Ga naar inhoud

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL Ultimate


Aanbevolen berichten

Hallo,\n\nals ik mijn pc afsluit en vista komt met dat blauwe scherm. daarna word het scherm zwart en zegt hij: No Input Das normaal omdat hij dan afsluit Maar dan ineens krijg ik een Blue screen met:\nDRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL\nIk heb geen drivers geinstaleert de laatste tijd \nDit zegt het logboek:\n\n IRQARB: ACPI BIOS bevat geen IRQ voor het apparaat in PCI slot 12, functie 0. Neem contact op met uw computerleverancier voor technische ondersteuning.\n\nIRQARB: ACPI BIOS bevat geen IRQ voor het apparaat in PCI slot 11, functie 0. Neem contact op met uw computerleverancier voor technische ondersteuning.\n\nIRQARB: ACPI BIOS bevat geen IRQ voor het apparaat in PCI slot 9, functie 0. Neem contact op met uw computerleverancier voor technische ondersteuning.\n\nop google hadden ze het over netwerk drivers enz,\nmaar die heb ik al heel lang geinstaleert..\n\n\nmvg, Dennis
Link naar reactie
Is dit ineens ? Daarvoor heeft het wel gewerkt ?\n\nIk hoop niet dat je de ACPI in de BIOS uit had staan bij het installeren van Windows, en later aangeschakeld hebt.\n\nLaatste grafische kaart driver ?.\nLaatste chipsetdrivers ?\nLaatste BIOS update ?\n(in die volgorde...)\n\nAls het plots gekomen is kan je eerst een [B]Clear CMOS[/B] voor de BIOS proberen.
Link naar reactie
Weet je zeker dat je de laatste BIOS versie hebt geupdate ? Niet een oudere ?\n\nHet lijkt toch een BIOS kwestie, zeker als je in apparaatbeheer geen problemen vermeld ziet.\n\nIk lees trouwens dat veel mensen die deze fouten in het logboek tegenkomen eigenlijk geen problemen met hun PC hebben.\n\nHeb je nog meer info over dat BSOD ? STOP-Foutcode ?\n\nNog iets belangrijks.... je zegt dat je netwerkkaartdriver al een tijdje goed werkt, terwijl je al googelend las dat dat het probleem kan zijn.\nNou, download dan eerst de laatste driver maar, want het kan dus heel goed dat bijvoorbeeld Firefox met een update komt, en dat dan pas je netwerkkaart-driver problemen geeft.\nDan gaat het om een fout die er al lang in zit, maar welke tot dan toe niet de kop op steekt. De update van Firefox heeft dan zulke wijzigingen in zich dat het wél fout gaat.\nHetzelfde geldt voor je grafische kaart, of elke driver.\n\nHet is geen optie om te zeggen dat een driver al een lange tijd goed werkt, en daaruit de conclusie trekken dat die zich \"bewezen\" heeft.
Link naar reactie
5WLAN AutoConfig-service is gestopt.\n4Het systeem is 36 seconden in gebruik.\n3De Event Log-service is gestart.\n2Microsoft (R) Windows (R) 6.00. 6000 Multiprocessor Free.\n1De systeemtijd is gewijzigd van 21-3-2009 11:32:23 tot 21-3-2009 11:32:23\n\nHet staat van onder naar boven in die volgorde\nna 5 komen die fouten in me eerste post
Link naar reactie
Over die melding in je logboeken met:\r\n\"[I]IRQARB: ACPI BIOS bevat geen IRQ voor het apparaat in PCI slot...[/I].\"\r\nvertaald is dat[B]:[/B]\r\n\"[I]ACPI BIOS does not contain an IRQ for the device in PCI slot [/I]\".\r\n\r\nDeze Microsoft pagina \r\n[url]http://support.microsoft.com/kb/930062[/url]\r\nvertelt dat als dat onder Vista voorkomt, en je ziet [I]geen gele uitroeptekens[/I] in apparaatbeheer, en er komt daar onder eigenschappen van het apparaat [I]geen melding[/I] van deze strekking voor:\r\n\"[I]This device cannot find enough free resources that it can use. (Code 12) [/I]\"\r\ndat je de meldingen in je logboek kan negeren. :)
Link naar reactie
[QUOTE=eugene;454798]Kan je niet teruggaan naar een herstelpunt van voor de problemen? Ik bedoel dus van voor je de update e.d. deed. Dan eens zien of de problemen blijven.[/QUOTE]\r\nZou kunnen, maar zoals ik in #6 probeerde uit te leggen, het kan komen door e.o.a. update (Microsoft, Firefox e.d.) en dan komt het probleem na een nieuwe update weer terug.\r\n\r\nIk zou in ieder geval zorgen voor alle laatste drivers voor alle apparaten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...