Ga naar inhoud

is een recovery partie nodig?


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nIk heb een vraag over het gebruik van een recovery party.\r\n\r\n9 februari j.l heb ik mijn (weinig gebruikte) computer naar Dynabite gebracht voor reparatie.\r\nDit om dat mijn computer niet meer wilde starten. Zij konden hem wel weer opstarten en wilden hem nog even helemaal schoonmaken. Ik kreeg een cd mee met al mijn gegevens en kon met een klein uurtje mijn computer weer ophalen. Tot op heden (5 april) heb ik hem niet meer teruggezien.\r\n\r\nVolgens hun was de Recovery Partie op mijn computer Duits en moesten ze dus een Nederlandstalige versie laten komen. Eerst via het hoofdkantoor en later weer via andere vestigingen. Ik hoor echter niets en als ik bel is er steeds weer een andere smoes en zelfs via het hoofdkantoor krijg ik geen reactie.\r\nIk vindt het vreemd dat zoiets zo lang moet duren en er om de hete brei heen gedraaid wordt.\r\n\r\nIk heb ondertussen wat op Internet rondgekeken en mijn vraag is dan ook of er eigenlijk wel een recovery partie nodig is, ze hebben toch gewoon al mijn documenten ook op een cd kunnen zetten? En als dat in in mijn computer zou zitten kunnen ze het toch ook vanuit een andere computer kopieren? En ik kan overal gratis recovery programmaatjes downloaden, hoe kan het dat een organisatie als Dynabite hier niet aan kan komen.\r\n\r\naangezien ik er zelf helemaal geen verstand van heb kunnen ze me van alles op de mouw spelden maar ik heb ondertussen het idee dat ze me gewoon steeds weer met een kluitje in het riet sturen en er dus iets anders moet zijn. \r\n\r\nGraag zou ik dan ook weten of hun verhaal klopt en bovenstaande een bekend probleem is of dat er iets anders is wat ze me niet willen vertellen.
Link naar reactie
je haalt twee dingen door elkaar\neen recovery progje is om dingen te vinden op je harde schijf die je al hebt weg gegooit.\nhier gaat het waarschijnlijk om een recovery partitie, dit is een stuk van je harde schijf waar windows op staat.\n\nvroeger kreeg je bij je pc een cd met daarop windows, tegenwoordig vinden ze dat te veel moeite ofzo\n(je begrijpt hier al uit dat ik niet begrijp waarom en het er niet mee eens ben, en meerder met mij)\nals je nu dus windows moet (her) instaleren gaat dat vanaf de harde schijf .\n\nhet gaat meestal om een verborgen stuk van je harde schijf.\n\nhet kan gebeuren dat je windows beschadigt is en dat deze herstelt moet worden of opnieuw geinstaleerd.\nals nu ook de recovery partitie beschadigt is kunnen ze dus windows ook niet terug zetten \nhetzelfde als het de verkeerde versie is (een duitse)\nnu moet de winkel dus bij de laptop fabrikant een nieuwe versie op cd of dvd los zien te krijgen en dat kan best ff duren.\n\nhet kan dus allemaal best wel kloppen, maar het is wel ver gezocht\n-een recovery partitie kan best kapot, maar zal niet zo snel gebeuren.\n-een duitse versie , waar komt de laptop vandaan??\n\n\nmijn idee: ga naar de winkel, vraag wat er aan de hand is (schrijf mee)\nals je iets niet snapt verder vragen.\nwat is er aan de hand / waar blijft het op hangen / hoelang duurt het nog / maak goeie afspraken over de prijs.\ngoeie afspraak = het kost €xxx,-- of jou max is €xxx,--\nbij 10% meer moeten ze [U]voor[/U] de reparatie bellen.\n\nwees altijd netjes en hoor het aan, misschien is er daar een fout gemaakt misschien niet.\nmaar iedereen maakt fouten, als ze deze oplossen is er niks aan de hand.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...