Ga naar inhoud

tv aan pc koppelen dmv DVI kabel


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ha :D,\r\n\r\nWe hebben een [U]JVC LT-32A61BU [/U]flatscreen tv met een DVI-uitgang,\r\nheb ik gekoppeld aan pc [U]Acer Aspire L3600 [/U](mini-pc) door middel van DVI-kabel (digital video duo link Belkin). [B]Prachtbeeld[/B]. Geen geluid (dat klopt ook bij een DVI-aansluiting).\r\n\r\nAudio-kabels gekoppeld, geen geluid (1 in de groene audio aansluiting van de pc en 2 andere in de audio uitgang van de tv L/R). Helaas. pc maakt gebruik van Realtek High Definition. Hebben we iets over het hoofd gezien? Moet er iets op de tv worden ingesteld????? Heeft iemand een tip voor ons?\r\n\r\ngroeten van Diana
Link naar reactie
Je ziet waarschijnlijk over het hoofd dat die aansluiting op je TV misschien inderdaad een uitgang is, geen ingang. Veel TV\'s gebruiken een dergelijke aansluiting om geluid naar een externe versterker of surround set te kunnen sturen.\nAls het wel een ingang is, kan het ook nog zijn dat je het juiste ingangssignaal moet kiezen. Ik heb eens met een wat oudere TV zitten prutsen om dat goed te krijgen, en daar kon je dan apart een bron voor beeld en voor geluid kiezen. Misschien dat je daar eens naar moet kijken?
Link naar reactie
Volgens de gebruiksaanwijzing zou het wel moeten kunnen. Er staat [I]äls u naar het geluid van de computer wilt luisteren gebruikt u een audiokabel om hiermee de video-3 audio l/r geluidsingang aan te sluiten op de geluidsuitgang van de computer.[/I] Manlief hangt achter de tv, kabeltjes netjes erin, maar geen geluid. Ik krijg het idee dat we ook nog iets moeten instellen in de tv. En die handleiding worden we niet vele wijzer van
Link naar reactie
[quote=Lange Pier;411276]Het is een DVI-I ingang op de TV en de audio gaat inderdaad naar de EXT-3 audio ingang, staat het volume op de uitgang van de PC voldoende hoog?\n\nIs die daar ook ingesteld voor weergave aan 2 boxen en niet op een ander model surroundsysteem? zoals 2.1 of hoger?[/quote]\n\nIs inderdaad ook nog een optie, het uitgangsvermogen van geluidskaarten is niet hoog, dat is ook de reden dat je eigenlijk nauwelijks nog speakersetjes zonder ingebouwde versterker kunt vinden.
Link naar reactie
  • 6 maanden later...
Ik heb exact hetzelfde probleem, maar dan met een nieuwe Samsung-flatscreen (en ook Realtek-geluid). Netjes een kabel getrokken van de DVI-uitgang van de pc naar de HDMI-ingang die ik volgens de handleiding moet gebruiken. Mini-jack in de audio-uitgang van mijn pc gestoken en de twee cinch-stekkertjes in de ingangen die bij de HDMI-poort op de televisie horen, maar toch geen geluid te bespeuren.\r\n\r\nAls ik de cinch-stekkertjes in de AUX-ingang van mijn hi-fi-systeem steek, krijg ik daar wél geluid. Het is behoorlijk zwak, dus het vermogenargument zou er wel mee te maken kunnen hebben. Het gekke is dat ik op mijn televisie echt niéts te horen krijg, zelfs niet als ik het volume op mijn pc omhoog jaag.\r\n\r\nEr staat ook niets op mute, dus ik ben echt ten einde raad...
Link naar reactie
Dat is dus duidelijk een probleem in de tv. Tot aan het einde van de cinch-stekkers gaat alles namelijk gewoon goed.\r\n\r\nEen hdtv heeft vaak meerdere aansluitingen voor stereo-geluid. Probeer eens een ander stel. En als dat niet helpt misschien eens de handleiding raadplegen om te zien of er nog iets ingesteld moet worden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...