Ga naar inhoud

Pendrivelinux geen geluid


Aanbevolen berichten

Ik heb een acer aspire 5600. Daarvan is de chip kapot die de hardeschijf en CD speler aanstuurt (volgens acer) Omdat reparatie nogal duur is heb ik Pendrivelinux op een usb stick gezet. Kan de laptop nu in ieder geval gebruiken om te internetten. Ik krijg alleen geen geluid. Heeft iemand een idee wat ik moet doen om toch geluid te krijgen. Alvast bedankt.
Link naar reactie
Bij het zoeken naar een driver bleek dat meer mensen het zelfde probleem hebben.\r\nHet zou niet aan de driver liggen maar aan de instellingen.\r\nChip ALC883.\r\nIk zou met alsa mixer o.a. het volgende moeten aanpassen:\r\n * \'IEC958 Output\' - UnMuted\r\n * \'IEC958 In Monitor\' - Muted\r\n * \'IEC958 Loop\' - Muted\r\nMaar als ik alsamixer open kom ik deze omschrijvingen niet tegen.\r\nIk heb:Headphon> PCM Front Front Mi Surround Center LFE Side Line CD Mic PC Speak Caller I Channel Input So Input So .\r\nIk heb geen idee wat ik hier moet wijzigen.\r\n\r\nKan iemand mij wat verder op weg helpen. Of weet u misschien een andere linux versie voor op een usb stick die het wel zou moeten doen. \r\nLiefst niet al te ingewikkeld.\r\nAlvast hartelijk dank.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...