Ga naar inhoud

Recovery, Is er al wat handigers?


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Is er inmiddels al een handig - free - progje die alles in 1x gaat zoeken, dus alle files?\nMeestal is het óf plaatjes of weer wat anders.\n \nPlaatjes terughalen met pc doctor is geen probleem, maar er staan meerdere dingen op.\nIn andere extenties.\nVandaar de vraag, ik moet een (per ongeluk) gewiste SD kaart volledig terughalen.\nUiteraard verder niets meer overschreven.\nIk heb zoveel van die programma\'s, maar vind ze toch niet handig in gebruik.\nEen lijken te werken, maar als ze wat gevonden hebben vragen ze weer om een serial,\nOf ik heb een verkeerde of het programma is wer verouderd.\n \nIemand een makkelijk progje?\nSD partitie selecteren en het gevondene gelijk opslaan in een map.\nZeg maar zoals in PC inspector, maar dan alle bestanden tegelijk.\nDie moeilijke programma\'s die sector getallen laten zien, zijn aan mij niet besteed.
Link naar reactie
  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[quote=boodhaa;444031]een paar jaar geleden werd bij scandisc er standard programmatje bij geleverd waar je allerlei kaarten mee kon uitlezen, het werkte toen uitstekend alleen weet ik niet of het ook werkt met de sdhc cards.[/quote]\nAls je bedoeld: Data Doctor Recovery - Memory Card, die had ik, maar een beetje onlogisch hoe het te gebruiken.\nBeetje handleiding zou handig zijn.\nBen een latere demo aan het proberen.\nMits alles wordt teruggevonden wat erop staat en niet weer alleen de plaatjes.\nDat schreef ik al, plaatjes is totaal geen probleem, het gaat om filmbestanden, doc\'s enz.\nGewoon alles wat erop een sd kaartje staat.\nHet gaat nu even niet om SDHS, alleen SD.
Link naar reactie
[quote=boodhaa;444031]een paar jaar geleden werd bij scandisc er standard programmatje bij geleverd waar je allerlei kaarten mee kon uitlezen, het werkte toen uitstekend alleen weet ik niet of het ook werkt met de sdhc cards.[/quote]\n \nHet lijkt waarachtig goed te gaan na wat geprobeer, ik zie tenminste een filmpje staan.\nStraks kijken of het werkt.\nGelijk eenhandleidinkje maken \nBedankt voor de tip, daardoor ben ik het toch opnieuwe gaan gebruiken, de demo versie van de scandisksite.
Link naar reactie
[quote=Anacho;444191]Hier nog een ideetje, gratis, van de makers van Ccleaner\n[URL=\"http://www.recuva.com/\"]Recuva(Klik)[/URL][/quote]\n \nIk had al eens een oudere versie geprobeerd, poos geleden.\nNu de nieuwere gedaan.\nHet is op zich noopvol, vind zowel foto\'s als filmpjes terug.\nEchter als ik ze later wil openen, paar honderd foto\'s en wat filmpjes, geeft hij bij elk bestand aan: Geen voorbeeld beschikbaar.\nHet is wel een jpg pictogram en de grootte klopt ook wel, alleen niets te openen.\nWat zou ik fout kunnen doen?
Link naar reactie
[QUOTE=burgkop;444016]Iemand een makkelijk progje?\nSD partitie selecteren en het gevondene gelijk opslaan in een map.\nZeg maar zoals in PC inspector, maar dan alle bestanden tegelijk.\nDie moeilijke programma\'s die sector getallen laten zien, zijn aan mij niet besteed.[/QUOTE]\nPc Inspector file Recovery [I]kan[/I] wel met die getallen/sectoren werken, maar dat [I]hoef [/I]je toch niet te doen ?\n\nHet heeft soms een wat onoverzichtelijke gebruikers interface, maar dat moet je even begrijpen[B]:[/B]\nJe kiest daar voor \"[I]Recover deleted files[/I]\", dan de \"[I]logical drive[/I]\", dan druk je het groene \"[I]OK[/I]\" vinkje rechts, dan selecteer je de \"[I]root[/I]\" (om een beginpunt aan te wijzen voor het zoeken), en dan klik je links \"[I]Find Files[/I]\".\nDan krijg je een boxje om zoek-criteria in te voeren, en daar vul je de standaard tekens in van Microsoft om \"[I]Alles[/I]\" aan te geven, en dat is [I]sterretje-punt-sterretje[/I]. ( [B]*.*[/B] )\n[ATTACH]13829[/ATTACH]\nDe gevonden bestanden kan je dan allemaal selecteren, en op een andere drive opslaan.
Link naar reactie
[quote=erikdenhouter;444198]Pc Inspector file Recovery [I]kan[/I] wel met die getallen/sectoren werken, maar dat [I]hoef [/I]je toch niet te doen ?\n \nHet heeft soms een wat onoverzichtelijke gebruikers interface, maar dat moet je even begrijpen[B]:[/B]\nJe kiest daar voor \"[I]Recover deleted files[/I]\", dan de \"[I]logical drive[/I]\", dan druk je het groene\n.......\nDe gevonden bestanden kan je dan allemaal selecteren, en op een andere drive opslaan.[/quote]\nDaarom heb ik zo de pest aan programa\'s die niet duidelijk zijn of er geen goede nl handleiding bij zit.\nIk waardeer je genomen moeite om het duidelijk uit te leggen.\nWat moet ik met die gevonden Clusters, zegt mij allemaal niets.\nDie andere van PC Inspector is tenminste nog logies.\n(voor mij dan ;))
Link naar reactie
[QUOTE=burgkop;444210]Wat moet ik met die gevonden Clusters, zegt mij allemaal niets.[/QUOTE]\n:confused: Is dat een serieuze vraag of een cynische opmerking ? :D\n\nOmdat als ik in het eerste venster voor \"[I]Recover deleted files[/I]\" kies, ik helemaal niets met getallen en/of clusters te maken krijg ?\n\nIk zie trouwens net dat je dat zoek-boxje eventueel niet hoeft te gebruiken als je alle bestanden wil opslaan, je kan ook gewoon alles selecteren.
Link naar reactie
[quote=erikdenhouter;444213]:confused: Is dat een serieuze vraag of een cynische opmerking ? :D\n \nOmdat als ik in het eerste venster voor \"[I]Recover deleted files[/I]\" kies, ik helemaal niets met getallen en/of clusters te maken krijg ?\n \nIk zie trouwens net dat je dat zoek-boxje eventueel niet hoeft te gebruiken als je alle bestanden wil opslaan, je kan ook gewoon alles selecteren.[/quote]\n \nIs echt wel serieus, want ik wil dat nu eens goed voor elkaar hebben.\nIs al vaker opgevallen dat het ene programma veel beter werkt dan het andere en wat de een niet ziet ziet de ander weer wel.\nNu weet ik wat erop staat, maar als je dat niet weet, zou je zomaar data onnodig wissen door te overschrijven.\nMet een programma vond ik zomaar 250 foto\'s op die SD kaart en omet een ander progje gewoon .jpg, maar 4.\n \nIk ga het nogmaals proberen, maar kwam al 3x clusters tegen, doe ik toch iets fout.\nOf klopt het dat je tijdens dat scannen niets ziet gebeuren en dat ik daardoor wat anders heb aangeklikt?
Link naar reactie
Als ik in dat schermpje *.* invul en daarna op het vergrootglas klik, gaat er niets gebeuren, dat zal de fout wel zijn.\nKlik ik eronder op de verbanddoos, dan komt er weer een rij dingen voor de dag met de naam cluster.\nDus voor mij niet geschikt hoor.\n \nOf het werkt hier net een pietsie anders dan normaal, zal ook niet de eerste keer zijn.
Link naar reactie
[QUOTE=burgkop;444221]Als ik in dat schermpje *.* invul en daarna op het vergrootglas klik, gaat er niets gebeuren, dat zal de fout wel zijn.\nKlik ik eronder op de verbanddoos, dan komt er weer een rij dingen voor de dag met de naam cluster.[/QUOTE]\nEven omgedraaid doen... EERST op het vergrootglas ([I]find files[/I]), dan *.* invullen, dan op het GROENE vinkje (= de OK knop)\n\nKijk dat is dus het verwarrende aan dit programma, een OK knop is slecht te herkennen, en mensen klikken dan maar raak. Ik heb die fout in het begin vaak gemaakt.\n\nMaar je kan ook gewoon op de [I]root [/I]klikken, en dan in het rechter venster alles selecteren (in het menu edit kies je \"[I]select all[/I]\"), en dan in het rechter venster rechtsklikken, en \"[I]save to...[/I]\" kiezen.\nJe hoeft die zoekbox niet te gebruiken.
Link naar reactie
[quote=erikdenhouter;444224]Even omgedraaid doen... EERST op het vergrootglas ([I]find files[/I]), dan *.* invullen, dan op het GROENE vinkje (= de OK knop)\n \nKijk dat is dus het verwarrende aan dit programma, een OK knop is slecht te herkennen, en mensen klikken dan maar raak. Ik heb die fout in het begin vaak gemaakt.\n \nMaar je kan ook gewoon op de [I]root [/I]klikken, en dan in het rechter venster alles selecteren (in het menu edit kies je \"[I]select all[/I]\"), en dan in het rechter venster rechtsklikken, en \"[I]save to...[/I]\" kiezen.\nJe hoeft die zoekbox niet te gebruiken.[/quote]\nHeb ik ook gedaan hoor, precies volgens je handleiding.\nEchter on het vakje onder de V moet nog ingevuld worden Fat.\nEn daar kun je weer kiezen tussen fat 1 en fat 2.\nEr gaat niets lopen.\n \nIk zal hier maar niet schrijven wat ik van dit programma vind.\n \nAls je een emailadres geeft, kan ik wel een filmpje maken, is het misschien beter te zien.
Link naar reactie
[QUOTE=burgkop;444228]Heb ik ook gedaan hoor, precies volgens je handleiding.\nEchter on het vakje onder de V moet nog ingevuld worden Fat.\nEn daar kun je weer kiezen tussen fat 1 en fat 2.\nEr gaat niets lopen.[/QUOTE]\nAls ik de schijf heb gekozen, komt er inderdaad een keuze voor FAT 1 of 2, maar daar doe ik dan niets mee. (1 is originele FAT op schijf, 2 = de kopie van de FAT op schijf)\nIk klik op het groene [COLOR=\"Green\"][SIZE=\"6\"][B]V[/B][/SIZE][/COLOR]inkje, en ik zie direct het venster met de bestanden op die schijf.
Link naar reactie
[quote=erikdenhouter;444233]Als ik de schijf heb gekozen, komt er inderdaad een keuze voor FAT 1 of 2, maar daar doe ik dan niets mee. (1 is originele FAT op schijf, 2 = de kopie van de FAT op schijf)\nIk klik op het groene [COLOR=green][SIZE=6][B]V[/B][/SIZE][/COLOR]inkje, en ik zie direct het venster met de bestanden op die schijf.[/quote]\n \nTja, ik niet.\nIk heb even een filmpje hier neer gezet, ik weet niet of het direct hier op CID kan.\n \nBij mij gebeurt er niets en vorm ik met de muids een vraagteken. :lol::lol:\n \n[URL]http://rapidshare.com/files/195285353/film.rar.html[/URL]
Link naar reactie
[QUOTE=burgkop;444235].Ik heb even een filmpje hier neer gezet, ik weet niet of het direct hier op CID kan.[/QUOTE]\n\nGezien...\n\n(filmpje is te groot voor het forum)\nIk moest eerst een UNRAR op Internet vinden. Waarom niet als film.exe verstuurd ? Gewoon de extensie veranderen in .EX_ of zo, en dan heeft geen filter er vat op.\n\nInderdaad, er gebeurt niets bij jou, maar het lijkt alsof er geen bestand gevonden wordt :o. Staat er wel iets op ?\nIn het rechter venster zou je dan bestandsnamen zien.\nOok FAT 2 proberen, de [I]\"reserve\"-bestandstabel [/I]op de disk.\n\nHeb je hetzelfde geprobeerd met een disk waarvan je zeker bent dat er iets op staat ?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...