Ga naar inhoud

windows xp als extra os op externe harddisk


Aanbevolen berichten

Hallo\r\n\r\nis het mogelijk om windows xp professional te plaatsen als extra os op een externe HD.\r\n\r\nik wil dus gewoon mijn os houden die ik nu heb (dat is windows vista), en ik wil kunnen kiezen tussen windows vista en windows xp professional als ik mijn computer opstart maar mijn computer moet me alleen maar laten kiezen als ik de externe HD erin heb(want ik wil windows xp professional dus installeren op de externe HD)\r\n\r\ndus ik wil niet mijn harde schrijf in partities verdelen voor een extra OS maar ik wil dus een extra OS op mijn externe HD.\r\n\r\nis dit mogelijk? en zo ja hoe moet ik dit dan doen?\r\n\r\nward
Link naar reactie
[QUOTE=wardter;435661]nee ik heb geen SATA drive.\n\nmaar lukt het ook niet als ik gewoon heel de windows map uit een andere pc kopiër naar de externe HD en dan in de bios zeg dat die via usb moet booten?[/QUOTE]\nNiet zonder veel op te lossen problemen en proberen, en zeker niet met een simpele \"kopieer\" actie.\n\nDat zal o.a. te maken hebben met het feit dat Windows tijdens booten het hele USB gebeuren in zijn eigen tijd inricht, dus nog helemaal niet op de voor Windows juiste manier van USB gebruik kan maken, terwijl de eerste bestanden al van disk gelezen moeten worden.\n\nMaar ik lees wel dat er mogelijkheden zijn die nogal afhankelijk van de hardware zijn.\n[url]http://www.ngine.de/article/id/8[/url]\n\nMaar misschien dat anderen er meer positieve dingen over weten.
Link naar reactie
Dat wil ik ook wel eens weten. USB 2 is misschien wel langzamer dan een interne harde schijf, maar zeker snel genoeg voor een besturingssysteem!\r\n\r\nDaarbij zijn er ook nog eens een hoop laptops met een e-sata poort; en dat worden er steeds meer.\r\n\r\n@capo: als je nog eens iets \"weet\" controleer de feiten dan eerst voordat je hier onzin als waarheid gaat verkopen. Je hoeft echt niet alles te weten. Als je ergens niet zeker over bent, is het beter om dat erbij te vermelden!
Link naar reactie
Wat de TS wil is sowieso mogelijk mits de laptop het booten via USB ondersteund.\r\nHeb een paar jaar terug dit nog gedaan maar dan met een pc, had toen een externe IDE met 5400rpm gebruikt..., Xp ging me toen te langzaam en heb \'t toen maar weer verwijderd.\r\nToevallig heb ik \'t nu weer uitgevoerd (in de rustige dagen tussen kerst en nieuw) vandaar nu mijn reaktie. Heb er nu wel een sata (7200rpm) met eigen voeding op en een aangepaste XP gebruikt (lichter en install duurde maar 13 min.). \r\nOp dezelfde (oude pc van 2,8 GHz en niet op m\'n nieuwere) om wat te kunnen vergelijken en ik moet zeggen dat ie nu veel beter (zeg sneller) reageert als in mijn vorige poging, snel genoeg om zeker als nood te kunnen fungeren. \r\nMaar ja... \"snel- of niet snel genoeg\" is voor ieder verschillend.., moet je toch eerst es zelf uitproberen met je eigen pc/laptop configuratie.\r\n\r\nGrtz...\r\n\r\nbtw : iedereen nog de beste (computer- ) wensen voorr 2009...!!
Link naar reactie
Je kunt XP of een andere windows niet zomaar op een externe schijf zetten, alleen op onderstaande manier, in feite werkt het dan vanaf een image dus.\r\n[url]http://www.ngine.de/article/id/8[/url]\r\n\r\nDus iedereen die beweerd dat het wel kan gaarne de manier waarop dat is gebeurd, een normale installatie zal echt niet erop willen.
Link naar reactie
Heb een wat makkelijkere manier gebruikt..., nl. Hiren\'s boot CD 9.7 (XP is nog geen 200mb)[url]http://www.hiren.info/pages/bootcd-on-usb-disk[/url] en hoefde niet m\'n interne schijven af te koppelen.\r\nAl met al heeft \'t me ongeveer 13 min. gekost om dit alles uit te voeren met deze guide en via USB op te starten.\r\nHeb \'t gisteravond nog es dunnetjes overgedaan maar dan op een USB-pen (2GB).\r\nDeze XP draait normaal maar heb nog geen progs geinstalleerd, was ook alleen maar om te testen. Internetkoppelingen etc staat er ook op maar ben er voor de zekerheid niet mee op internet gegaan (nog geen antivirus erop gezet...).\r\nLange Pier thnx voor jouw link, zal misschien es een keer op deze manier proberen.\r\n\r\nGrtz\r\n\r\nedit : vergat eigenlijk dat erik eerder ook deze link gaf 1 blad ervoor.., anyway ook tnx to erik..!
Link naar reactie
Grappig, gaat het ineens over booten via USB of de snelheid van USB 2.0, die overigens snel genoeg is ervoor.\r\n\r\nDe TS wil een XP installeren op een externe harde schijf via USB en dat wil XP niet hebben.\r\n\r\nEen BartsPE zou nog wel willen, die kan ook vanaf een USB stick werken, en daar geldt hetzelfde voor, dat is ook een image.
Link naar reactie
Eigelijk best raar, als ik in mijn cardreader een geheugen kaartje steek en ik wil de installatie van windows XP draaien en ik verwijder alle partities dan geeft hij aan dat me geugenkaartje C is en daarop kan ik gewoon windows installeren.\r\n\r\nmet een externe disk moet het gewoon lukken lijkt me, trouwens booten van usb is tegenwoordig ook geen probleem meer want je kan in je bios de bootvolgorde instellen.
Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...