Ga naar inhoud

Laptop ontwaakt uit slaapstand


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\n\'s Avonds zet ik meestal mijn laptop in de slaapstand. De stekker van de adaptor haal ik dan uit het stopcontact. De laatste weken komt het wel eens voor dat ik midden in de nacht wakker word, omdat mijn laptop het geluidssignaal geeft dat de accu bijna leeg is. Als ik mijn laptop dan open klap, zie ik dat hij gewoon aan staat.\r\n\r\nMijn vraag is dus: hoe kan mijn laptop zomaar ontwaken uit de slaapstand, als er niemand aan komt?
Link naar reactie
Controleer in je bios de instelling voor \'wake on lan\' of iets vergelijkbaar. De meeste computers hebben de mogelijkheid automatisch op te starten zodra er een signaal via de netwerkpoort binnen komt.\r\n\r\nHeel handig in bedrijven, waar dan de computers \'s avonds centraal kunnen worden afgesloten, en \'s ochtends weer centraal opgestart. Even uitschakelen dus.\r\n\r\nHoe je in het bios komt, hangt af van merk en type moederbord. Even nalezen in de handleiding, of opgooglen aan de hand van merk of typenummer van je computer.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...