Ga naar inhoud

partititie voor windows


Aanbevolen berichten

[QUOTE=deswa;453070]Is het mogelijk windows nog in een apparte partititie te zetten nadat wiondows reeds is geinstalleerd op een schijf zonder (of met één ) patititie.[/QUOTE]\nIk weet niet wat de rede is om het te doen, maar als het om schijfruimte gebrek gaat....alleen als je even met een tweede harddisk (of e.o.a. DVD clone programma) als tussenstap werkt.\n(Maar dan kan je daar ook een nieuwe harde schijf voor kopen, en zo je ruimtegebrek oplossen)\n\nDie tweede schijf zet je naast de eerste (originele) schijf in je PC, en met een programma als b.v. XXClone kan je een opstartbare kloon van het C: station met Windows op de tweede schijf zetten.\nDie check je heel goed of je PC daar mee opstart door die tweede schijf dan als [I]enige[/I] (boot) schijf aan te sluiten.\n\nWerkt dat goed (boot die net zo netjes als de andere), dan zet je je originele schijf daar weer naast, maar nu de originele als tweede schijf in je PC, en her-partitioneert die onder Windows met de gewenste partitie grootte..\n\nVervolgens gebruik je weer XXClone om de Windows partitie nogmaals te verplaatsen naar het andere (originele) station met zijn nieuwe partitiegrootte.\n\nEn dan zet je de originele weer als eerste en enige in je PC.
Link naar reactie
[QUOTE=couch_potato;453072]Beetje dubbelzinnige vraag. Maar ik neem aan dat je nu één partitie hebt, waarop windows is geïnstalleerd? En wat wil je vervolgens, een partitie toevoegen?[/QUOTE]\r\n\r\nWindows is opnieuw geinstalleerd met de recovery cd van DELL ,deze gaf geen keuze in het maken van partitities dat maakt dat alles nu op één partititie staat (windows - programfiles - document and settings - ),zou het niet beter zijn dat windows alleen op een afzonderlijke partititie staat , dat ik daar dan een image van kan maken voor latere prolemen.\r\nIk heb mijn software progs nog niet geinstalleerd .\r\n.
Link naar reactie
Als je een image wil maken dan is de map \"[I]Program Files[/I]\" toch echt op de syteempartitie (station C: ) nodig.\nAlleen de map \"[I]Mijn documenten[/I]\" is vaak beter ergens anders te hebben, omdat het zo\'n enorm beest kan worden dat veel ruimte en tijd neemt bij het maken van een image van de systeempartitie.
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;453091]Als je een image wil maken dan is de map \"[I]Program Files[/I]\" toch echt op de syteempartitie (station C: ) nodig.\r\nAlleen de map \"[I]Mijn documenten[/I]\" is vaak beter ergens anders te hebben, omdat het zo\'n enorm beest kan worden dat veel ruimte en tijd neemt bij het maken van een image van de systeempartitie.[/QUOTE]\r\nWel , het is juist dit waar ik aan twijfelde hé , daarom deze vraag hier op het forum.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...