Ga naar inhoud

svc host


Aanbevolen berichten

Ik zou die maar niet weg doen, want dan reageert windows niet meer zoals je gewend bent.\r\n\r\nSvchost is namelijk de \'service host\' en regelt alle achtergrondprocessen van Windows.\r\n\r\nAls je nog maar 20MB overhoudt ligt dat niet aan svchost, maar aan je hoeveelheid ram. Een reepje bijprikken is dus wel aan te raden!
Link naar reactie
Wat ik bij XP heb ervaren is dat svchost, tijdelijk, een enorme cpu-belasting kan geven. Dit schijnt samen te hangen met windowsupdates (checken van systeem of iets dergelijks). Of dit in Vista ook zo is, weet ik niet. Ben het eens met de overige reacties; svchost is noodzakelijk en probeer anders eens de tip van FooBar.
Link naar reactie
Klopt, dat heb ik ook onder XP ervaren. De oplossing is simpel: geduld hebben, het gaat vanzelf wel weer over. Als je de processorkracht echt nodig hebt kun je eventueel de windowsupdate thread in svchost.exe met behulp van Process Explorer afsluiten.\r\nDit treedt overigens niet op onder Vista (althans, ik heb er nog nooit last van gehad; kan ook door dualcore komen dat ik het niet merk omdat ik daarmee in feite 1 processor voor mezelf heb en 1 voor windows).
Link naar reactie
Als ik kijk naar het CPU gebruik en de omvang van de diverse svchost regels, valt het geheugengebruik mij enorm mee. Draait er niet meer/processen die de pc zwaarder belasten?\r\n\r\nHeb je [QUOTE=FooBar;453522]Haal jezelf een kopie van \'process explorer\' van Sysinternals. Daarmee kun je precies achterhalen [I]welk[/I] onderdeel binnen svchost.exe een hoge belasting op het geheugen geeft.[/QUOTE] al geprobeerd?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...