Ga naar inhoud

Geheugen XP


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Geachte Forum ,\r\n\r\nIk heb een volgende vraag voor jullie.Ik heb een acer laptop met een geheugen van 60GB HDD. Op de laptop zijn 2 lokale stations aanwezig C en D (is dat gebruikelijk? ). De laptop schijnt alleen gebruik te maken van station C en D staat dus leeg.Ik krijg telkens een melding dat mijn geheugen dan te klein is.Station C dus. Terwijl er dan nog zo\'n 26 GB over is op het andere station.Hoe kan dat verholpen worden zodat de laptop automatisch ook station D gaat gebruiken.Ik kan met een Pc overweg maar heb er niet al te veel vestand van.Dus graag een duidelijk uitleg hierover of advies.\r\nIk wacht jullie reactie af en alvast bedankt ,\r\n\r\nM. vr. Gr. Rob
Link naar reactie
De partities zijn als volgt ingedeeld : C 26,2 GB en D 26,2 GB. Verder staat nog 512MB DDR2 gemeld( ? ).\r\nHoe zet je precies de Map Documenten naar D.Ik heb even gekeken naar eigenschappen van Documenten maar weet niet precies wat ik moet doen.Kan ik niet iets verkeerds doen......\r\nIk wacht jouw reactie af ,\r\n\r\nM.v.Gr. Rob
Link naar reactie
[QUOTE=RobT;440424]De partities zijn als volgt ingedeeld : C 26,2 GB en D 26,2 GB. Verder staat nog 512MB DDR2 gemeld( ? ).\r\nHoe zet je precies de Map Documenten naar D.Ik heb even gekeken naar eigenschappen van Documenten maar weet niet precies wat ik moet doen.Kan ik niet iets verkeerds doen......\r\nIk wacht jouw reactie af ,\r\n\r\nM.v.Gr. Rob[/QUOTE]\r\n\r\nDaar heb je een tabblad \'doel\', en daar geef je als doel bijvoorbeeld \"d:\\mijn documenten\" op.\r\n\r\nOverigens heb je die twee partities niet voor niets. Het is verstandig om al je bestanden op de D-partitie op te slaan, zodat je de c-partitie gemakkelijk kunt formatteren als er bijv. iets mis is met je besturingssysteem. Met het verplaatsen van mijn documenten heb je vast al een hoop te pakken, als je ook wel eens iets in andere mappen hebt opgeslagen is het verstandig ook dat te verplaatsen.
Link naar reactie
[QUOTE=dutch-online;440496]Ik krijg telkens een melding dat mijn geheugen dan te klein is.Station C dus. .\r\n..............................................................................................\r\n\r\nerg duidelijk is de topic starter niet omdat hij de opslag ruimte op C eigenlijk ook geheugen noemt.[/QUOTE]\r\n\r\nVan de 26,2 GB op de C schijf hou ik op dit moment 900 MB over.Ik krijg dan ook regelmatig een melding dat er te weinig op zit waardoor ik bv. iets niet kan downloaden.Terwijl er op de D-schijf van 26,6 GB nog 25 GB over is.\r\nProbeer al regelmatig van alles op de C-schijf weg te halen maar hou toch telkens weer te weinig over.Ben hier niet zo goed thuis in maar begrijp niet goed waarom de laptop geen gebruik maakt van de GB op de D-schijf.....\r\n\r\nGr.v.Rob
Link naar reactie
Gefopt dus:o, je kunt de programma\'s naar de D: verhuizen b.v.\r\n\r\nZullen de herstelpunten zijn die de meeste ruimte innemen, dat kun je aanpassen.\r\n\r\nEerst systeemherstel op 0 zetten, rebooten en onderstaande uitvoeren, dan blijft systeemherstel een beperkte ruimte innemen tot een zelf gekozen vaste waarde.\r\n\r\nEerst met zoeken/uitvoeren CMD invoeren als administrator en starten en dan \"vssadmin resize shadowstorage /on=c: /for=c: /maxsize=X\" intoetesen en enteren, de X staat voor de grootte die je wilt, 4gb b.v.
Link naar reactie
[QUOTE=Lange Pier;440774]Gefopt dus:o, je kunt de programma\'s naar de D: verhuizen b.v.\r\n\r\n[B]Zullen de herstelpunten zijn die de meeste ruimte innemen, dat kun je aanpassen.[/B]\r\n\r\nEerst systeemherstel op 0 zetten, rebooten en onderstaande uitvoeren, dan blijft systeemherstel een beperkte ruimte innemen tot een zelf gekozen vaste waarde.\r\n\r\nEerst met zoeken/uitvoeren CMD invoeren als administrator en starten en dan \"vssadmin resize shadowstorage /on=c: /for=c: /maxsize=X\" intoetesen en enteren, de X staat voor de grootte die je wilt, 4gb b.v.[/QUOTE]\r\n\r\nHerstelpunten kunen nimmer zoveel ruimte innemen, standaard zal dat namelijk nooit meer zijn dan 12% van de groottte van de schijf.\r\nEen schijf van 30GB zal dus nimmer meer dan ongeveer 3,5GB reserveren voor de herstelpunten.\r\n\r\nVoor de TS, volge het advies van Dutch-Online op:\r\n\r\n- klik met de rechter muistoets op \'mijn documenten\'\r\n- kies \'eigenschappen\'\r\n- haal de regel leeg achter het woordje \'doel\'\r\n- tik daar nu \'D:\\Mijn Ducumenten\' in\r\n- druk op \'toepassen\' (alle documenten, foto\'s, muziek etc, worden nu naar de d-schijf verplaatst)\r\n- druk op \'ok\', klaar.....\r\n\r\nIs er nu nog te weinig ruimte, controleer dan eens of er toevallig een of ander downloadprogramma op de pc staat, den daarbij aan bijvoorbelede aan eMule, Frostwire, Limewireetc, deze programma\'s hebben namelijk ook de nijging om het gedwonloade op de c-schijf te zetten.
Link naar reactie
[QUOTE=qpc;440870]Herstelpunten kunen nimmer zoveel ruimte innemen, standaard zal dat namelijk nooit meer zijn dan 12% van de groottte van de schijf.\r\nEen schijf van 30GB zal dus nimmer meer dan ongeveer 3,5GB reserveren voor de herstelpunten.\r\n\r\n [/QUOTE]\r\n\r\nVista gebruikt max.15% voor zijn volume shadow copy.\r\n\r\nTS, zou ook eens met schijfopruiming aan de slag gaan of met Ccleaner.\r\n[url]http://fs4.filehippo.com/1812/b4968c5557694d51877ad0c26d646713/ccsetup215.exe[/url]\r\n\r\nUitleg.\r\n[url]http://www.salvi.be/content/view/18/28/[/url]
Link naar reactie
  • 1 maand later...
[QUOTE=RobT;440772]........begrijp niet goed waarom de laptop geen gebruik maakt van de GB op de D-schijf.....\r\n\r\nGr.v.Rob[/QUOTE]\r\n\r\nDat zal je de laptop toch zelf moeten vertellen. Geef aan dat je te downloaden bestanden op D: wilt opslaan en ze zullen niet meer op C: terechtkomen. Het is niet zo dat als C: (bijna) vol is je laptop dan automagisch alles op D: gaat opslaan.
Link naar reactie
Je kan het programma Treesize downloaden:\n[url]http://www.jam-software.com/freeware/index.shtml[/url]\nen daarmee is heel snel te overzien welke mappen nu de grootste ruimte innemen.\n\nAls je dat hier vertelt, kunnen anderen ook beter zien welke maatregelen het beste zijn.\n\nZit b.v. je prullenbak niet erg vol ?\nOf je TEMP mappen ?\n\nDie melding is eigenlijk wel normaal als je nog maar 900 MB over hebt op je C: partitie.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...