Ga naar inhoud

Piepjes


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik heb een beetje zitten googlen maar kan er nog niet helemaal uit wijs worden zijn nu alle soort error piepjes die de bios geeft het zelfde voor elk type moederbord? wie heeft daar een goede site voor?\r\n\r\nen ik ben een beetje aan studeren van hoe en wat over een pc hardware/software\r\nmijn vraag wat zijn nu veel voorkomende computer problemen? heb een paar sites bekeken en zie dat er bij elke site toch heel veel verschillende problemen zijn die zeg maar in de top10 of top 20 thuishoren.\r\n\r\nmvg Roy
Link naar reactie
Dat is per moederbord verschillend.\nVind dit overigens wel een leuk onderwerp (met het goedvinden van TS) om hier een soort van database voor piepjes BIOS te maken. Als iedereen dat nu doet voor zijn eigen moederbord, krijg je een heel mooi overzicht... (en weer heel veel hits via Google voor dit forum).\nBeeps staan in de manual van je moederbord. Als je het zelf niet hebt kun je dat zoeken op de site van de fabrikant van je moederbord.\n\nMoederbord: Asus P4S533\n\n[ATTACH]13262[/ATTACH]\n\n\nGrootste computerprobleem is volgens mij malware (omdat dat ook het meest onderschat wordt).
Link naar reactie
Ik hoor geen piepjes maar een piepklein Taiwanees vrouwtje dat ergens in mijn computer zit en met een Taiwanees accent in het Engels zegt \"Now booting the operating system\" of \"CPU fan failed\".\n \nNu mankeert er niets aan mijn CPU fan, heb \'m vervangen door een ander exemplaar dat veel minder toeren draait. Die Taiwanese dame heeft dat nog steeds niet door en blijft elke keer weer zeggen \"CPU fan failed\". Best wel grappig.\n \nZoals Reintje al had gemeld verschilt het per bios. Een redelijk uitgebreid overzicht kun je [URL=\"http://www.pchell.com/hardware/beepcodes.shtml\"]hier[/URL] of [URL=\"http://www.computerhope.com/beep.htm\"]hier[/URL] bekijken\n \nEn zoals Reintje ook al terecht opmerkte, is malware het grootste probleem tegenwoordig en zielige mensen die pas aan een backup denken wanneer er al problemen zijn.
Link naar reactie
[quote]Zoals Reintje al had gemeld verschilt het per bios.[/quote]\r\nNeen Reintje schreef:\r\n[quote=Reintje]Dat is per moederbord verschillend.[/quote]\r\nDat is toch wel een belangrijk verschil. Het is niet per moederbord verschillend maar per bios verschillend. Het kan dus best voorkomen dat je 3 verschillende Asus moederborden hebt, terwijl ze toch dezelfde piep-codes hebben.\r\nOp [url=http://www.helpwithpcs.com/upgrading/post-beep-codes.htm][color=red]deze[/color][/url] site vind je ook nog wat Phoenix en Ami codes.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...