent zal er geen probleem meer zijn. Ik raad je aan om Speedfan te downloaden het is een programma dat de temp laat zien van je pc. als het heel hoog is weer schoon maken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...