Ga naar inhoud

Hoeveel versies van windows kun je registreren?


Anoniem2

Aanbevolen berichten

[QUOTE=roelnico;449098]De schoolversie\'s van Windows kun je onbeperkt instaleren op hoeveel pc\'s je ook maar wilt\r\nVoor office geld hetzelfde[/QUOTE]\r\n\r\nD\'r is een verschil tussen kunnen en mogen...\r\n\r\nDe \'Home and Student\' versie van office 2007 mag je maar op maximaal 3 computers installeren. Een schoolversie van Windows heb ik nog nooit van gehoord. Wel een volumelicentie voor scholen, maar daar zit nog steeds een maximum computers aan vast.
Link naar reactie
[COLOR=\"Red\"]D\'r is een verschil tussen kunnen en mogen...\r\n\r\nDe \'Home and Student\' versie van office 2007 mag je maar op maximaal 3 computers installeren. Een schoolversie van Windows heb ik nog nooit van gehoord. Wel een volumelicentie voor scholen, maar daar zit nog steeds een maximum computers aan vast.[/COLOR]\r\n\r\nTot zovere heb je natuurlijk gelijk , Maar ik heb van Windows zelf te horen gekregen dat het in princiepe niet uit maakt op hoeveel pc\'s je de desbetreffende windows versie installeert.\r\nOke het is niet de bedoeling dat je natuurlijk heel nederland van die ene licentie voorziet van windows onder 1 licentie\r\nDus strikt genomen heb je ook wel weer gelijk Foobar
Link naar reactie
[QUOTE=roelnico;449098]De schoolversie\'s van Windows kun je onbeperkt instaleren op hoeveel pc\'s je ook maar wilt\r\nVoor office geld hetzelfde[/QUOTE]\r\n\r\n\r\nBinnen 1 gezin dus he.\r\nEr wordt veel misbruik van gemaakt, weet ik van kringloop centra, oude pc\'s wordt zo\'n versie opgezet en beweert ene Rinus Lutser daar dat het geheel legaal is.\r\n[url]http://www.kringloopterneuzen.nl/[/url]\r\nKoop je voor 40 euro zo\'n pc incluis verse ikspeej.
Link naar reactie
Een OEM versie kun je maar op één computer gebruiken. Zodra je een OEM versie installeert zit de licentie vast aan die betreffende computer.\r\n\r\nEen retail versie kun je op één computer tegelijkertijd activeren, maar kun je indien nodig meenemen naar een andere computer, op voorwaarde dat je het van de andere computer verwijdert.\r\n\r\nIets wat tussen die twee in zit is een zgn \'DSP\' versie. Net als bij de OEM versie krijg je geen support van Microsoft, maar deze versie mag je wel meenemen naar een andere computer zoals bij de retail versie.\r\n\r\nXP Home koop je voor ongeveer 100 euro nieuw (DSP). Vista Home Premium voor 200 (retail) of 120 (DSP). Als je goed zoekt kun je wellicht lagere bedragen vinden.
Link naar reactie
[quote=MichaelDeJode;449205]Ik heb nu een volledig originele versie van windows, zo\'n OEM versie.\n\nMet deze versie kan je dus maar 1 computer tegelijk activeren, maar op 3 verschillende computers herinstalleren als ik het goed begrijp?\n\nBtw wat kost een besturingsysteem zoals windows XP Nieuw?\n\ngroeten,\n\nMichael[/quote]\nNee, een OEM versie is gebonden aan 1 PC, en mag alleen op die PC worden gebruikt. Hij kost zo\'n €80,-. Een retail versie zo\'n €140.-
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...