Ga naar inhoud

Pictogramtekst wordt blauw


Aanbevolen berichten

Sinds kort is er een vreemd \"probleem\" ontstaan op de computer van mijn schoonvader. De tekst van sommige bestandsnamen wordt spontaan blauw. Het gebeurd verspreid over alle mappen op de computer, inclusief de systeembestanden. \n\nOp zich is dit natuurlijk geen groot probleem, maar ik heb geen idee waar het probleem vandaan komt, en ben erg nieuwsgierig. Hij gebruikt windows XP sp2.\nIk ook, maar bij mij gebeurd het niet.\n\nHier een screenshot van één van zijn documentmappen:\n[IMG]http://www.primadigitaldesign.nl/screenshotPa.jpg[/IMG]\n\nHeeft iemand dit eerder gezien, weet iemand waarom dit gebeurd en/of weet iemand hoe de namen weer gewoon in het zwart te krijgen?
Link naar reactie
Nee, dat geeft \"[I]Gecomprimeerd[/I] of [I]Gecodeerd[/I]\" aan.\n\nWindows XP kan bestanden automatisch comprimeren om schijfruimte te sparen, en heeft dit nu denk ik gedaan. Het is dus waarschijnlijk geen fout.\n\nAls je dit gedrag wilt uitschakelen (kijk wel eerst naar de vrije ruimte op de schijf)[B]:[/B]\nIn de Verkenner rechtsklik je op de (hoogste) map (b.v. [I]Mijn documenten[/I]) en kies je voor \"[I]Eigenschappen - Algemeen - geavanceerd[/I]\". Daar heb je de keuze om de bestanden in die map [I]gecomprimeerd[/I] op te slaan.\nDus daar eens kijken of dat aan staat.\n\nIk zie dat het bij je schoonvader om muziekbestanden gaat, en die staan meestal op de PC in MP3 format, en aangezien dat al een gecomprimeerd format is (net als b.v. .JPG afbeeldingen), heeft het ook geen enkel nut het nogmaals te comprimeren. Sterker nog, door nogmaals te comprimeren duurt het langer om zo\'n bestand te laden.\n\n\nMaar, je kan ook besluiten om dat gedrag wel toe te laten, alleen er[I] niet[/I] voor te kiezen om die gecomprimeerde bestanden in blauw weer te geven.\nHet stomme is alleen dat dat niet in hetzelfde venster in te stellen is....\nOm alleen het [I]blauw weergeven[/I] uit te schakelen ga je naar de Verkenner, en in het menu \"[I]Extra -Mapopties - tab Weergave[/I]\" zet je \"[I]Gecodeerde of gecomprimeerde bestanden in een andere kleur weergeven[/I]\" uit.\nLet wel op, deze \"kleurloze\" instelling is dan alleen voor die ene map. Wil je dat op alle mappen toepassen, dan zal je daar boven de desbetreffende knop voor moeten gebruiken, maar dan zullen wel weer ALLE mappen er uit gaan zien als je op dat moment daar in totaal ingesteld hebt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...