Ga naar inhoud

The Filmmachine


Aanbevolen berichten

Geef even wat meer informatie a.u.b. \r\nWerkgeheugen is inderdaad wel erg krap als je XP hebt.\r\nWat zijn de verdere specificaties van je pc.\r\nPentium 3 of pentium4, of AMD?\r\nWelke kloksnelheid? \r\nAls je een Pentium 3 of één van de eerste Pentium 4\'s hebt, dan heb je zeer waarschijnlijk SD-ram geheugen, en dat is peperduur in de aanschaf. 512MB ongeveer 45 euri. DDR-geheugen ligt rond de 15 Euri voor 512 MB, maar dan moet je wel een niet te oud systeem hebben. De nieuwste computers hebben DDR2-geheugen en dat ligt zo\'n beetje rond de 17 euri voor 1024 MB.
Link naar reactie
Dag Toolman,\r\n\r\nik heb een Pentium4, de kloksnelheid is 2.00GHz en DDR 512 MB. En werk met XP.\r\nEigenlijk moet ik mijn vraag anders formuleren, nl:\r\nzijn er forumlezers die met de \"filmmachine\"werken, en duurt het bij hun ook zo lang.\r\n\r\nMaar uit jouw reactie maak ik op dat ik er gewoon het dubbele in moet prikken?
Link naar reactie
Heb aantal jaren geleden ook Filmmachine gebruikt hiervoor maar duurde me op \'t laatst toch veel te lang, had toen een P4- 2.8GHz met DDR512MB, toen ook al 6-8 uur. \r\nGebruik sindsdien, overigens met volle tevredenheid..., WinAvi en doe hetzelfde in 30/35min omzetten en daarna branden op DVD met Nero.\r\nWinAvi heeft ook een brand-engine in zich maar nooit gebruikt..., dus kan daarover niet oordelen.\r\n[url]http://www.winavi.com/en/download/download.htm[/url]\r\n\r\nGrtz
Link naar reactie
Ik heb The Filmmachine ook gebruikt\nAMD Athlon XP2200 met 1Gig DDR\nen duurt ook lang\nIk gebruik nu VSO ConvertX2DVD, maar meestal download ik complete DVD\'s uit de nieuwsgroepen.\nVoordeel van ConvertX2DVD is dat het ook in het NL is en ik vond het wat makkelijker in gebruik.\nOmzetten duurt sowieso lang met een vergelijkbaar systeem en je moet verder geen programma\'s hebben draaien,
Link naar reactie
ik vindt dit voor jou pc nog heel behoorlijk,\r\nhou er rekening mee dat een [U]goede[/U] omzetting naar een compleet ander video formaat altijd lang duurt.\r\nde mensen die er echt serieus mee bezig zijn gebruiken bv hc encoders (dvd naar avi) zijn er ook lang mee bezig.\r\nde snelste progs van dit moment (met hc encoder) maken echt gebruik van meerdere cores van de nieuwste processors, maar zelfs deze doen er al snel 3 uur over.\r\n\r\n** een core is de reken eenheid van een processor\r\n** de nieuwste hebben 4 cores.\r\n\r\nde meeste progs gebruiken een 2 pass encoding, dit betekend dat de video in 2 stappen omgezet wordt dit komt de kwaliteit aanzienlijk ten goede.\r\nals je dus een prog gebruikt dat maar 1 pass gebruikt ben je wel sneller maar dat gaat ten koste van de kwaliteit.\r\n\r\nmijn idee : maak je niet druk om wat extra tijd, zet \'m aan voor dat je naar bed gaat en de volgende ochtend is ie klaar.\r\n\r\nverwacht niet te veel van extra geheugen, het omzetten is meer een kwestie van rekenkracht (de processor dus)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...