Ga naar inhoud

Schijfimage


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Goedendag.\r\nIk heb sinds kort eindelijk een externe harde schijf gekocht. 1 TB aan pure opslag. Altijd fijn. De reden dat ik dit ding heb aangeschaft is als volgt. Mijn pc wordt om de haverklap erg traag en behoeft een complete herinstallatie. Echter, het installeren van windows plus tweaken, software erbij zetten en drivers installeren kost zo enorm veel tijd. Nu gebruiken ze bij ons op school Ghosting software. Kan ik dit ook gebruiken, hoe werkt dit, en hoe kan ik dit het beste doen? Dat zal me een hoop tijd en frustratie besparen als ik een schijfimage kan maken na een volledige installatie.\r\nBij voorbaat dank, Joeri
Link naar reactie
[QUOTE=Joeristoef;445153]Goedendag.\r\nIk heb sinds kort eindelijk een externe harde schijf gekocht. 1 TB aan pure opslag. Altijd fijn. De reden dat ik dit ding heb aangeschaft is als volgt. Mijn pc wordt om de haverklap erg traag en behoeft een complete herinstallatie. Echter, het installeren van windows plus tweaken, software erbij zetten en drivers installeren kost zo enorm veel tijd. Nu gebruiken ze bij ons op school Ghosting software. Kan ik dit ook gebruiken, hoe werkt dit, en hoe kan ik dit het beste doen? Dat zal me een hoop tijd en frustratie besparen als ik een schijfimage kan maken na een volledige installatie.\r\nBij voorbaat dank, Joeri[/QUOTE]\r\n\r\nIs het niet verstandiger om uit te zoeken [B]waardoor[/B] de pc traag wordt?
Link naar reactie
[quote]Je kan ook PING gebruiken. Dit is een linuxdistro speciaal voor het maken van images en je kunt er zelfs een RIS omgeving mee maken.[/quote]\r\n\r\n...huh?\r\n\r\n[quote]Is het niet verstandiger om uit te zoeken waardoor de pc traag wordt?[/quote]\r\nDit komt waarschijnlijk omdat ik allerhande programma\'s overal vandaan download, ze 1 of 2 keer gebruik en ze dan vergeet te verwijderen. Plus, ik vind het gewoon handig om sneller een schone windows installatie plus register plus instellingen plus basissoftware (mozilla, msn, orbit etc) zo nu en dan er op te zetten. Een schone start. Dus nogmaals, welk programma kan ik het beste gebruiken voor dit soort dingen?\r\nGroet, Joeri
Link naar reactie
[QUOTE=Joeristoef;445247]...huh?\r\n\r\n\r\nDit komt waarschijnlijk omdat ik allerhande programma\'s overal vandaan download, ze 1 of 2 keer gebruik en ze dan vergeet te verwijderen. Plus, ik vind het gewoon handig om sneller een schone windows installatie plus register plus instellingen plus basissoftware (mozilla, msn, orbit etc) zo nu en dan er op te zetten. Een schone start. Dus nogmaals, welk programma kan ik het beste gebruiken voor dit soort dingen?\r\nGroet, Joeri[/QUOTE]\r\n\r\nMijn voorkeur zou uitgaan naar Acronis True Image, maar dat is geen gratis programma.
Link naar reactie
[QUOTE=qpc;445269]Mijn voorkeur zou uitgaan naar Acronis True Image, maar dat is geen gratis programma.[/QUOTE]\r\n\r\n\r\nDit programma ziet er naar mijn idee wel aardig uit. Zou het toch te pakken moeten kunnen krijgen. Echter, werkt dit ook echt 100% zoals ik bedoel? Mijn gewenste scenario is als volgt:\r\n1) ik formatteer mijn gehele computer en installeer windows opnieuw\r\n2) ik installeer alle programma\'s die ik regelmatig gebruik (nero, msn etc)\r\n3) ik pas alle instellingen en registersleutels naar mijn wensen aan\r\n4) ik \"kloon\" mijn schijf naar een externe\r\n5) na een aantal maanden wil ik terug naar hoe de computer was direct na punt 3.\r\n\r\nWerkt het zo? En is het makkelijk te gebruiken?\r\nGroet, Joeri
Link naar reactie
[QUOTE]Dit programma ziet er naar mijn idee wel aardig uit. Zou het toch te pakken moeten kunnen krijgen. Echter, werkt dit ook echt 100% zoals ik bedoel? Mijn gewenste scenario is als volgt:\r\n1) ik formatteer mijn gehele computer en installeer windows opnieuw\r\n2) ik installeer alle programma\'s die ik regelmatig gebruik (nero, msn etc)\r\n3) ik pas alle instellingen en registersleutels naar mijn wensen aan\r\n4) ik \"kloon\" mijn schijf naar een externe\r\n5) na een aantal maanden wil ik terug naar hoe de computer was direct na punt 3.[/QUOTE]\r\n\r\n[QUOTE]Werkt het zo?[/QUOTE] \r\n\r\nJa\r\n\r\n[QUOTE]En is het makkelijk te gebruiken?[/QUOTE]\r\n\r\nJa
Link naar reactie
ja zo makkelijk werkt het inderdaad.\r\nen als je een maxtor of een seagate harde schijf hebt kan je het gratis maxblast gebruiken\r\ndit is gewoon Acronis True Image maar dan in een maxtor jasje :cool:\r\n\r\n[url]http://www.seagate.com/ww/v/index.jsp?locale=en-US&name=MaxBlast_5&vgnextoid=7add8b9c4a8ff010VgnVCM100000dd04090aRCRD[/url]
Link naar reactie
Ik heb het programma, ik heb de handleiding doorgelezen, en toch kan ik niet precies vinden wat ik wil. Ze hebben het de hele tijd over data backuppen en partities terugzetten. Dat snap ik wel, maar wat ze ook zeggen is dat er geen bestanden van de te overschrijven partitie in gebruik kunnen zijn, maar ze zeggen nergens iets over een bootable cd oid. Help...
Link naar reactie
[QUOTE=Joeristoef;445247]...huh?\r\n\r\n\r\n Plus, ik vind het gewoon handig om sneller een schone windows installatie plus register plus instellingen plus basissoftware (mozilla, msn, orbit etc) zo nu en dan er op te zetten. Een schone start. Dus nogmaals, welk programma kan ik het beste gebruiken voor dit soort dingen?\r\nGroet, Joeri[/QUOTE]\r\n\r\nHéél verstandig, niks mis mee. Een schone systeemdump met je eigen software en drivers is een pre om achter de hand te hebben.\r\n\r\nOp voorgaande windows cd\'s zat ook een progje bij om je register te backuppen en terug te zetten. Ideaal als je veel uit wilde proberen.\r\nBij XP stond het niet meer op de cd maar nog wel te downloaden.\r\nIetsies sneller werk dan een systeem recovery ook wel.\r\nJe kunt alles prima verwijderen van schijf maar dat register is het punt natuurlijk voor een vlot systeem..
Link naar reactie
Zelf gebruik ik ook MaxBlast 5 en dat werkt prima.\nMaak elke dag in ± 10 minuten een image van mijn C schijf (+ MBR) en zet die op een andere harddisk.\nIn geval van nood pak ik de boot-cd die ik met het programma heb gemaakt en zet de image terug. Dan ziet de C partitie er weer [I]exact[/I] zo uit als op het moment dat de backup werd gemaakt.\n \nMaxBlast 5 is zoals al gemeld gratis beschikbaar als je een maxtor of Seagate schijf in je systeem hebt zitten, anders wil het programma niet geïnstalleerd worden. En Maxblast 5 is ook in het Nederlands beschikbaar.\n \nHeb je geen Maxtor of Seagate schijf dan kun je alsnog kiezen voor een [B]gratis[/B] versie van Acronis True Image 10 Personal Edition.\n \nHier kun je de licentie aanvragen;\n \n[URL]http://www.acronis.co.uk/mag/ati10pe[/URL]\n \nHeb alleen een Engelstalige versie van Acronis True Image 10 Personal Edition kunnen downloaden, maar dat zal de pret niet drukken denk ik.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ik heb inmiddels Acronis True Image Home in mijn bezit. Windows is vers geinstalleerd en nadat ik nog wat noodzakelijke software geinstalleerd heb kan ik gaan backuppen. Had ik alleen nog 1 klein vraagje. Bij het maken van een schijfimage heb ik de keuze tussen sector by sector (in dit geval een backup van 180 gig) of een niet sector by sector backup (nog geen 10 gig). Ik snap dat bij sector by sector de backup ook de lege delen meeneemt, echter, heb ik dit nodig als ik de schijf als het ware wil ghosten?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...