Ga naar inhoud

winlogon.exe - onherstelbare systeemfout


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nSinds enkele weken heb ik het volgende probleem:\r\nWanneer ik de PC afsluit, of opnieuw opstart verschijnt er in ongeveer de helft van de gevallen in het laatste stadium van het afsluiten het volgende bericht in een venster:\r\n in de blauwe balk: winlogon.exe toepassingsfout\r\n daaronder de tekst: \r\nDe instructie op 0x5b1913cd verwijst naar geheugen op 0x0000002a.\r\nDe lees of schrijfbewerking (\"written\") op het geheugen is mislukt.\r\nKlik op OK om het programma te beëindigen. Klik op annuleren om fouten op te sporen in het programma.\r\n Wanneer ik OK of Annuleren aanklik, verschijnt er een blauw scherm met daarin:\r\nStop: c000021a {onherstelbare systeemfout}. Het systeemproces windows logon proces is onverwacht afgebroken (met de staat: 0xc0000005c0x00000000 0x00000000).\r\nHet systeem is afgesloten.\r\n Als ik weer opstart heeft de PC daar meer dan anders tijd voor nodig. \r\n\r\nDit is begonnen na een mislukte installatiepoging met een DVD die, naar later bleek, een fysieke beschadiging vertoonde.\r\nHet vreemde is, dat dit probleem niet iedere keer optreedt, maar, zoals gezegd, in ongeveer de helft van de gevcallen. Ik kan niet ontdekken of het door een bepaald programma wordt uitgelokt. Ik heb ook wel eens meegemaakt, dat het gebeurde nadat ik de PC zonder een programma op te starten weer afsloot.\r\nWat verder opvalt, is dat de meeste herstelpunten zijn verdwenen. \r\n\r\nIk werk met XP Por op een Dell Dimension 8400\r\nIk vond bij Microsoft een probleem dat hierop lijkt, maar daar wordt het aan oudere versies van XP geweten, terwijl ik met automatische update alles bijhoud.\r\nIk heb al een aantal dingen geprobeerd, maar kom er niet uit.\r\nIk hoop dat dit genoeg informatie geeft om te weten in welke richting een oplossing kan worden gezocht.\r\n\r\nAlvast bedankt
Link naar reactie
[QUOTE=horsey;448018]Hallo,\r\n\r\n Wanneer ik OK of Annuleren aanklik, verschijnt er een blauw scherm met daarin:\r\nStop: c000021a {onherstelbare systeemfout}. Het systeemproces windows logon proces is onverwacht afgebroken (met de staat: [COLOR=\"Red\"]hier mist een code[/COLOR] 0xc0000005c0x00000000 0x00000000).\r\nHet systeem is afgesloten.\r\n Als ik weer opstart heeft de PC daar meer dan anders tijd voor nodig. \r\n\r\n\r\n\r\nAlvast bedankt[/QUOTE]\r\n\r\nmeld hier de code die mist. \r\n\r\n\r\n[url]http://support.microsoft.com/kb/316503[/url]
Link naar reactie
Beste Erix,\r\n\r\nBedankt voor je reactie.\r\nDe codes zijn inderdaad niet goed genoteerd. Het moet zijn: \r\n\r\nStop: c000021a {onherstelbare systeemfout}. Het systeemproces windows Logon Process is onverwacht afgebroken met de status: 0xc0000005 (0x00000000 0x00000000).\r\nHet systeem is afgesloten.\r\n\r\nDe link in jouw bericht verwijst naar een probleem met GoBack bij het opstarten van het systeem. De fout doet zich bij mij echter alleen voor bij het afsluiten van het systeem en GoBack staat niet in mijn softwarelijst.\r\nIk heb nog een aantal dingen geprobeerd:\r\n- opnieuw installeren van Windows Installer (ik kreeg een foutbericht bij het installeren van een programma), maar dat veranderde niets\r\n- Schijfdiagnose met een hulpprogramma van Seagate: geen fouten\r\n\r\nHet blijft dus nog steeds een puzzel.\r\nIk hoop op nog meer suggesties.\r\n\r\nAlvast bedankt,\r\n\r\nhorsey
Link naar reactie
Dus je probeerde een programma te installeren van een beschadigde DVD?\r\nDan zou het probleem in het register kunnen zitten.\r\n\r\nVertel eens over welke software (namen) je wou installeren?\r\n\r\nEn probeer na het opstarten met F8 op te starten met de laatst juist werkende configuratie.\r\n\r\nEn je zei dat bijna alle systeemherstelpunten zijn verdwenen, zijn er nog wel systeemherstelpunten?\r\nOf had je dat al geprobeerd?
Link naar reactie
Dank Erix en Erikdenhouter voor jullie suggesties.\r\nIk heb de boosdoener gevonden: McAfee. Via Xs4all (provider) was ik daarop geabonneerd en eind vorig jaar waren er problemen met een nieuwe versie. In een volgende versie waren die verholpen en ik dacht met de deïinstallatie van de probleemversie en het installeren van de laatste versie goed te zitten, temeer daar ook mijn laptop en de PC van mijn vrouw het goed deden met die nieuwe versie. Maar daar had ik die probleemversie niet op gezet. Vervolgens ontstonden de moeilijkheden met Dragon Naturally Speaking, die, naar pas na geruime tijd bleek, te maken hadden met een soort bartst in de reflexielaag van de installatie-DVD. Ik dacht toen niet meer aan McAffe en weet de foutboodschap van winlogon.exe bij het afsluiten aan de narigheid met DNS. Om een lang verhaal wat korter te houdern: ik herinnerde mij, door de vraag van Erix over de herstelpunten, de historie van alle problemen weer en probeerde uit wat het effect was van deïnstallatie van McAfee. En tot mijn enorme opluchting (want ik zag al een herinstallatie van Windows, of het bijwerken van een backup-image van de C-drive van twee jaar geleden boven mijn hoofd hangen) doet alles het weer als vanouds. Voor de zekerheid heb ik McAfee maar vervangen door AVG Free 8.0.\r\nNogmaals dank voor het meedenken over een oplossing.\r\n\r\nhorsey
Link naar reactie
[QUOTE=horsey;449311]Dank Erix en Erikdenhouter voor jullie suggesties.\r\nIk heb de boosdoener gevonden: McAfee. Via Xs4all (provider) was ik daarop geabonneerd en eind vorig jaar waren er problemen met een nieuwe versie. In een volgende versie waren die verholpen en ik dacht met de deïinstallatie van de probleemversie en het installeren van de laatste versie goed te zitten, temeer daar ook mijn laptop en de PC van mijn vrouw het goed deden met die nieuwe versie. Maar daar had ik die probleemversie niet op gezet. Vervolgens ontstonden de moeilijkheden met Dragon Naturally Speaking, die, naar pas na geruime tijd bleek, te maken hadden met een soort bartst in de reflexielaag van de installatie-DVD. Ik dacht toen niet meer aan McAffe en weet de foutboodschap van winlogon.exe bij het afsluiten aan de narigheid met DNS. Om een lang verhaal wat korter te houdern: ik herinnerde mij, door de vraag van Erix over de herstelpunten, de historie van alle problemen weer en probeerde uit wat het effect was van deïnstallatie van McAfee. En tot mijn enorme opluchting (want ik zag al een herinstallatie van Windows, of het bijwerken van een backup-image van de C-drive van twee jaar geleden boven mijn hoofd hangen) doet alles het weer als vanouds. Voor de zekerheid heb ik McAfee maar vervangen door AVG Free 8.0.\r\nNogmaals dank voor het meedenken over een oplossing.\r\n\r\nhorsey[/QUOTE]\r\n\r\nMcafee is een programma die diep zit in je systeem, en het is ook een misleidende gedachte dat alles weer schoon is na het uninstallen en opnieuw installeren.\r\n\r\nDat heeft te maken met het register en de mappen van mcafee die gewoon na de uninstall nog op de HDD staan.\r\n\r\nLees [URL=\"http://init-sturen-windowsxp.blogspot.com/2008/07/windows-xp.html/\"]hier(Klik)[/URL] ff wat over windows.\r\n\r\nEr zijn namelijk sleutels in het register, en mcafee heeft er wel een zooi daar, die gewoon blijven na een uninstall, en daar zit de fout ook.\r\n\r\nNu kan je zoeken in het register naar mcafee, en sleutels uit je register gaan verwijderen, maar dat is een heidens karwei, zeker als je dat niet eerder deed.\r\nDus wil je mcafee van je systeem, dan moet je het register in.\r\n\r\nOf programma\'s gebruiken die het register schoon maken, maar dan nog, dan kan je ook niet klakkeloos alles verwijderen.\r\nEn die gratis tools doen meestal ook niet echt wat je nodig hebt.\r\nIn het register moet je goed weten wat je doet, en services verwijderen uit het register, die zijn gemachtigd en kan je eerst een volledige machtiging geven en vervolgens exporteren, niet anders om.\r\ndan kan je services verwijderen, want er zitten nog register onderdelen van de vorige versie die conflicten veroorzaken in het register.\r\n\r\nDus misschien ff deze versie ook verwijderen, en daarna alles opnieuw installeren, \r\n\r\nOok als je mcafee gebruikt met een firewall, moet je de Windows firewall uitschakelen.\r\nStart/Configuratiescherm/Systembeheer/Services\r\nde service:\r\nWindows Firewall (WF) / Internet-verbinding delen (ICS)\r\ndubbelklikken op die service en Opstarttype op uitgeschakeld zetten nadat je de services hebt gestopt.\r\n\r\nDoe dit alles zonder internet aan je pc, want anders is veiligheid niet gegarandeerd, en pas als mcafee er weer schoon opstaat, dan internet weer aan de pc en alles updaten.\r\n\r\nDus mcafee uit je systeem halen lukt echt niet met enkel een uninstall.\r\nIk heb daarvoor geen gratis programma\'s nodig, maar het is wel opletten en zeker eerst een systeemherstelpunt maken.\r\nen wat werk,\r\nde waarden van mcafee in HKEY_CLASSES_ROOT kan je wel overslaan, \r\nmaar alle sleutels van mcafee die je vindt in:\r\nHKEY_CURRENT_USER en HKEY_LOCAL_MACHINE moet je verwijderen.\r\n\r\nje selecteerd in het register de sleutel HKEY_CURRENT_USER in het linker venster,\r\nin menu bewerken in het register klik je op zoeken, en typt mcafee in het zoekvenster en klik op volgende zoeken.\r\n\r\nkijk eerst in Start/Configuratiescherm/Systembeheer/Services hoe de services van mcafee heten.\r\nin de volgende sleutels zijn de services in het register te vinden, verwijder daar geen andere sleutels dan alleen de services van mcafee, om daarna schoon de boel weer te kunnen installeren.\r\nHKEY_LOCAL_MACHINE\\SYSTEM\\ControlSet002\\Enum\\Root\\LEGACY_(naam)\r\n\r\nin de verschillende sets staan alle windows services dus let goed op dat je niet de verkeerde verwijderd.\r\n\r\nEn werk alleen in het register als je scherp bent, en niet moe of afgeleid.\r\nRegisterwijzigingen zijn definitief, wel met systeemherstel te herstellen, maar dan moet je weer overnieuw beginnen.\r\nOp de link die ik gaf, dat is een blog die ik maakte, daar kan je veel info vinden over je systeem.\r\n\r\nkopïeer tekst die je nodig hebt naar een tekstverwerker of sla de web pagina\'s eerst op zodat je offline alle info bij de hand hebt.\r\n\r\n\r\nSucces.
Link naar reactie
Beste erix,\r\n\r\nBedankt voor je uitvoerige advies. Ik denk, dat de ellende die ik met McAfee heb gehad precies veroorzaakt werd door die achtergebleven sleutels in het register. Ik heb daarom besloten McAfee niet langer te gebruiken en probeer nu AVG Free 8.0 uit. Tot nog toe bevalt dat goed. Ik heb RegistryBooster2 op het register losgelaten, maar daarna toch nog McAfee\'s daarin gevonden. Ik ben daar maar vanaf gebleven en hoop, dat ze nu geen problemen meer kunnen geven, omdat McAfee niet meer me doet op mijn systeem dat nu weer draait als een zonnetje. Ik vond McAfee, toen het allemaal nog goed werkte, al erg dominant aanwezig. Het is jammer van het abonnement via Xs4all, maar ik heb geen zin meer in dit soort problemen. Ik vond ergens een website waarop een aantal antivirusprogrammas met elkaar werdenn vergeleken en daar kwam AVG beter uit dan McAfee, dus mischien ga ik er op vooruit. Overigens kon ik via de link in jouw tekst niet bij de Blog komen.\r\n\r\nNogmaals dank voor je adviezen.\r\n\r\nhorsey
Link naar reactie
@horsey\nJPG plaatje zorgen dat het [B]kleiner[/B] is [B]dan 97 KB[/B] (verplicht) en [B]niet breder dan 820 pixels[/B] (s.v.p.)\n\nBij \"[I]Reageer op dit onderwerp[/I]\" klikken op het p[I]aperclipje[/I] ([I]Beheer bijlagen[/I]) boven het tekstveld,\n[I]bladeren[/I] naar dat .JPG, [I]uploaden[/I] kiezen, \"[I]Beheer bijlagen[/I]\" afsluiten, \nen dan terug naar het tekstveld waar je je cursor op de plaats zet waar het plaatje moet komen, \nen klik dan het pijltje [I]naast [/I]het paperclipje, en klik de naam van de .JPG.\n\n\n@erix... \njij zou toch beter moeten weten... :( Het forum werkt niet lekker met zulke grote afbeeldingen.\n\nHoud het ongeveer max. 800 breed.
Link naar reactie
[QUOTE=horsey;449790]Beste erix,\r\n\r\nWat zou jij als antivirusprogramma adviseren?\r\nAVG ziet er zo uit:\r\n\r\n[IMG]C:\\Documents and Settings\\Willem\\Bureaublad\\avgfree.jpg[/IMG]\r\n\r\nIk hoop dat het lukt met dat plaatje.\r\n\r\nhorsey[/QUOTE]\r\n\r\nplaatje moet je even uploaden eerst.\r\n\r\n[url]http://tinypic.com/[/url]\r\n\r\ndan de IMG-code voor forums & berichtenforums kopieren en hier plakken.
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;449806]@horsey\r\nJPG plaatje zorgen dat het [B]kleiner[/B] is [B]dan 97 KB[/B].\r\n\r\nBij \"[I]Reageer op dit onderwerp[/I]\" klikken op het p[I]aperclipje[/I] ([I]Beheer bijlagen[/I]) boven het tekstveld,\r\n[I]bladeren[/I] naar dat .JPG, [I]uploaden[/I] kiezen, \"[I]Beheer bijlagen[/I]\" afsluiten, \r\nen dan terug naar het tekstveld waar je je cursor op de plaats zet waar het plaatje moet komen, \r\nen klik dan het pijltje [I]naast [/I]het paperclipje, en klik de naam van de .JPG.\r\n\r\n\r\n@erix... \r\njij zou toch beter moeten weten... :( Het forum werkt niet lekker met zulke grote afbeeldingen.\r\n\r\nHoud het ongeveer max. 800 breed.[/QUOTE]\r\n\r\nsorry erik...\r\n\r\nik heb m even aangepast erik, ik zit hier breedbeeld 26 inch op 1600x900 en vergeet soms ff dat er ook mensen op 600x800 zitten, nogmaals mijn excuses daarvoor.
Link naar reactie
[QUOTE=erix;449810]sorry erik...\n\nik heb m even aangepast erik, ik zit hier breedbeeld 26 inch op 1600x900 en vergeet soms ff dat er ook mensen op 600x800 zitten, nogmaals mijn excuses daarvoor.[/QUOTE]\nAanvaard hoor (en prima nu), maar het was bij een beeldscherm-resolutie van [B]1024x768[/B] (ik dacht toch de meest gebruikte) waarbij een plaatjes-breedte van [B]820 [/B]pixels [I]net[/I] geen horizontaal scrollen nodig heeft.
Link naar reactie
Licence type is Free, dat wil zeggen dat je een gratis versie gebruikt.\r\nIk ga deze niet testen, maar net als avast zijn dat versies die niet volledig werken, wel zo op het oog voor de gewone gebruiker, maar niet met alle services en processen van de volledige betaalde versie.\r\n\r\nHet probleem nu is dat mcafee nog in je systeem zit, en de beschadigde DVD die je ooit installeerde waar het probleem begon, een installatie begon, en die afbraak door beschadigingen.\r\n\r\nDat was in eerste instantie de aanleiding, en daarmee lijkt je probleem opgelost.\r\nIn het register, de database voor de kernel, daar zaten hoogstwaarschijnlijk de foute,\r\nEn een systeemherstel van voor je die DVD installeerd is dan ook aan te raden.\r\n\r\nDan is AVG ook weer weg, alleen de mappen in Programfiles zouden achter kunnen blijven.\r\n\r\nHet beste is dat je nu een systeemherstel doet van voordat je de beschadigde DVD ging installeren.\r\nOf dat lukken gaat heeft met verschillende dingen te maken, maar doe dat eerst eens zonder internet, en kijk daarna in hoeverre Mcafee weer als geinstalleerd product in je systeem staat.\r\n\r\nHou dan de CD van mcafee bij de hand, en als deze weer geïnstalleerd in je systeem staat, probeer deze een paar keer online volledig up te daten.\r\n\r\nLukt dat alles niet, meld dat hier dan, want ik heb wel in de gaten dat veel mensen niet eens weten wat een programma als mcafee nu precies is, en hoe diep het in je systeem aanwezig is.\r\nen online zijn is zonder beveiliging echt niet lang gezond als je begrijpt wat ik bedoel.\r\n\r\nZelf haal ik zulke programma\'s handmatig uit mijn register en van mijn schijf, maar dat vergt enige ervaring en tijd, misschien kan je dan beter programma\'s gebruiken die dat op kunnen lossen.\r\n\r\nAlleen loop je nu wel een beveiligingsrisico.\r\nDus je hebt te snel gehandeld, door mcafee te vervangen voor een gratis AVG.\r\nDat was niet de bron van je probleem, zoals je eerder aangaf.\r\n\r\n[URL=\"http://init-sturen-windowsxp.blogspot.com/2008/07/windows-xp.html\"]KLIK HIER(klik)[/URL]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...