Ga naar inhoud

Windows automatisch starten


Aanbevolen berichten

Ik heb met Windows Vista HP op een externe harde schijf linux geïnstalleerd. Alleen nu staat er als ik opstart besturingssysteem kiezen:\r\n- Windows Vista\r\n- Ubuntu\r\n\r\nHoe kan ik er voor zorgen dat er automatisch voor Windows Vista wordt gekozen en dat ik Ubuntu nog wel kan opstarten op een normale manier?\r\nAlvast bedankt.\r\n\r\nEdit: Ubuntu staat niet in msconfig of VistaBootPRO en als ik de externe harde schijf loskoppel staat het er nog.
Link naar reactie
ubuntu installeert de GRUB bootloader. Die kun je vanuit ubuntu aanpassen via systeem -> beheer -> opstart-manager.\nAls dit programma niet in de lijst staat moet je eerst \"startupmanager\" installeren via installeren/verwijderen. \nOf handmatig de wijzigingen maken, [url=http://sites.google.com/site/computertip/windowseerst]hier staat een beschrijving[/url].\n\nHier kun je instellen dat bijv. vista het standaard systeem wordt, en na hoeveel seconde dit automatisch gestart wordt...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...