Ga naar inhoud

Opstartprobleem


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik heb de laatste paar dagen problemen met het opstarten van mijn laptop. Vaak is het zo dat Windows gewoon opstart en ik gewoon in kan loggen en dan zie ik mijn bureaublad. Daarnaast start MSN op, maar als ik wil aanmelden dan loopt de hele pc vast en moet ik hem hardhandig uitzetten (de power-knop een aantal seconden inhouden). Als ik daarna opnieuw opstart dan vraagt ie of ik in Veilige modus of normaal wil starten. Als ik normaal start dan werkt ie in de meeste gevallen\nVanmiddag had ik hetzelfde als hierboven alleen toen meldde mijn MSN verder aan en liep daarna vast. Ik zet hem weer hardhandig uit en start opnieuw op en toen begon het weer van voor af aan, alleen heb ik hem niet opnieuw opgestart. 3 kwartier later heb ik toen opnieuw gestart en toen deed ie het in een keer goed.\nIk verwacht dat dit aan Win Vista ligt, maar hier ben ik niet zeker van. \n\nIk verwacht dat het volgende er ook wel iets mee te maken zal hebben: Iets meer als een week geleden startte mijn laptop helemaal niet meer en heb ik Win Vista teruggezet naar af fabriek. Dit werd mij aangeraden bij de helpdesk van Lenovo. (wil je meer info over dit probleem vraag ernaar)\n\nIk heb een Lenovo 3000 N200 laptop met Vista
Link naar reactie
  • 2 weken later...
om te beginnen, haal MSN van die irritante auto-start functie af (menu, extra, opties en het vinkje weghalen bij \"automatisch opstarten met windows \" o.i.d. MSN start je wanneer jij dat wilt en niet wanneer je de computer opstart. Scheelt namelijk enorm geheugen. Daarna: start > typ msconfig en druk op enter. Klik op doorgaan (UAC) en ga naar het tabblad opstarten. Moet je daar eens kijken wat je daar allemaal tegenkomt. Als je een proces niet kent, zet \'m hier neer of even googlen (proces-wat-je-niet-kent.exe). Al het overbodige uitschakelen. Drivers en stuurproggramma\'s natuurlijk niet! Als je persé MSN wilt hebben bij het opstarten, download dan [URL=\"http://www.snapfiles.com/get/startdelay.html\"]Startupdelay[/URL]. Hiermee kun je het opstarten van bepaalde progjes vertragen, zodat je computer meer geheugen heeft voor de rest.
Link naar reactie
Probeer eens een gehele her-installatie van windows als je tenminste niet te veel programma\'s geinstalleerd hebt of windows aangepast hebt. Installeer daarna alle updates en servicepacks\r\nen kijk dan of het nogsteed problemen geeft.\r\nIk had ook dit soort problemen (maar net dezelfde notebook) en heb eens gekeken of de geheugen \r\nsimms goed erin zaten, dus even vastdrukken en geen problemen meer.....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...