Ga naar inhoud

Menu start, taakbalk en iconen weg!


Anoniem2

Aanbevolen berichten

HOi,\r\n\r\n\r\nIk zie alleen nog maar mijn achtergrond. Alle iconen, menu start en de taakbalk is weg en ze zijn niet verstopt. Ik heb al geprobeerd met explorer.exe in nieuwe talk maar dan geeft die een fout aan. Ik heb wel explorer op mijn computer maar misschien is die verkeerd genaamd. Help mij iig mijn menu start terug te krijgen aub. \r\n\r\nOw en ik heb al echt heel veel andere topics van verschillende site gelezen maar kom niet verder.
Link naar reactie
Hij geeft een foutmelding zeg je? Zou je de error code aan ons door kunnen geven of een screentje kunnen maken van je foutmelding?\r\n\r\nIk heb hier een microsoft fix voor een wegvallende explorer.exe voor Win XP Service pack 2 en hoger.\r\n\r\nIndien je de code 0xc0000005 ziet kun je [url=http://support.microsoft.com/kb/938828]deze fix(klik)[/url] downloaden. Misschien is je probleem dan opgelost.\r\n\r\nEdit: Misschien kan het ook de moeite waard zijn om je pc eens grondig op virussen te scannen. Dat zou allicht ook een oorzaak kunnen wezen ;-)
Link naar reactie
Safe mode ? Werkt die ?\nVan daaruit een systeemherstel proberen ?\n\nIndien niet, hier heb je wat meer systeem programma\'s (in principe hoef je het pad er niet bij te typen, alleen de programma-naam, [I]tenzij[/I] je meldingen krijgt dat het niet gevonden kan worden).\nExplorer.exe die niet gevonden kan worden bereik je b.v. misschien met het pad er bij:\nC:\\Windows\\Explorer.exe\n(vergeet niet dat Explorer net iets anders is als IExplorer)\n\n[B]Dit is een belangrijke[/B]:\nc:\\windows\\system32\\restore\\rstrui.exe\nhet systeemherstel.\n\nEn verder:\nC:\\WINDOWS\\PCHealth\\HelpCtr\\Binaries\\msconfig.exe = hulpprogramma voor systeemconfiguratie\nC:\\WINDOWS\\system32\\compmgmt.msc = computerbeheer\nC:\\WINDOWS\\system32\\devmgmt.msc = aparaatbeheer\nC:\\WINDOWS\\system32\\dfrg.msc = defragmenteren\nC:\\WINDOWS\\system32\\diskmgmt.msc = schijfbeheer\nC:\\WINDOWS\\system32\\gpedit.msc = groepsbeheer (alleen XP Pro)\nC:\\WINDOWS\\system32\\services.msc = services\nC:\\WINDOWS\\system32\\perfmon.msc = prestaties\nC:\\WINDOWS\\system32\\*.scr zijn screensavers\nC:\\WINDOWS\\system32\\regedt32.exe of G:\\WINDOWS\\regedit.exe = register\nC:\\WINDOWS\\system32\\taskmgr.exe = taakbeheer\nC:\\WINDOWS\\system32\\control.exe = configuratiescherm\nC:\\WINDOWS\\system32\\cmd.exe = opdrachtprompt\nC:\\WINDOWS\\system32\\clipbrd.exe = clipboard, wat er gekopieerd is, dus wat je kan plakken.\nC:\\WINDOWS\\system32\\notepad.exe = kladblok\n\nJe kan in ieder geval een poging doen om een schijfcontrole uit te voeren met\nC:\\WINDOWS\\system32\\[B]diskmgmt.msc[/B] = schijfbeheer\n( ! bij allemaal aangenomen dat Windows op C: staat natuurlijk)\n\nIk zou toch snel denken aan malware, of b.v. het disk-management dat niet goed functioneert.\nHeb je ook al eens tien minuten gewacht ?\n\nOok te proberen is met de CDrom in de drive een System File Check te doen\n[code] SFC /scannow [/code]\nMaar ik weet niet precies hoe dat je laatste service pack beïnvloedt, dus wacht daar even mee.
Link naar reactie
[QUOTE=DiBossers;402448]Safe mode werkt helaas niet en alle systeemherstelpunten voor die dag zijn gewist op de een of andere rare manier. Ik denk dat ik geen Explorer.exe heb want dat werkt niet maar ik heb wel Iexplorer.exe . Kan ik die explorer downloaden of moet ik dan mijn cd gebruiken>[/QUOTE]\nIs er een mogelijkheid om HijackThis naar die PC te krijgen ?\nB.v. door het op een memory stick te plaatsen en dan naar die stick te bladeren ?\n\nIk weet niet of iemand scanners kent die je op die manier kunt gebruiken, maar in die richting zou ik toch gaan denken, n.l. via een station (CD of Stick) een goede scanner proberen te starten.\nJe kan via \"[I]Nieuwe taak starten[/I]\" ook bladeren, dus die is als een kleine Verkenner te gebruiken.\n\nExplorer kan je niet downloaden, dat zou je misschien met die opdracht\nSFC /scannow\nkunnen proberen om systeembestanden te repareren met de CD.\nMaar ik denk dat er niet veel kans is dat dat een oplossing geeft.\n\nIk hoop dat anderen nog wat ideeën hebben.
Link naar reactie
[QUOTE=DiBossers;402452]nee echt niet, kan ik het explorer bestand van een vista computer halen?[/QUOTE]\r\nHeb je zelf Vista ? ik dacht XP.\r\nAls het dezelfde Windows is zal dat wel lukken, maar als het verplaatsen van bestanden lukt, waarom dan geen scanners er op zetten en scannen ?\r\n\r\nEerder denk ik dat het register fouten bevat, dan dat bestanden weg of beschadigd zijn, maar ja....\r\n\r\nHele verre gok, maar kan je eens (met regedit) bij de volgende sleutel in je register kijken:\r\nHKEY_LOCAL_MACHINE\\SOFTWARE\\Microsoft\\Windows\r\nNT\\CurrentVersion\\Winlogon\r\nDaar is een sleutel die heet \"Shell\", en die hoort alleen \"Explorer.exe\" als\r\nwaarde te hebben, maar bij jou zal dat misschien meer kunnen zijn.\r\n\r\nVerder kan je proberen met het programma \r\nC:\\WINDOWS\\PCHealth\\HelpCtr\\Binaries\\msconfig.exe\r\nopstart-items één voor één of allemaal uit te schakelen om te zien of daar een slechterik tussen zit.
Link naar reactie
na het opstarten F8 intoetsen in en opstarten met de laatst bekende configuratie die werkte.\r\nals je virussen op je pc hebt, je schijnt dan niet te beseffen dat je systeem wel eens voor eeuwig gemold kan zijn al.\r\ndus vertel ff welke virusscanner en firewall je gebruikte, en of er iets gemeld is door een soortgelijk antivirusprogramma.\r\nde naam explorer.exe die in C:\\WINDOWS hoort te staan krijg niet zomaar uit zich zelf een andere naam of verdwijnt,\r\ndus wat meer info zou wel handig zijn daarin.\r\nen als het om vista gaat zit je in de verkeerde rubriek, dit is de Windows NT/2000/XP rubriek.
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;402450]Explorer kan je niet downloaden, dat zou je misschien met die opdracht\r\nSFC /scannow\r\nkunnen proberen om systeembestanden te repareren met de CD.\r\nMaar ik denk dat er niet veel kans is dat dat een oplossing geeft.[/QUOTE]\r\nHiermee bedoelde ik wel \"[I]met de CD in de drive[/I]\", maar dan wel de opdacht geven in Windows, niet vanuit de herstel-console van de disk.
Link naar reactie
Hier is bij kellys korner een Visual Basic Script:\n[url]http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm[/url]\nOp lijn 195 rechts staat de fix genaamd \"Restore Desktop Icons and Taskbar\"\nMisschien als laatste mogelijkheid ?\n\nZo\'n script kan malware bevatten, dus het is normaal gesproken een risico, maar kellys-korner is wel bekend.\nEventueel uploaden naar [url]www.virustotal.com[/url] om te checken.\n\nDubbelklikken om uit te voeren.
Link naar reactie
nee ik gebruik windows xp maar iedereen in mijn buurt heeft wel vista, sfc /scannow wekrt niet want ik heb home cd en niet pro.\n\nVoor de rest heb ik McAfee als virusscanner/firewall en beveiliging maar die geeft niks aan en ik zocht die SHELL op in Hkey.......... maar ik vond geen shell in die Winlogon map maar wel startshell als sleutel. Ik snap er egt niks emer van!
Link naar reactie
  • 5 weken later...
Na veel zoeken vond ik het fijn een plek te vinden waar mijn probleem precies werd beschreven. \nIk heb ook al verschillende dingen geprobeerd, om het probleem te herstellen. (systeem herstellen door de tijd terug te zetten,schijfcontrole, AVG laten scannen, Panda Online laten scannen, explorer.exe proberen te starten via dat taakbeheer)\n\nHitmanPro was bezig toen we een kaal bureaublad kregen en de boel vast liep, dus ook dat is er af nu.\n\nVia dat taakbeheer kunnen we bijna de hele computer door. (niet alles word weergegeven)\n\nEen aantal dagen geleden bleek Windows Verkenner al niet meer vindbaar, maar had nog geen tijd er aan besteed waarom.\n\n(We hebben nu alleen de firewall van Windows. Zonalarm hebben we er al veel eerder af moeten halen)\n\nWie weet is mijn informatie erbij handig voor iemand die ineens wel weet wat de oplossing is.\nWe zijn al bezig via dat Taakbeheer alles veilig te stellen, wat belangrijk voor ons is. Ik ben bang dat formateren de enige oplossing is.
Link naar reactie
@JNK\nMisschien een mogelijkheid om een HijackThis log te maken ?\n[url]http://forum.computeridee.nl/forumdisplay.php?f=133[/url]\n\nAls het met HitmanPro gebeurt is, dan is er denk ik één van de programma\'s in dat pakket geweest die iets ongehoord in quarantaine gezet heeft.\n\nAl naar Explorer.exe op je hele PC gezocht ?\n\nHier vond ik wel een methode om in XP Internet Explorer opnieuw te proberen te installeren.\nWellicht net voor je gaat formatteren te proberen ?\n[url]http://support.microsoft.com/?scid=kb%3Bnl%3B318378&x=13&y=7[/url]
Link naar reactie
  • 6 maanden later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...