Ga naar inhoud

welke cd?


Anoniem2

Aanbevolen berichten

hallo,\r\nik zou graag een cd willen branden met enkele liedjes op maar nu heb ik gehoord dat je op een simpele cd-speler maar enkele cd\'s kan laten afspelen(cd-r,cd+r,cd-rw,cd+rw) ik ken het verschil niet echt dus kunnen jullie me dit vertellen? en ook zijn dat allemaal mp3 liedjes moet ik die dan eerst canverteren? met welk programma doe ik dit best en naar welk bastandstype?\r\nalvast bedankt, jeroen
Link naar reactie
Verschillende types in die zin zijn er niet voor CD\'s, alleen voor DVD\'s.\nBij DVD\'s wordt dan het - teken ook als min uitgesproken en de + als plus.\nBij CD\'s heb je CD-R en CD-RW waarbij het - teken alleen maar een scheidingsteken is.\nHet verschil tussen die twee is dat een CD-R eenmalig beschreven kan worden en de CD-RW meerdere malen.\nDe R staat dan voor Recordable en de RW voor ReWritable\n\nBranden doe ik zelf altijd met Nero.\nOf de bestanden dan moeten worden geconverteerd is afhankelijk van wat je eindresultaat moet zijn.\n\nWil je een echte audio CD maken zoals je deze ook in de winkel kunt kopen, dan kies je voor het maken van een audio CD, de MP3 bestanden die je dan wilt gaan branden worden hiermee automatisch naar het juiste formaat geconverteerd.\nDe CD kan dan ongeveer 20 liedjes bevatten.\n\nWil je een MP3 CD maken dan kies je voor het maken van een Data CD.\nDe bestanden hoeven dan niet te worden geconverteerd.\nEen dergelijke CD kun je echter alleen in een PC afspelen of in CD spelers die ook het MP3 logo hebben.\nEr kunnen dan ook ongeveer 10x zoveel liedjes op als op een Audio CD.
Link naar reactie
[QUOTE=Edmoor;433565]Verschilldende types in die zin zijn er niet voor CD\'s, alleen voor DVD\'s.\r\nBij DVD\'s wordt dan het - teken ook als min uitgesproken en de + als plus.\r\nBij CD\'s heb je CD-R en CD-RW waarbij het - teken alleen maar een scheidingsteken is.\r\nHet verschil tussen die twee is dat een CD-R eenmalig beschreven kan worden en de CD-RW meerdere malen.\r\nDe R staat dan voor Read en de RW voor ReadWrite.\r\n\r\n[/QUOTE]\r\n\r\nHelaas , kleine misser : de R staat voor Recordable , de RW voor ReWritable.\r\n\r\nVerder een geheel juist antwoord.\r\n\r\nFijne dagen , Hans.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...