Ga naar inhoud

windows update KB967715 blijft maar terugkomen


Aanbevolen berichten

Sinds ongeveer een week krijg ik elke dag, als ik de computer aanzet, via automatische updates van Windows de update KB967715 aangeboden. Die is nu al een aantal keren geïnstalleerd op mijn computer. Ik denk dat dat zo niet hoort te gaan. De update heeft te maken met de Autorun functie.\r\n\r\nIk heb Windows XP SP3 Media Center Edition 2005 op een HP Pavilion.\r\n\r\nMijn vragen:\r\n1) Weet iemand waardoor dit komt? Is er iets mis met mijn computer? (Malwarebytes kan niets vinden)\r\n2) Wat kan ik er aan doen om dit te laten stoppen? Ik wil de automatische updates liever niet uitzetten, dat is niet de oplossing van het echte probleem. Bovendien mis ik dan de nieuwe updates als die aangeboden worden.\r\n\r\nHopelijk weet iemand hier meer over, en hopelijk is jullie antwoord ook te begrijpen voor iemand met niet al te veel computerervaring. Bedankt alvast.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Misschien helpt dit:\n- Auto update uitschakelen (eventueel wuauclt.exe in taskmanager afschieten)\n- ga naar c:\\Windows\\SoftwareDistribution (als Windows op C: geinstalleerd is)\n- inhoud wissen, alles !\n- auto-update weer aanzetten en kijken of het probleem nu weg is.\n\nTer info: alles wat je wist, wordt als het nodig is weer opnieuw gehaald bij windowsupdate.microsoft.com
Link naar reactie
Problemen met Windows Update oplossen \r\n\r\nHet gebeurt regelmatig dat er problemen ontstaan met de updatefunctie van Windows: zo worden afgehandelde updates na een herstart opnieuw aangeboden of toont Windows elke keer weer een foutmelding omdat een specifieke update niet is gelukt. \r\nVeel van deze problemen zijn eenvoudig op te lossen door Windows Up-date te resetten! \r\nMet deze herstelactie worden de update-installatiebestanden en de updategeschiedenis gewist, dit levert echter geen noemenswaardige moeilijkheden op. \r\n\r\nHet resetten van Windows Update \r\n\r\nVoordat Windows Update wordt gereset, is het noodzakelijk dat de service Automatische updates tijdelijk wordt gestopt. Met het commando SERVICES.MSC in het uitvoerveld van het startmenu wordt de beheermodule voor de services opgestart. \r\nKlik met rechts op de betreffende service en kies voor Stoppen. Vervolgens kan de map C:\\Windows\\SoftwareDistribution (met daar-in de updategeschiedenis en eerder gedownloade updatebestanden) met behulp van de Windows Verkenner worden verwijderd. \r\nHoewel het niet noodzakelijk is, kan deze map ook worden gebruikt om er een back-up van te maken door simpelweg de mapnaam te wijzigen in SoftwareDistributionOrg (in plaats van deze te verwijderen). \r\nNadat de map SoftwareDistribution is verwijderd (of door middel van naamswijziging geback-upt), kan de service weer worden geactiveerd: klik met Installeren en optimaliseren Windows XP rechts op dezelfde service en kies voor Starten. \r\nDoor handmatig de updatefunctie op te starten kan worden gecontroleerd of deze weer naar behoren werkt (is dat het geval dan kan de eventueel gemaakte back-up SoftwareDistributionOrg weer worden verwijderd). Werd gebruik gemaakt van Microsoft Update (voor het automatisch downloaden van updates voor álle Microsoft-producten) dan moet dat wederom worden geactiveerd. \r\n\r\nTIP: Heeft het resetten van Windows Update niet geholpen, herstel dan tevens de instellingen van de Internet Explorer (Extra, Internetopties, tabblad Geavanceerd, knop Opnieuw instellen), dat wil ook nog wel eens helpen. Na het resetten van de Internet Explorer is het wel noodzakelijk de startpagina en enkele instellingen te herstellen. \r\n\r\nEssentiële updates uitschakelen \r\n\r\nTreden er ondanks deze tips nog steeds problemen op met het installeren van een bepaalde update, dan kan deze als laatste optie ook definitief worden uitgezet. Klik op het moment dat de essentiële updates klaarstaan op het gele schildje en kies voor Aangepaste installatie (geavanceerd) (in plaats van een normale installatie). Haal hier het vinkje weg bij de updates die problemen veroorzaken. Plaats in het volgende scherm een vinkje bij de optie Ik wil geen kennisgevingen over deze updates meer ontvangen. Deze wijziging kan eventueel weer ongedaan worden gemaakt via het onderdeel Automatische updates van het configuratiescherm (onderaan in het scherm klikken op de optie Eerder verborgen updates opnieuw aanbieden). \r\n\r\nMAAK EERST EEN SYSTEEMBACK-UP \r\n\r\nIn sommige gevallen kan het verstandig zijn eerst een systeemback-up(systeemherstelpunt) te maken van het Windows-systeem, zeker wanneer problemen met de Windows-update worden verwacht. \r\nVerschijnt er een blauw scherm (een BSOD), dan is het altijd nog mogelijk terug te keren naar de oorspronkelijke situatie
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...