Ga naar inhoud

Dreamscene op Vista Home Basic


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik heb een laptopje aangeschft van Asus X58c, leuk grappig ding. \r\nEr staat Vista Home Basic op, ook leuk. \r\n\r\nIk heb ooit bij een vriend gezien over Dreamscene. Alleen begreep ik dat dit niet meogelijk was op de Home Basic en Premium versies. Omdat simple weg de Dreamscene hier niet in zit.\r\n\r\nIk heb eens gegoogled op Dreamscene voor Basic daar kom ik op diverse intersante links die het tegendeel bewijzen. Er is een omweg om toch Dreamscene op de basic en Premium te krijgen. \r\nIk heb geprobeerd de link te volgen en te doen wat er stond maar helaas het werkt niet. \r\n\r\nHeeft iemand iets wat makkelijker te installen zodat Dreamscene wel werkt op een Basic of Premium. Ik ga er vanuit dat het op een Basic moet werken, gezien deze op mijn laptoppie staat.
Link naar reactie
Ik heb het VCL en met BSplayer geprobeer maar dit werkt niet.\r\n\r\nIk heb via google nog eens geprobeerd de stappen te volgen. Het lukt wel om Dreamscene in het register aan te melden, maar als je naar de optie toegaat voor Dreamscene, dus rechtermuisknop dan staat hij in het rijtje. Dan is deze grijs en kan niet worden aangekilkt. \r\nOok heb ik al geprobeerd om een thema erin te zetten onder Windows/Web/Dreamscenes. Maar helaas hij pakt geen van alle. Er staat ook al een voorbeeld in die hij ook niet ziet.\r\n\r\nWat doet ik verkeerd?
Link naar reactie
[QUOTE=Gekwordikervan;449334]Ik heb het VCL en met BSplayer geprobeer maar dit werkt niet.\r\n\r\nIk heb via google nog eens geprobeerd de stappen te volgen. Het lukt wel om Dreamscene in het register aan te melden, maar als je naar de optie toegaat voor Dreamscene, dus rechtermuisknop dan staat hij in het rijtje. Dan is deze grijs en kan niet worden aangekilkt. \r\nOok heb ik al geprobeerd om een thema erin te zetten onder Windows/Web/Dreamscenes. Maar helaas hij pakt geen van alle. Er staat ook al een voorbeeld in die hij ook niet ziet.\r\n\r\nWat doet ik verkeerd?[/QUOTE]\r\n\r\nIk weet niet wat je \'verkeerd\' doet maar denk eens even aan het volgende:\r\n\r\nDe reden dat Vista Basic op een pc of laptop geleverd wordt, is omdat deze pc of laptop niet voldoende krachtig is om alle visuele effecten weer te geven (prestatie-index van de videokaart 3.0 of lager).\r\nZou jij het dus toch voor elkaar krijgen om geforceerd Dreamscene te activeren, dan ben ik bang dat jouw Vista niet meer vooruit te branden is, want jouw laptop heeft [B]zeer[/B] geringe prestaties......\r\n\r\nZou je hier eens de cijfers uit jouw prestatie-index willen noemen?
Link naar reactie
Geen idee wat je bedoelt met prestatie index, maar kan wel een opsomming geven wat er in die laptop hangt.\r\n\r\nWindows Vista Home Basic (64bits)\r\n4 GB geheugen\r\n15.4\" WXGA/WXGA+ Color-Shine (Glare-type),Asus Splendid Video Intelligent Technology\r\n320 GB HDD\r\n\r\nWeet niet wat je meer wilt weten maar het is een snel ding hoor
Link naar reactie
De enige optie die ik zo snel kan vinden is deze:\n[url]http://www.stardock.com/products/deskscapes/[/url]\n\nDat is hetzelfde programma als wat voor Dreamscene wordt gebruikt, maar dan stand-alone, dat ook in andere Windows versies (en zelfs XP) werkt.\n\nDreamscene zélf is nou net één van die weinige redenen waarvoor je Windows Vista Ultimate zou kopen, aangezien het alleen daarin beschikbaar is.
Link naar reactie
[QUOTE=Gekwordikervan;449549]Geen idee wat je bedoelt met prestatie index, maar kan wel een opsomming geven wat er in die laptop hangt.\r\n\r\nWindows Vista Home Basic (64bits)\r\n4 GB geheugen\r\n15.4\" WXGA/WXGA+ Color-Shine (Glare-type),Asus Splendid Video Intelligent Technology\r\n320 GB HDD\r\n\r\nWeet niet wat je meer wilt weten maar het is een snel ding hoor[/QUOTE]\r\n\r\nWelke processor en welke grafische chip zit er in?\r\n\r\nDe prestatie-index van de pc kan je opvragen door in het configuratiescherm op \'systeem\' te klikken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...