Ga naar inhoud

Videocamera: HDD of SDHC?


Aanbevolen berichten

Ik wil graag een videocamera kopen.\r\nHet doel is mijn reizenop te nemen en filpmejs verlolgens op een DVD te branden.\r\n\r\nWelke camera is beter qua opnametijd en accu-tijd?\r\nHDD? Of SDHC?\r\nVan een verkoper van MediaMarkt heb ik begrepen dat men op een disk van 40 GB 9 uur kan filmen... En op een kaart van 16 GB - 8 uur... Dus met 2 kaarten kun je meer filmen dat met een disk van 40 GB...\r\nHierbij heeft een HDD-camera een krachtigere accu nodig...\r\n\r\nIn ieder geval bedankt.
Link naar reactie
[QUOTE=couch_potato;399517]Denk dat je nog altijd de beste kwaliteit krijgt met DV tape. 8 en 9 uur klinkt heel mooi, maar hoe lang houdt de accu het uit?[/QUOTE]\r\n\r\nDe kwaliteit is idd het best met bandjes. Echter, ik heb gehoord dat ze kunnen plakken in een vochtige klimaat. Bijvoorbeeld, op Cuba...\r\nEn de accu voor de HHD voor zo\'n 7 uur kost ruim EUR 100...\r\n\r\nDus ik denk toch aan een SDHC-camera... Die gebruikt minder energie dan HDD...
Link naar reactie
Ik heb zelf een HDD cam van JVC. Deze gekocht omdat dv cam kuren kreeg. Echter een nadeel is dat je de batterijen van de cam alleen via de cam op kan laden. Dus je kan nooit filmen terwijl je aan het opladen bent. Dus hoeveel accu\'s je ook hebt. Je moet ze wel opgeladen hebben, voordat je gaat filmen. \r\n\r\nVerder vind ik het tegen vallen hoe makkelijk je je filmpjes bewerkt. De manier van op slaan op de camera is in mod files. Deze slaat de namen octaal op, dus 1,2,3,4,5,6,7,8,9,a,b,c,d. Dus elek scene krijgt een naam met een nummer erachter. Window interpreteerd deze nummers echter heel anders waardoor je scene\'s op een hle rare volgorde komen te staan. \r\n\r\nToch beter nog een dv cam kunnen kopen denk ik.
Link naar reactie
Als je je film wilt bewerken is mini-dv (de bandjes dus) nog steeds de enige goede mannier.\nIedereen die een ander soort kamera heeft ,heeft problemen om de video om te zetten naar het juiste formaat om hem te kunnen bewerken.\n \nEen kaart van 16 gig waar 8 uur film op kan ???\nDat is dan geen beste kwaliteit ,want een bandje van 1 uur is altijd nog 13 gig !!! ,en dit kun je bewerken met IEDER video montage prg.\n \nHoe lang een accu mee gaat kan niemand je zeggen dat is geheel afhankelijk hoevaak je zoom\'t of hoe vaak je terugkijkt ,en hoe snel je iedere keer de kamera weer echt uit zet.\nMeerdere accu\'s mee nemen en een externe lader is hier de beste oplossing voor.\n \nDe duurste kamera bij o.a de mediamarkt werkt ook nog steeds met bandjes.
Link naar reactie
[QUOTE=Erikisboos;399535]...\r\nVerder vind ik het tegen vallen hoe makkelijk je je filmpjes bewerkt. De manier van op slaan op de camera is in mod files. Deze slaat de namen octaal op, dus 1,2,3,4,5,6,7,8,9,a,b,c,d. Dus elek scene krijgt een naam met een nummer erachter. Window interpreteerd deze nummers echter heel anders waardoor je scene\'s op een hle rare volgorde komen te staan. \r\n\r\nToch beter nog een dv cam kunnen kopen denk ik.[/QUOTE]\r\n\r\nBeste Erikisboos,\r\nDank! \r\nIk hoef niets te bewerken. Alleen misschien iets te wissen. En vervolgens branden.\r\nOver problemen met Windows heb ik wel vaker gehoord. Is een aparte DVD-brander een oplossing?\r\nEn een dv cam? De bandjes kunnen plakken van vocht... Ik vind het echt een zonde...
Link naar reactie
[QUOTE=Animal;399537]Als je je film wilt bewerken is mini-dv (de bandjes dus) nog steeds de enige goede mannier.\r\nIedereen die een ander soort kamera heeft ,heeft problemen om de video om te zetten naar het juiste formaat om hem te kunnen bewerken.\r\n \r\nEen kaart van 16 gig waar 8 uur film op kan ???\r\nDat is dan geen beste kwaliteit ,want een bandje van 1 uur is altijd nog 13 gig !!! ,en dit kun je bewerken met IEDER video montage prg.\r\n \r\nHoe lang een accu mee gaat kan niemand je zeggen dat is geheel afhankelijk hoevaak je zoom\'t of hoe vaak je terugkijkt ,en hoe snel je iedere keer de kamera weer echt uit zet.\r\nMeerdere accu\'s mee nemen en een externe lader is hier de beste oplossing voor.\r\n \r\nDe duurste kamera bij o.a de mediamarkt werkt ook nog steeds met bandjes.[/QUOTE]\r\n\r\n\r\nBeste Animal,\r\nMijn dank...\r\nJa, 8 uur op 16 GB is een overdreving... Verkopers moet je nooit geloven...\r\nEchter, video\'s worden op kaartjes [U]gecomprimeerd[/U] opgeslagen... ik heb net op een andere forum gelezen dat men op een SDHC van 16 GB rond 3,5 uur kan filmen in de beste kwaliteit...\r\nBandjes lijken me ook het best qua opnamekwaliteit. Echter, ik wil alleen maar mijn vakanties filmen. Relaxt...Zonder te zorgen dat ik steeds bandjes moet wisselen....\r\nDus als je zou kiezen tussen\r\neen HDD/SDHS-camera en een pure SDHC-camera? Wat zou je keuze zijn?\r\nIn ieder geval bedankt.
Link naar reactie
Ik kan je niet helpen met advies ,welke er beter zouw zijn.\nJe zouw toch resultaat moeten kunnen zien ,en moeten weten hoe je de film later kunt bewerken.\n \nDe sd kamera zal kompacter zijn ,en veel minder schok gevoelig.\nAls je de HD kamera kwijt raakt ben je ook je gehele vakantie film kwijt .(zo ook als de hd crash\'d)\nAls je met de sd kamera meerdere kaartjes gebruikt ,dan spreid je ook het risico om je totale film kwijt te raken.\n \nMaar ik zouw toch de mini-dv kamera nemen.\nDat bandjes wisselen gaat snel en zonder problemen ,en de bandjes hebben een klein formaat.\nAls je later de film overzet ,heb je nog steeds de orginele bandjes (dat is bij een hd kamera dus niet zo)\nEn wat nog belangrijker is ,,lees eerst ergens een stukje over filmen in de vakantie ,,want als jij alles wilt gaan filmen ,heb je straks misschien wel een erg lange saaie vakantie film die niemand wil zien ,,en je hebt zelf niet van je vakantie kunnen genieten ,omdat je alleen maar door je kamera hebt gekeken.
Link naar reactie
Zelf gebruik ik al bijna 9 jaar Sony dv videocamera\'s. Nooit last gehad van klevende bandjes. Camera\'s gebruikt onder diverse weersomstandigheden, koude, vochtige warmte enz.\nDV blijft qua kwaliteit nog steeds de top. Alles wordt ongecomprimeerd op tape gezet.\nEen paar maanden geleden weer een nieuwe dv camera gekocht (Sony) en ben daar weer prima tevreden over.
Link naar reactie
[QUOTE=cees512;399683]Zelf gebruik ik al bijna 9 jaar Sony dv videocamera\'s. Nooit last gehad van klevende bandjes. Camera\'s gebruikt onder diverse weersomstandigheden, koude, vochtige warmte enz.\r\nDV blijft qua kwaliteit nog steeds de top. Alles wordt ongecomprimeerd op tape gezet.\r\nEen paar maanden geleden weer een nieuwe dv camera gekocht (Sony) en ben daar weer prima tevreden over.[/QUOTE]\r\n\r\nBeste Cees512,\r\n\r\nDank. \r\nKlinkt erg overtuigend.\r\nWat vind je van Sony DCR-HC 51E?
Link naar reactie
[QUOTE=hadeha;399697]denk er wel aan dat sommige pc nog niet overweg kunnen met een sdhc kaartje \r\nik heb dat zelf gehad met mijn foto toestel pc kon de kaart niet vinden \r\nterug naar de winkel en van sandisk een micromate gekocht deze sluit je via een usb poort met kaartje erin aan op de pc[/QUOTE]\r\n\r\nBeste Hadeha,\r\nDank. Zo\'n vermoeden heb ik ook... Hierbij is SDHC behoorlijk duur.\r\n16 GB kost van EUR 86 tot EUR 99. En daarmee kun je slechts zo\'n 3,5 uur filmen.
Link naar reactie
[quote=Wout_1971;399757]Ik heb net gelezen dat Sony DCR-HC 51E 11 lux als minimaal lichtniveau nodig heeft...\nEen beetje veel vind ik... De meeste HDD-camera\'s hebben maar 1-2 lux nodig...[/quote]\nHij heeft ook een \"night modus\" en dan staat er \"0 lux \"bij .\nHij kan dus hetzelfde ,of meer dan die van 1-2 lux.\n \nMaar met zo weinig licht zul je altijd slecht en korrelig beeld hebben ,of je moet een kamera van duizende euro\'s hebben.
Link naar reactie
Het hangt er helemaal van af wat je van de camera verwacht en wat je ermee op welk niveau mee wilt doen. Gewone huis en tuin opnames maken is iets anders dan een semiprofessionele documentaire in breedbeeld van je vakantie!\nIkzelf gebruik de Sony DCR-HC96E, in maart gekocht terwijl het model inmiddels was verouderd. Kijk maar eens op de vergelijkingspagina tussen de DCR-HC 51E en de DCR-HC96E. Ga je voor kwaliteit voor een inmiddels gedaalde prijs, probeer dan aan deze laatste te komen! Succes.\n [url]http://www.sony.nl/product/CompareProducts.action?site=odw_nl_NL&pcReturnUrl=%2Fproduct%2FProductComparisonWizard.action%3FmodelName%3DDCR-HC51E%26site%3Dodw_nl_NL%26sectiontype%3DProduct&models=DCR-HC51E&models=DCR-HC96E[/url]
Link naar reactie
[QUOTE=cees512;400005] Kijk maar eens op de vergelijkingspagina tussen de DCR-HC 51E en de DCR-HC96E. Ga je voor kwaliteit voor een inmiddels gedaalde prijs, probeer dan aan deze laatste te komen! Succes.\r\n[/QUOTE]\r\n\r\nBeste Cees512, Dank. \r\n\r\nNog een vraagje. \r\nIn hoeverre is het verstandig/veilig een camera via een webwinkel te kopen?\r\nHet risico is zeker dat ze je een beschadigde camera opsturen. En je kunt niets bewijzen... Hierbij gaat enorm veel mis bij webwinkels... Echter, prijzen bij webwinkels soms zelfs EUR 100 lager dan bijvoorbeeld bij MediaMarkt...
Link naar reactie
Een webwinkel kan vaak iets goedkoper leveren. Echter, de consumenten videocamera\'s zijn tegenwoordig zo goedkoop dat ook de beoogde winst door on-line te kopen verwaarloosbaar is. Ook is het zo, dat, indien er wat aan de camera mankeert, je makkelijker naar de winkel loopt om de camera om te ruilen. Je hebt persoonlijk contact met de verkoper/winkel (ook voor vragen) en dat is altijd beter dan via mail en het heen en weer sturen van de camera. Bedenk ook dat veel online winkels de camera\'s via parallel import leveren en er veelal geen Nederlandse gebruiksaanwijzing bijzit en ook geen ondersteuning is door de Nederlandse importeur!\nKortom, koop in de winkel en wees niet bang om een camera te kopen die net uit het assortiment is en waarvan de opvolger al in de schappen ligt. Je kunt dan een goede camera kopen voor minder geld! \nMijn laatste videocamera is ook bij de MediaMarkt gekocht. Met € 150,- korting omdat de camera uit het assortiment was gehaald en inderdaad de opvolger daarvan al in de vitrine stond!\n\nIk koop ook wel eens spullen bij Kamera Express, Zij hebben een online winkel maar je kunt ook naar de winkel zoals ik zelf doe. Soms hebben zij betere aanbiedingen dan bijv. MediaMarkt en nog belangrijker: personeel met verstand van zaken! [url]http://www.kamera-express.nl/[/url]\n\nAls je overigens in de prijsklasse van de HC51E wilt blijven dat adviseer ik je voor de HC62E te gaan. Iets meer kwaliteit en uitgebreider.\nVeel succes!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...