Ga naar inhoud

Muis-kliks worden niet allemaal verwerkt.


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik heb een rare maar toch gewone vraag, en ik wil graag weten of iemand dit gedrag herkent....\r\n\r\nMijn eerste PC\'tje kreeg ik (kapot) in 2000 (een oude 80286) met daarop Windows 2.1\r\nEen aantal maanden later een 486 met Windows 3.1, later weer Windows 95 en 98SE, en nu XP.\r\n\r\nIk heb gebruik gemaakt van een aantal muizen (een paar bal- en één optisch bedraadt), maar veel zullen het er eigenlijk niet geweest zijn, vier op z\'n hoogst.\r\n\r\nWat mij nu al die jaren al opvalt (iets wat mij niet gebeurde werkend onder DOS), is dat [B]de muis[/B] bij ALLE versies Windows die ik gebruikt heb, [B]regelmatig een klik niet verwerkt[/B]. (1 op 30 - 60 misschien)\r\n\r\nBen ik nu de enige die dit gedrag als \"normaal\" is gaan zien waardoor het nooit ter sprake komt, of zien meer mensen dit ?
Link naar reactie
Er mee leren werken jaaaa. . . . maar denk je dat ik dat niet heb ? :D\r\n\r\nDoor middel van interrupts worden opdrachten altijd afgehandeld (last in first out), maar dat lijkt bij muiskliks dus wel eens \"vergeten\" te worden door Windows.\r\nAls dat ook bij andere onderdelen zou gebeuren, dan zou het ding (de PC) van geen kanten te vertrouwen zijn, waarom dan toch wel dat gedrag bij die muis ?\r\n\r\nWat ik wel toe kan voegen (door er weer wat meer over na te denken) is dat ik dit probleem zelden of nooit zie wanneer ik grafisch bezig ben, b.v. in een beeld in Photoshop.\r\nVeel erger (misschien alleen ?) is het dus in de gewone Windows Verkenner, of de browser, en bij die laatste zijn links wel het meest verdacht.
Link naar reactie
Ik ken het verschijnsel. Het gebeurt mij ook. 2 x klikken voor een enkelklik en 3 x voor een dubbelklik.\r\nJe beïnvloedt het iets met de instellingen van de dubbelklik in configmenu>muizen.\r\n\r\nHelemaal weg krijg je het niet.\r\nWindows moet zo ontzettend veel interrups in de smiezen houden, dat-ie er wel eens eentje mist.\r\nEen klik wordt namelijk niet gelatcht, maar real-time ingelezen.\r\n\r\ngroet,\r\n\r\narjen
Link naar reactie
[QUOTE=ahoog;400181]Helemaal weg krijg je het niet.\nWindows moet zo ontzettend veel interrups in de smiezen houden, dat-ie er wel eens eentje mist.\nEen klik wordt namelijk niet gelatcht, maar real-time ingelezen.\n[/QUOTE]\nHet missen van een interrupt lijkt mij onmogelijk, wil je niet een totale vastloper krijgen.\nMaar je hebt inderdaad wel gelijk dat het real time gebeurt.\n\nIk zit er ineens aan te denken dat ik jaren geleden zware klik-problemen had bij een goedkope nieuwe muis (de helft werd niet verwerkt), en ik heb toen de micro-switch uit elkaar gehaald, en het schakel-\"moment\" veranderd, en het dingetje beter afgesteld en schoongemaakt.\nHet liep toen weer perfect, maar nu denk ik dat er misschien toch ook bij meerdere muis-schakelaars gewoon kans is dat er kliks gemist worden door slechte schakelaars. De meeste micro-switches komen uit dezelfde fabrieken.\n\nAlleen verklaart dat nog niet waarom ik sterk de indruk heb dat het niet in gewone grafische programma\'s gebeurt, maar meestal in de Verkenner of de browser.\n\n[QUOTE=dutch-online;400192]de gevoeligheid [ kwaliteit ] van de muis zal ongetwijfeld ook een rol spelen[/QUOTE]\nDie oorzaak dus.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...