Ga naar inhoud

cmd.exe


Anoniem2

Aanbevolen berichten

[QUOTE=fflfleflex;376590]met dit: PATH=C:\\Windows gebeurd er niks hij slaat gewoon en regel over.[/quote]\nDat klopt, maar zo gaat het fout, tenminste, als je dit aan de prompt typed. Dat wist in één keer je hele pad, en vervangt het door alleen die Windows map, en dat is niet de bedoeling. Dan doet bijna geen enkele opdracht het meer.\nJe moet dan de opdrachtprompt opnieuw starten om het orginele pad weer terug te krijgen (!).\nIk had bedoeld om het in een bestand genaamd C:\\AUTOEXEC.BAT te zetten. Dat bestand wordt AUTOmatisch geEXECuteerd bij boot, en dan gebruikt Windows nog wel het hele pad (alle mappen) maar plaatst C:\\Windows er nog eens extra bij.\n\nHet ontbreken van Mswinsck.ocx een relatie met die storing ? Weet ik niet, nooit van gehoord, maar hier\n[url]http://forums.microsoft.com/msdn/showpost.aspx?postid=1448335&siteid=1&sb=0&d=1&at=7&ft=11&tf=0&pageid=1[/url]\nis op dit MS forum een dowloadlink voor dat file....\nWel van een bezoeker.\n\nHet bestand hoort in de C:\\WINDOWS\\SYSTEM32 map te staan, en is zo te lezen orgineel een onderdeel van de Visual Basic 6 Runtime Library.\n\n[QUOTE=fflfleflex;376587]ik elk geval bij SET krijg ik bij path het gene wat jij als goed omschreef\nik loop nu nog ff de rest door[/QUOTE]\nEn dat krijg je op het moment dat je een opdrachtprompt open hebt waarbij je die foutmeldingen krijgt ?\nDat is wel cruciaal natuurlijk. Je hoeft dit niet uit te voeren wanneer alles goed gaat.\n(Waarom had je eerder dan toch het ontbreken van die Windows map in dat pad bij je reactie #4 ?)\n\nSpeciaal voor IPCONFIG:\nAls je weer foutmeldingen krijgt (opdracht niet herkend) voor IPCONFIG dan zou je dit zeker ook eens kunnen proberen:\n[code]\nC:\nCD \\WINDOWS\\SYSTEM32\n[/code]\nen dan nog eens proberen of IPCONFIG werkt, of welke foutmelding er komt.\n\nWat je moet onthouden is dat elke prompt die je start, telkens een hele eigen opdracht-omgeving start, en als die een fout bevat, dan geldt dat misschien alleen voor die ene DOS-box. Dus houdt die dan open, en doe je zoektocht in diezelfde box.
Link naar reactie
Dat klopt, maar zo gaat het fout, tenminste, als je dit aan de prompt typed. Dat wist in één keer je hele pad, en vervangt het door alleen die Windows map, en dat is niet de bedoeling. Dan doet bijna geen enkele opdracht het meer.\r\nJe moet dan de opdrachtprompt opnieuw starten om het orginele pad weer terug te krijgen (!).\r\n\r\nmaar doet ie \'t dan helemaal niet meer, wat moet ik dan doen??\r\n\r\nen over die Mswinsck.ocx, kan ik die dan gewoon in de system32 map doen, of gaat me pc dan flippen?
Link naar reactie
[QUOTE=fflfleflex;376642]maar doet ie \'t dan helemaal niet meer, wat moet ik dan doen?[/QUOTE]\n\nJe Windows doet het dan nog wel, maar die ene opdracht-prompt (DOS-box) moet je afsluiten (heb je waarschijnlijk al lang gedaan) en opnieuw starten om normaal verder te kunnen in een opdrachtprompt.\nEcht gevaar kan het dus niet.\n\n[QUOTE=fflfleflex;376642]die Mswinsck.ocx, kan ik die dan gewoon in de system32 map doen, of gaat me pc dan flippen?[/QUOTE]\nDat moet lukken.\n\nDat met \n[code]C:\nCD \\WINDOWS\\SYSTEM32\n[/code]\nen dan IPCONFIG proberen, daarvan zou ik nog willen weten wat hij doet.\n(als hij het normaal niet doet dus)\n\nKrijg toch het idee dat het gecompliceerd is.\nProbeer heel goed op te letten waarom het soms wel, en soms niet is.\n\nEen volledige schijfcontrole met daarna\n[code]SFC /Scannow[/code] is hier ook wel op z\'n plaats geloof ik.
Link naar reactie
[QUOTE=fflfleflex;376679]kopieeren lukt niet, en dat SFC /Scannow ook niet, ik wordt hier echt moe van, misschien moet ik gewoon ff vanaf een herstelpunt me pc herstarten?[/QUOTE]\nEn waarom lukt dat kopieëren niet ?\n\nPrima idee, een herstelpunt, als je maar ver genoeg terug kan.\nEerlijk gezegd dacht ik dat je zoiets al lang gedaan had. :$\n\nEn dat je er moe van wordt, ja natuurlijk, zelfs ik voel dat. :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...