Ga naar inhoud

Probleem met Vista en wireless router


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nIk heb een probleem gelezen in de Faqman rubriek over iemand die steeds de verbinding kwijt is met zijn router. Ik heb ook een dergelijk probleem en hoop dat iemand hier een oplossing weet. \r\n\r\nHet ene moment kan mijn laptop (Lenovo T61 met ingebouwde WiFi kaart) prima contact maken met de wireless router (Linksys WAG160N). Met een XP laptop levert dit sowieso geen problemen op. \r\n\r\nMet de Vista laptop ben ik om de zoveel tijd (of reboots van de laptop) de verbinding kwijt. Ik moet dan de router een reset geven om weer verbinding te kunnen maken. Een ping naar een willekeurig (intern of extern) ip adres geeft dan de melding PING: transmit failed, error code 1231. Ik heb op diverse sites gekeken wat deze melding inhoudt, maar het enige dat ik er tot nog toe uitgehaald heb, is dat het waarschijnlijk een probleem is dat zich vaak voordoet met Windows Vista. Ik heb de firmware al geüpdate naar de meest recente versie, heb de drivers van de netwerkkaart ge-update, kaart softwarematig verwijderd en opnieuw laten detecteren, maar nog steeds blijft het probleem zich bij de Vista laptop voordoen. Met mijn vorige router (de Linksys WAG300N) was er geen enkel probleem. \r\n\r\nIk heb alle instellingen nagekeken, maar volgens mij staan die goed. Enig idee wat er mis zou kunnen zijn?
Link naar reactie
Ik mis hier iets...\r\n\r\nEen router staat letterlijk (fysiek) los van elke PC. Een router is simpel gestelt een zender en de PC een ontvanger. De router zend signalen uit en de PC-(kaart) ontvangt.\r\nHetzij wireless dan wel via kabel. Ik verwacht dan ook dat je problematiek softwarematig is.\r\nZender en ontvanger dienen op elkaar ingesteld te worden. \r\n\r\nIs dit niet mogelijk, heb je wellicht een hardware probleem. Dan ben je ipv een universele problematiek gebonden aan een Linksys-problematiek. Ofwel een merk-gebonden problematiek. Daar zijn we anno 2009 erg goed in. OFWEL: Zender en ontvanger dienen dan van hetzelfde merk te zijn: Linksys dus. Merkgebonden werken dus...\r\n\r\n;-((
Link naar reactie
Hmmm, daar zou ik niet zo blij mee zijn, aangezien ik net een andere Linksys router weggegooid heb, omdat deze defect was geraakt na een aantal jaren trouwe dienst. Deze router werkte wel perfect. Nu heb ik in de winkel om de beste Linksys router gevraagd, maar heb tot nu toe met deze steeds weer het probleem met de verbinding met die ene laptop. \nIk heb vanochtend mijn laptop opnieuw ingericht met Windows XP en na wat opstartprobleempjes (drivers die kennelijk verouderd waren) LIJKT hij het nu ook goed te doen. Even afwachten dus, anders ga ik terug met de router en kijken of ik nog eenzelfde type kan krijgen als ik had.\n\nBedankt voor het meedenken!\n\nGr. Mike
Link naar reactie
Nou, we zijn inmiddels een dag verder en met Windows XP start de verbinding wel direct op. Ik ben direct met Internet verbonden en kan werken. Met Vista moest ik eerst allerlei zaken resetten en opnieuw laten detecteren voor ik weer een connectie met de buitenwereld had. Ik vrees dus dat het wel degelijk een Vista ding was.
Link naar reactie
[QUOTE=Hmmmike;435773]Nou, we zijn inmiddels een dag verder en met Windows XP start de verbinding wel direct op. Ik ben direct met Internet verbonden en kan werken. Met Vista moest ik eerst allerlei zaken resetten en opnieuw laten detecteren voor ik weer een connectie met de buitenwereld had. Ik vrees dus dat het wel degelijk een Vista ding was.[/QUOTE]\r\n\r\nIk denk dat het niets met Vista zelf te maken heeft, maar met een of andere instelling.\r\n\r\nGa eens als volgt te werk:\r\n\r\n-Open het netwerkcentrum\r\n-klik op \'\'draadloze netwerken beheren\'\'\r\n-verwijder alle draadloze netwerken die je ziet\r\n-klik op draadloos netwerk toevoegen (groene + teken)\r\n-kies voor \'\'draadloos netwerk binnen het bereik van deze computer\'\'\r\n-kies jouw Linksys aan in de lijst en klik op \'\'verbinding maken\'\'\r\n-voer de sleutel in\r\n-vink beide vinkjes aan\r\n\r\nKlaar.\r\n\r\nNu zou de pc elke keer automatisch verbinding moeten maken met jouw eigen draadloze netwerk.
Link naar reactie
Hi qpc, dank voor je antwoord. Dit heb ik (uiteraard?) zelf ook al een miljoen keren geprobeerd, maar zonder resultaat. [I]Soms[/I] kreeg ik met Vista dan verbinding, maar 9 van de 10 keer moest ik eerst mijn router resetten. Daarna ging het meestal weer wel (maar niet eens altijd). Nu ik weer XP geinstalleerd heb, gaat het weer prima.
Link naar reactie
Heel vreemd allemaal, vooral dat van de router resetten.\r\nHet zou logisch zijn om de router te resetten als beide pc\'s geen internet meer zouden hebben, maar aangezien ik begreep dat die andere pc wel internet had zonder dat de router gereset hoefde te worden, lijkt het mij toch iets met de drivers voor het netwerkkaartje te maken te hebben.\r\nMisschien dat de drivers voor het kaartje onder Vista gewoonweg niet goed (genoeg) waren.\r\nIkzelf lever altijd Linksys of TP-Link kaartjes en daar heb ik onder Vista nog nooit problemen gehad.
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Ik heb exact hetzelfde probleem, sinds een paar weken eigenlijk.\r\n\r\nIK dacht in eerste instantie dat het aan mijn instellingen lag, ik had namelijk de beveiliging van de wireless router (ook een linksys) van WPA naar WPA2-Personal gezet en een ander wachtwoord ingesteld.\r\n\r\nEchter met mijn andere laptop, een xp laptop ondervind ik ook geen enkel probleem.\r\nTevens met mijn nokia n85 telefoon ook geen enkel probleem.\r\n\r\nDe Vista laptop echter verliest gewoon soms midden in een sessie de verbinding en internetten is dan niet meer mogelijk. Een reset van wireless router helpt meestal wel, maar daar zit ik natuurlijk ook niet op te wachten...\r\n\r\nIk vermoed dat er een Vista update tussen zit die dit probleem veroorzaakt, maar er zijn zoveel updates, hoe pik je nou de juiste eruit??:confused:\r\n\r\ngrt. patrick
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...