Ga naar inhoud

Ongelijk beeld en geluid Windows Media Player


Aanbevolen berichten

Mijn probleem is als volgt:\r\nAl ik een WMV HD film open in de media player (versie 11) dan loopt het geluid niet meer gelijk met het beeld wanneer ik naar een willekeurig stuk van de film ga.\r\n\r\nIk heb een T7500 met een 8600GT 512mb (laptop). \r\n\r\nWanneer ik een .mkv bestand open in VLC player heb ik nergens last van. Ik heb gelezen dat het misschien aan video versnelling kan liggen oid, maar ik weet niet precies waar ik dat zou moeten veranderen. Als ik mn dxdiag open dan staat daar dat DD-versnelling, Dir3D versnelling en AGP oppversnelling alle drie zijn ingeschakeld.\r\n\r\nIk heb al het een en ander gedaan op het tabblad prestaties in de media player, maar dat deed niet erg veel, wanneer ik weer vooruit of terug ga in een film loopt het geluid weer achter :(\r\n\r\nIk hoop dat iemand een oplossing voor me heeft, want het is behoorlijk vervelend!\r\n\r\nGr!
Link naar reactie
Vergeet niet dat het afspelen van HD films een zeer zware taak voor een computer/laptop is..... Bijkomend feit is dat een laptop een geintergreerde geluidskaart heeft. Dit laatste is volgens mij ook het probleem, de laptop is gewoonweg niet krachtig genoeg om EN het beeld EN het geluid realtime \'door te spoelen\'......\r\nOm dit effect te verminderen, zou je enkele dingen kunnen proberen:\r\n\r\n- installeer een goed codec pack (voor Vista even googlen op Vista Codecs Pack 4.62)\r\n- probeer het afspelen eens met een andere player, bijvoorbeled VLC [url]http://www.videolan.org/vlc[/url]
Link naar reactie
Codec pack kan ik wel proberen, al heb ik al een codec pack geinstalleerd (weet even niet meer welke)\r\n\r\nIk beschik al over VLC, als ik de file daar in open dan heb ik wel beeld maar dat geeft af en toe storing, maar ik heb daar sowieso geen geluid bij de WMV file.\r\n\r\nVerder weet ik dat HD zwaar is, maar ik kan in vlc een hd film afspelen terwijl ik er ook een in de windows media speler afspeel en in vlc blijft het geluid ten alle tijden goed lopen zelfs bij bestanden van 11 gig enzo.\r\n\r\nIk ga in ieder geval het codec pack proberen! Bedankt voor die tip.\r\nGeeft dit geen problemen met mn andere codec pack?
Link naar reactie
nee hoor meerdere codec packs op een pc geven nooit problemen\nen ook kan je zo gewoon ff googlen naar codecs en ze er gewoon opzetten, ze bevatten tenslotte [B]nooit[/B] virussen/malware :rolleyes::rolleyes:\n\nvoor het geval het sarcasme niet door kwam:\ncodecs willen onderling [B][U]wel[/U][/B] vechten, een pack is samengesteld en getest of ze niet botsen.\n2 pakketen geven dus soms wel problemen.\nook het googlen naar zomaar codecs en instaleren is gevaarlijk,\ner zijn er een hele hoop die rotzooi bevatten.\n\nals je de film speelt staat de cpu dan constant op 100%??\nhoe oud is de laptop , is ie wel eens schoon gemaakt ??\nsluit de internet verbinding en gooi de virusscanner eens uit (en andere scanners)\ndit kan een hoop cpu schelen\nstaat de hard disk erg te ratelen??\n\nhet kan zijn dat een codec kapot is,\nje kan het pakket er af halen en een nieuwe instaleren, hier zijn veilige pakketen.\n[url]http://home.hccnet.nl/h.edskes/codecpack.htm[/url]
Link naar reactie
TURN, Ik weet niet welke codec packs jij gebruikt of in het verleden ooit gebruikt hebt dat je problemen kreeg, maar dat heeft er dan waarschijnlijk aan gelegen dat (zoals je zelf ook al deels aangeeft), dat jij een VIRUS in plaats van een codecpack hebt gedownload.......\r\n\r\nEn als je goed had gelezen, dan zag je dat de vragensteller een T7500 met een 8600GT heeft.... hoe oud kan zo\'n laptop zijn?????\r\n\r\nAls de vragensteller zoekt op de term Vista Codecs Pack 4.62 in Google zoals ik schreef, dan zijn de eerste 4 hits meteen raak en bevatten GEEN virus of andere rotzooi...
Link naar reactie
ik heb nooit problemen met codec packs gehad, altijd bij eentje gehouden en alles speelt af.\r\nbij een nieuw pack eerst de oude eraf gehaald.\r\nik heb veel te vaak gehoord dat er problemen van komen, zoals ik al zij , dat is de reden dat er packs gekomen zijn.\r\n\r\n[QUOTE=qpc;376747]\r\nEn als je goed had gelezen, dan zag je dat de vragensteller een T7500 met een 8600GT heeft.... hoe oud kan zo\'n laptop zijn?????\r\n[/QUOTE]\r\nvan hardware weet ik niet zoveel en zeker niet wanneer een laptop welke kaart heeft.\r\nmaar ik weet wel dat een pc in een stoffige omgeving heel snel dicht slipt en ik weet ook dat een laptop veel sneller koelings problemen zal geven dan een desktop.\r\n\r\n[QUOTE=qpc;376747]\r\nAls de vragensteller zoekt op de term Vista Codecs Pack 4.62 in Google zoals ik schreef, dan zijn de eerste 4 hits meteen raak en bevatten GEEN virus of andere rotzooi...[/QUOTE]\r\nja daar heb je gelijk in
Link naar reactie
[quote=codecpack.nl][B]Vraag:[/B] Is het aan te raden om voor de installatie van het K-Lite (Mega) Codec Pack, QuickTime Alternative en/of Real Alternative reeds geïnstalleerde codecs en codec packs te verwijderen?\r\n[B]Antwoord:[/B] Ja, het is ten zeerste aan te raden om al geïnstalleerde codecs en codec packs (waaronder QuickTime Player, RealPlayer en RealOne Player, maar met uitzondering van de standaard in Windows aanwezige codecs en codecs met functionaliteit die niet door de te installeren software geboden wordt) te verwijderen voor installatie. Op die manier blijft het systeem netjes schoon en worden mogelijke problemen voorkomen.\r\nTenzij bij installatie anders wordt aangegeven hoeven oude versies van het K-Lite (Mega) Codec Pack, QuickTime Alternative en/of Real Alternative niet verwijderd te worden voor het installeren van een nieuwere versie, wanneer er alleen kleine veranderingen zijn tussen de oude en de nieuwe versie kan de nieuwe versie probleemloos over de oude versie heen worden geïnstalleerd. Het is geen probleem om de oude versie wel te verwijderen, maar houdt er rekening mee dat de software dan ook zijn eventueel aangepaste instellingen kwijt zal raken.\r\nBij het overstappen van het K-Lite Codec Pack, QuickTime Alternative en/of Real Alternative naar het K-Lite Mega Codec Pack, of andersom, is het wel noodzakelijk om de reeds geïnstalleerde software eerst te verwijderen.[/quote]\r\n\r\neven wat woorden omdat alleen een quote te weing letters zijn:)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...