Ga naar inhoud

STOP: 0x00000116 "atikmdag.sys"


Aanbevolen berichten

Hallo mensen,\n\nHeb sinds een maand ongeveer nu deze pc en heb eigenlijk al vanaf het begin deze BSOD:\nSTOP: 0x00000116 met verwijzing naar \"atikmdag.sys\".\nDeze doet zich voornamelijk voor als ik aan het gamen ben. \n\nHeb inmiddels al een aantal handelingen verricht om te kijken waar nu precies het probleem zit, namelijk:\n- Drivers herinstalleert (CCC 8.9) \n- Memtest86 gerund (geen fouten)\n\nEn het probleem is nog steeds niet opgelost.\nDit is mijn systeem:\nMSI P45 Neo\nClub3D ATi Radeon HD4850\nIntel Core 2 Duo E8400 @ 3ghz \n4GB Kingston 800Mhz memory\nCorsair 550VX\nSamsung Spinpoint F1 \n\nGebruiker van originele Windows Vista Basic 64bit SP1.\n\nTemperaturen van mijn hardware zijn normaal.\n\nIk heb het idee dat het misschien aan mijn videokaart ligt, maar heb nog nergens een programma gevonden dat mijn videokaart kan testen op fouten.\n\n\nIs er iemand die mij misschien kan helpen?\nAls er meer informatie nodig is, vraag het alsjeblieft.\n\nAlvast bedankt.
Link naar reactie
[QUOTE=Linkforsoad;416274][url]http://www.vistax64.com/vista-hardware-devices/3707-atikmdag-sys.html[/url]\r\nKijk hier eens.[/QUOTE]\r\n\r\nBedankt voor je reactie.\r\n\r\nIk weet niet of deze mensen wel hetzelfde probleem hebben, zie hier namelijk niemand met mijn STOP error.\r\n\r\nAls ze wel hetzelfde probleem hebben, kan ik de \"fix\" nog niet echt vinden. Zij spreken over nieuwe drivers etc.\r\n\r\nJij misschien wel iets bruikbaars gezien?\r\n\r\nNogmaals bedankt, groeten.\r\n\r\nPS: @ Rderuiter: Heb um bij Azerty laten samenstellen, teruggaan naar de winkel is niet altijd een optie als je niet weet wat er aan je pc scheelt. Daarbij komt nog eens dat ik hem dan terug zou moeten sturen, wat allemaal wat lastiger is als je het net zo goed zelf kan oplossen.
Link naar reactie
[QUOTE=Majesty;416294]Heb um bij Azerty laten samenstellen, teruggaan naar de winkel is niet altijd een optie als je niet weet wat er aan je pc scheelt. [/QUOTE]\r\n\r\nAls het probleem al vanaf het begin is, klinkt het mij, dat Azerty een slecht werkend apparaat heeft samengesteld. Hiervoor lijkt het mij, dta teurgsturen een optie kan zijn. In overleg kan altijd een overeenkomst over de manier van verzending gemaakt worden.\r\nIk weet niet hoever kilometer jullie woonplaatsen uit elkaar liggen, maar langsbrengen is soms ook een optie.\r\n\r\nInformatie inwinnen bij de consumentenbond hierover, of kijken op de site van Azerty over het retournemen van spullen is ook een optie.\r\n\r\nIk zou er zeker niet zelf vanalles mee doen, als je nog in de garantieperiode zit.
Link naar reactie
[quote]Beste heer Groenewoudt,\r\n\r\nWij hebben uw systeem getest en gerepareerd.\r\nDe drivers van de videokaart zorgen ervoor dat het programma framework 3.5 niet goed meer werkt, na het herinstalleren van dit programma werkte het systeem weer nabehoren.\r\nAangezien het systeem weer nabehoren werkt kunt u het systeem komen afhalen.\r\nWij zullen geen kosten in rekening brengen.\r\nMet vriendelijke groet,\r\n\r\nRma afdeling\r\n\r\nAzerty Hardware\r\n\r\n\r\nMijn 4850 is weer binnen en dit mailtje kreeg ik van Azerty[/quote]\r\n\r\nDit las ik op een forum, misschien heb je er wat aan.
Link naar reactie
[QUOTE=marrich77;416313]Als het probleem al vanaf het begin is, klinkt het mij, dat Azerty een slecht werkend apparaat heeft samengesteld. Hiervoor lijkt het mij, dta teurgsturen een optie kan zijn. In overleg kan altijd een overeenkomst over de manier van verzending gemaakt worden.\nIk weet niet hoever kilometer jullie woonplaatsen uit elkaar liggen, maar langsbrengen is soms ook een optie.\n\nInformatie inwinnen bij de consumentenbond hierover, of kijken op de site van Azerty over het retournemen van spullen is ook een optie.\n\nIk zou er zeker niet zelf vanalles mee doen, als je nog in de garantieperiode zit.[/QUOTE]\n\nBedankt voor je reactie.\n\nIk woon zelf in Noord Brabant, Azerty\'s \"winkel\" is in Flevoland -> Raalte.\n\nHeb mijn pc al een keer eerder teruggestuurd in verband met kapotte bedrading van de fans. Had hierbij ook verzocht een BIOS update uit te voeren, dit zouden ze doen als service. Toen de pc eenmaal weer in huis was (binnen 6 dagen), bleek dat ze een totaal andere fan in mijn Antec Nine Hundred hadden gezet (zonder LEDs) en er was ook geen BIOS update uitgevoerd.\nHierna had ik een mail gestuurd en na wat gezeur hebben ze een gratis Antec Nine Hundred Stock fan opgestuurd.\n\nHeb dus liever niet dat mijn hele pc weer terug moet, maar als het niet anders kan is het natuurlijk niet anders.\nAls het een klein probleem is, zoals een drivers probleem of iets dergelijks, dan los ik dat liever zelf op.\nIk denk namelijk ook dat het aan mijn videokaart ligt, maar daar moet ik nog even zekerheid in vinden. Dan stuur ik de HD4850 wel naar ze op in plaats van mijn hele pc, heb hier namelijk nog wel een tijdelijk vervangende kaart liggen.\n\n[QUOTE=Lange Pier;416318]Dit las ik op een forum, misschien heb je er wat aan.[/QUOTE]\nBedankt voor je reactie.\n\nIk ga zelf ook meteen even herinstalleren.\n\nEDIT: Heb zelf nog wat topics gevonden:\n[url]http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1311603[/url]\n[url]http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1303701//[/url]\n[url]http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1300946/[/url]\n\nGa ze nu doorspitten.
Link naar reactie
[QUOTE=Lange Pier;416340]Slecht cijfer zeker op school voor topografie.:o:p;)\n\n[IMG]http://www.schoolsupport.nl/images/titels/kaart_nl.jpg[/IMG][/QUOTE]\n\nAi ai ai, naja het ligt in de buurt he!\n\nAnyways, ben er inmiddels achter dat HEEL VEEL mensen dit probleem hebben.\n\nBen nog steeds niet klaar met alles doorlezen. Heb al wel ergens opgepikt dat een Framework versie 3.5 het probleem zou oplossen voor sommigen, maar voor anderen weer niet.\n\nEDIT: Zie in mijn Windows Update geschiedenis (die op automatisch staat) dat ik al sinds 17 augustus geen updates meer gehad, is dit normaal? Aangezien hij automatisch update zou dit wel normaal moeten zijn, toch?
Link naar reactie
Majesty, \r\nik neem aan dat dit normaal is. \r\nHij zou normaal automatisch moeten updaten, dus dan zal die dat ook wel doen. \r\nIk zal me er geen zorgen over maken, je merkt het vanzelf wel. :P\r\n\r\nOf misschien even op de Vista site kijken of zo, gewoon een site met info over Vista, daar kan je misschien wel de laatste versie vinden en dan kun je zien of dat dezelfde is als die jij hebt. \r\n\r\n-Robin.
Link naar reactie
Bedankt voor je reactie Robinsev, ik denk ook dat ik de updater gewoon moet vertrouwen.\n\nAlhoewel mijn vertrouwen in Windows Vista zelf wel een harde klap heeft gehad.. Na alles doorgelezen te hebben ben ik erachter dat ik (gelukkig) lange na niet de enige met dit probleem ben.\nHet komt ook voor bij nVidia kaarten, daardoor blijkt het dus een Vista Software probleem te zijn, bij 32 én 64 bit, ongeacht de versie (Basic, Premium, Ultimate, Business).\n\nGelukkig krijg ik deze BSOD maar 1x in de paar dagen en soms 3x per dag (uitzondering). Lees wel dat het bij sommige mensen veel erger is.\nHeb toch maar Framework 3.5 geïnstalleerd, misschien heeft het nog nut.\n\nIk volg nu dit topic -> [url]http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1303701/10[/url]\ndaar hebben inmiddels heel veel mensen zich verzameld met hetzelfde probleem. Hoop dat daar een oplossing wordt gepost wanneer deze er is.
Link naar reactie
[QUOTE=Linkforsoad;416457]Het lijkt mij niet oke... die van mij heeft gister nog geupdate ;)[/QUOTE]\r\n\r\nDeze had ik nog niet gezien voor ik mijn post maakte.\r\n\r\nGebruik jij ook Windows Vista Basic Edition 64 Bit?\r\nAls ik mijn Vista probeer te updaten via Windows Update geeft hij dat groene vinkje, via de site van microsoft \'t zelfde.
Link naar reactie
[QUOTE=Majesty;416468]Als ik mijn Vista probeer te updaten via Windows Update geeft hij dat groene vinkje, via de site van microsoft \'t zelfde.[/QUOTE]\r\n\r\nDan zal het wel goed wezen. \r\nIk denk niet dat daar snel een fout in gemaakt wordt? \r\nHet wordt op de site gezegd en op je pc zelf, zal wel goed wezen. \r\n\r\nVertrouw er maar op. \r\nIk zal me er niet zoveel zorgen over maken. ;)
Link naar reactie
Oké mooi, bedankt.\r\n\r\nZojuist (tijdens gamen -> World of Warcraft) weer een BSOD gehad met zelfde error en verwijzing.\r\n\r\nNa opnieuw opstarten kreeg ik mijn fouten rapport te zien en kon ik naar oplossingen zoeken:\r\n[QUOTE]Probleemhandtekening:\r\n Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen\r\n Versie van besturingssysteem: 6.0.6001.2.1.0.768.2\r\n Landinstelling-id: 1043\r\n\r\nAanvullende informatie over dit probleem:\r\n BCCode: 116\r\n BCP1: FFFFFA80052274E0\r\n BCP2: FFFFFA6002220730\r\n BCP3: 0000000000000000\r\n BCP4: 0000000000000002\r\n OS Version: 6_0_6001\r\n Service Pack: 1_0\r\n Product: 768_1\r\n\r\nBestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:\r\n C:\\Windows\\Minidump\\Mini100708-01.dmp\r\n C:\\Users\\Roel\\AppData\\Local\\Temp\\WER-50653-0.sysdata.xml\r\n C:\\Users\\Roel\\AppData\\Local\\Temp\\WERF269.tmp.version.txt\r\n\r\nLees onze privacyverklaring:\r\n [url]http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=50163&clcid=0x0413[/url]\r\n\r\n\r\nProbleemoplossing:\r\nVolg deze stappen om problemen met ATI Graphics Driver op te lossen.\r\nDit probleem is veroorzaakt door ATI Graphics Driver. Dit programma is gemaakt door ATI Technologies, Inc.. ATI Technologies, Inc. heeft momenteel geen oplossing voor het probleem dat u hebt gemeld.\r\nProbleemoplossingen\r\n________________________________________\r\n\r\nMet de volgende stappen voor probleemoplossing kunt u voorkomen dat het probleem zich opnieuw voordoet.\r\n1. Download en installeer een bijgewerkte versie van ATI Graphics Driver vanaf een van deze locaties: \r\no Microsoft Update \r\no ATI Technologies, Inc.\r\n2. Neem contact op met de computerfabrikant als er geen bijgewerkt stuurprogramma voor ATI Graphics Driver beschikbaar is. \r\n3. Neem contact op met ATI Graphics Driver voor ondersteuning voor de nieuwste versie van ATI Technologies, Inc.. \r\n[/QUOTE]\r\n\r\nWaar ik natuurlijk niks mee opschiet.\r\n\r\nHier nog een screenshot van mijn probleemrapport:\r\n[IMG]http://i85.photobucket.com/albums/k53/Roelioss/Naamloos-6.jpg[/IMG]\r\n\r\nHierbij heeft de Onverwacht Afgesloten fout een stop code 116 en de hardware fout een stop code 117.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...