Ga naar inhoud

Internet aanschakelen


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Mijn vader heeft ongeveer een maandje geleden de internet uitgeschakeld (niet de internet hier, maar van onze andere huis).\r\n\r\nIk vroeg me dus af hoe ik die weer aan kan zetten, de kabels en de router zitten allemaal nog er aan, dus ik denk dat hij het iets met de elektriciteitskast ofzo te maken heeft...\r\n\r\nHet is erg vervelend, want nou ben ik echt niet meer up to date met mijn muziek en kan geen muziek op me Ipod zetten enzo.\r\n\r\nDus kan iemand me a.u.b helpen:confused:
Link naar reactie
Als er een lichtje op de MODEM brandt dan hoef je in de meterkast niets te doen, dan heb je stroom.\nAls de kabels in de MODEM zitten zou het moeten werken, mits natuurlijk het abonnement in orde is ;)\n\nHoe heb je geprobeerd internet te controleren ? Heb je met Interne Explorer geprobeerd ?\n\nJe kan eens kijken naar wat Windows over de verbinding zegt:\nStart een opdrachtprompt (ergens in je menu Start) en type daar:\n[code] IPCONFIG /ALL > C:\\IPCONFIG.TXT[/CODE]\nToon eens de inhoud van het bestandje c:\\ipconfig.txt wat dan ontstaan is.\n\nJe kan ook proberen de MODEM te resetten door de stroom er even af te halen, maar ik weet niets van individuele merken en typen MODEM\'s om je daar te adviseren.
Link naar reactie
Nou umm ik weet zeker dat het niet aan de modem ligt, de lichten branden gewoon en als ik mijn computer aan doe zie je steeds rechtsonder 2 computertjes met een rode kruis. Maar ik weet niet zeker of mijn \'\'vader\'\' de abbo af heeft gezet en dat ga ik die ook niet vragen, want heb ruzie met die \'\'pieeep\'\'.\r\n\r\nUhh jaa we hebben hier een huis en nog een ander (das zeg maar een snackbar met daar boven een huis)
Link naar reactie
[QUOTE=BlackTiger;450201]Nja, volgens mij betekende dat toch dat de kabel niet aangesloten was.;)[/QUOTE]\r\n\r\nJesus, alle kabeltjes zijn aangesloten, het ligt dus gewoon aan de meterkast voor de 2e keer.\r\n\r\nDus weet iemand a.u.b welke knopje je moet aanschakelen om de internet weer te laten werken.\r\n\r\nEn ik geloof dus echt niet dat mijn vader de abbo heeft opgezegd, want we komen heus niet om ofzo daar 2x internet te betalen.
Link naar reactie
[QUOTE=Bling;450410]Jesus, alle kabeltjes zijn aangesloten, het ligt dus gewoon aan de meterkast voor de 2e keer.\r\n\r\nDus weet iemand a.u.b welke knopje je moet aanschakelen om de internet weer te laten werken.\r\n\r\nEn ik geloof dus echt niet dat mijn vader de abbo heeft opgezegd, want we komen heus niet om ofzo daar 2x internet te betalen.[/QUOTE]\r\nJe kan wat gaan vloeken, maar daar gaan wij echt niet beter door zien, want wij hebben geen X-ray ogen om over die afstand jouw kabeltje te zien....\r\n\r\nNormaal [I]zit er geen extra knopje[/I] in de meterkast voor een aansluiting naar je provider.\r\n\r\nJe zegt dat het een MODEM is, dan is de vraag of het een kabel-MODEM is of een ADSL MODEM.\r\n\r\nJij zal zelf daar moeten zoeken naar de kabel waar je MODEM op aangesloten zit, en die door het huis (tot in de meterkast ?) volgen, en zien of er fisiek een schakelaar tussen gezet is of een stekker ergens uit getrokken is.
Link naar reactie
Normaal gesproken knipperen er wat lampjes op een modem wat aangeeft dat er internet is. Brand alleen het power lampje dan heb je geen internet.\nHet antwoord van Black Tiger is echter [B]wel juist[/B]!!\nBij een rood kruis door de computertjes heb je [B]geen[/B] verbinding tussen modem en computer. (misschien uitgeschakeld d.m.v. een schaar o.i.d.)\nJe zult dus je bekabeling moeten controleren.
Link naar reactie
@Niels60: Bedankt, ik wilde al gaan zuchten met dat commentaar want ik probeer ook alleen maar te helpen. Daarom bedankt dat je even mijn reply bevestigde.(Y)\n \n@Bling: Er is maar 1 uitzondering mogelijk, en dat is als je alleen een modem hebt en dat ding in \nbridgemode staat zodat je het externe ip adres rechtstreeks op jouw pc krijgt.\nEn in dat geval zou jouw pc dus de enige pc in huis zijn die in aanmerking komt voor internet.\n \nDe enige wijze om daar achter te komen is om ons te vertellen bij welke provider je een internet abonnement hebt en welk merk en type modem in de meterkast staat en exact welke lampjes daarvan branden. Aan \"allemaal\" hebben we niks, beschrijf wat erbij staat.\nPas dan kunnen we je verder helpen, anders gaat het niet lukken, temeer je niet met je vader wenst te spreken.
Link naar reactie
Tjonge jongen de snelste manier om zekerheid te verkrijgen of je pa het abo opgezegt heeft is te bellen met je ISP (internet provider) en te vragen of de abo opgezegt is.\n(zoals ik nu in kan schatten gezien de gedane poostings zal dit wel zo zijn, is misschien wel een 2 maandelijks gratis proef abo geweest zijn bij een kabel ISP).\n\nGerard
Link naar reactie
[QUOTE=Bling;449523]Mijn vader heeft ongeveer een maandje geleden de internet uitgeschakeld (niet de internet hier, maar van onze andere huis).\r\n\r\nIk vroeg me dus af hoe ik die weer aan kan zetten, de kabels en de router zitten allemaal nog er aan, dus ik denk dat hij het iets met de elektriciteitskast ofzo te maken heeft...\r\n\r\nHet is erg vervelend, want nou ben ik echt niet meer up to date met mijn muziek en kan geen muziek op me Ipod zetten enzo.\r\n\r\nDus kan iemand me a.u.b helpen:confused:[/QUOTE]\r\n\r\nVraag je pa.........
Link naar reactie
[QUOTE=BlackTiger;450875]Waarom stellen jullie jezelf vragen die al beantwoord zijn?\r\nKijk eens in bericht nr. #6 in deze thread van Bling, daarin staat toch vermeld waarom hij het zijn pa niet vraagt? Of zijn jullie vergeten de hele thread te lezen?;)[/QUOTE]\r\n\r\nNou? een zoontje dat ruzie heeft met zijn vader? So what? Na 2 dagen wordt het toch wel weer eens tijd om eens gewoon te vragen hoe het met het internet zit en een ruzie naast zich neer te leggen? Het blijft wel zijn vader.\r\nEn wil ie dat niet, dan zal ie toch eerst eens met de provider contact op moeten nemen om te vragen of ze nog wel internet hebben.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...