Ga naar inhoud

Windows XP kan ik niet starten


Aanbevolen berichten

Wanneer ik Windows XP weer aan de praat wil krijgen, geeft het programma aan: het bestand asms op cd-rom met Windows XP Home Edition Service Pack 2 is nodig. Typ het pad naar het bestand en klik op OK. Er staat onder: Bestanden kopieren van:\r\n(en dan in een balk vermeld) GLOBALROOT\\DEVICE\\CDROM0\\1386\r\n\r\nDie cd-rom heb ik, maar ik weet niet wat ik precies moet typen. Wie helpt mij verder op weg?\r\n\r\nMaus
Link naar reactie
Bedankt, Erik; ik denk dat je gelijk hebt. Overigens, ASMS kon ik zo toch niet activeren. Heb nu Windows XP wel op een vrije partitie kunnen installeren, op schijf E:. Maar alle belangrijke items staan op C:. Via Deze Computer kan ik daar wel inkijken. Het liefst zou ik nu opnieuw weer het C-station willen gebruiken. De Windows-onderdelen van E: heb ik gekopieerd naar Windows op C: EN ik heb d.m.v. \"Zoeken\" het bestand ASMS nu wel gevonden!\r\nBlijft op dit moment de vraag: hoe kan ik het C-station weer als uitgangspunt nemen?\r\n\r\nMaus
Link naar reactie
Is station E: dan niet groot genoeg om al het belangrijke van C: te kunnen bevatten ?\nDan zou je dat van C: naar E: kunnen kopieëren, en Windows opnieuw op C: zetten.\n\n[B]Edit[/B]:\nJe wil natuurlijk proberen om weer die oude Windows te repareren, zodat het oude systeem weer boot.\nEn bij die laatste installatie van Windows op E: is er dus geen multi-boot gekomen ?\n\nIn de root van C: staat BOOT.INI, en die bevat bij een normaal systeem op C: (van mij dus) ongeveer dit:\n[code][boot loader]\ntimeout=30\ndefault=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\\WINDOWS\n[operating systems]\nmulti(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\\WINDOWS=\"Microsoft Windows XP Professional\" /noexecute=optin /fastdetect[/code]\n(! maak [I]eerst[/I] een backup in C:\\ van dat bestandje)\n\nIk denk dat bij jou nu niet \"partition(1)\" maar \"partition(2)\" staat, de partitie met de nieuwe Windows.\nVoor een eventulele multiboot zouden er twee regels in staan, voor beide partities één, waarna je bij boot een scherm met die twee keuzes krijgt.\n\nHet is een tekstbestandje, wat je eventueel ook kan bewerken achter de opdrachtprompt na het booten van de Windows CDrom.\n\nVeel ervaring heb ik hier niet, maar anderen weten hier eventueel wel wat meer van.
Link naar reactie
  • 2 jaren later...
wat hier het probleem is is dat hij tijdens het installeren de cd-drive niet detecteert. althans dat was bij mij zo. ik heb de harde schijf in mijn andere pc gestopt. geformatteerd, (kan ook via herstelconsole natuurlijk.) en toen ging de installer wel door.\n(in de herstel console kun je gewoon \"format c:\" intikken)\n---------\nAndreas
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...