Ga naar inhoud

Kan niets meer branden, alles geprobeert


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik kan sinds een tijdje niets meer branden, ik dacht eerst dat het aan de cd\'s en dvd\'s lag, maar daar ligt het niet aan (na er 10 verneukt te hebben, heb ik er bij iemand anders 2 proberen te branden, en dat ging perfect)\r\n\r\nMuziek cd\'s komen tot 80% ofzo, waarna ze mislukken, als ik ze dan afspeel is er meestal maar 1 nummer gebrand.\r\n\r\nHeb ook al verschillende versies van Nero geprobeert, en alle brandsnelheden.. niets wat helpt..\r\n\r\n- Heb maar 1 brandprogramma geinstalleert op dit moment (Nero 6: ja ik was heel wanhopig)\r\n- Daemon Tools staat uit, dacht dat het daar misschien ook wel aan kon liggen..\r\n\r\n[b]Log/screenshot:[/b]\r\n[[url=http://members.chello.nl/~jgernaat/Log.txt]LOG[/url]]\r\n[[url=http://members.chello.nl/~jgernaat/nerofout.jpg]SCREENSHOT[/url]]\r\n\r\nHeeft iemand enig idee waar het aan kan liggen, of wat ik kan doen?
Link naar reactie
[I]Mogelijk[/I] (niet zeker hoor) een vuile laser-lens.\nDaar moet het apparaat voor opengemaakt worden, en met een wattip met weinig alcohol de lens schoonmaken. \n\nMaar ja, moet je maar net de kennis voor- en zin in hebben.\n\nAls dat ding dan toch open is, kan je gelijk op het lens-transport mechanisme (dun metalen stangetje) het (door veel gebruik slecht verdeelde) vet wat opnieuw verdelen. Dat helpt ook tegen fouten.\n[I]Geen nieuw vet [/I]gebruiken, maar wat er in de hoeken nog op zit beter verdelen, met bv een coctail-prikker of zo. Het soort vet is nogal speciaal, en echt niet in een gemiddeld huishouden te vinden.\n\nEen lens-cleaner disk is meestal weggegooid geld.
Link naar reactie
Zojuist met Fireburner geprobeert een cd te branden:\n\n[quote]Thread1: Executing (Cache enabled)\nRecording device: MATSHITA DVD-RAM UJ-850S\nFirmware version: 1.10\nRecording method: Session-at-once\nRecording Speed: Max\nBURN Proof: Enabled\n\n//----------------------------------------------------------------------\n// Burning - data is being permanently written to CD\n//----------------------------------------------------------------------\n\nThread1: Setting Write Parameters\nThread1: Write parameters set\nThread1: Reading Disc Info\nThread1: Reading Next Track Info\nThread1: Start LBA is -150\nThread1: Sending Cue Sheet\nThread1: Processing Track 1 Pregap [150 Sectors]\nThread1: Processing Track 1 [Audio] [28296 Sectors]\nThread2: Executing\nThread2: Write Error @ Sector -150\nThread2: Sense Error: HARDWARE_ERROR (0x04 0x03 0x01)\nThread2: Synchronizing Cache\nRecording complete[/quote]\n\nIk denk niet dat het aan een vuile lens ligt, want lezen van dvd\'s/cdr\'s gaat prima\n\n\nIs het trouwens normaal dat het buffer helemaal volloopt tijdens het begin van het brandproces?
Link naar reactie
[QUOTE=djowie;375398]Ik denk niet dat het aan een vuile lens ligt, want lezen van dvd\'s/cdr\'s gaat prima.\r\nIs het trouwens normaal dat het buffer helemaal volloopt tijdens het begin van het brandproces?[/QUOTE]\r\nBuffer moet vol lopen ja, want daarom is er een buffer, om voldoende data \"in voorraad\" te hebben voor als de PC (lees: processor) iets anders te doen krijgt, zoals mail ophalen, of naar een disk schrijven o.i.d.\r\n\r\nMaar dat het lezen van DVD\'s goed gaat zegt niet alles.\r\nMisschien geeft dit meer info:\r\n[url]http://www.cd-burner-help.com/power-calibration.htm[/url]\r\n\r\nUiteindelijk is de kans het grootst dat er een hardware fout in de brander zelf zit.
Link naar reactie
  • 4 weken later...
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...