Ga naar inhoud

Foto`s verkleinen voor internet


Aanbevolen berichten

Hallo!\r\n\r\nIk ben foto`s aan het verkleinen naar iets van 3800 pixelsx nog wat pixels naar 900x nog wat pixels. Hoe kan ik dat het beste doen, met wat voor programma, zodat de foto het minst groot is qua KB`s en wel in goede kwaliteit te zien is.\r\n\r\nIk zit weleens op internet en dan zie ik foto`s van mensen, in top kwaliteit en die zijn dan maar zo`n 150 KB groot. Als ik een beetje een fatsoenlijke foto online zet neemt ie al gauw 250 KB in. Ik doet momenteel met Irfan View. Wat is het beste?\r\n\r\nBedankt en groeten Hans
Link naar reactie
Ik weet niet of ik de naam precies goed schrijf ,maar Powertoy-imageresizer is een prima prg\'tje.\nHet nesteld zich in window\'s ,en als je dan met de rechter muisknop een foto aanklikt ,heb je in het menu wat dan tevoorschijn komt ook de optie \"resize\" ,,om de foto te verkleine dus ,naar diverse formaten.\nKwaliteit is goed ,en het orgineel blijft onaangetast.\nAchter de naam van de verkleinde foto staat dan als toevoeging \"small\"
Link naar reactie
Het neusje van de zalm op grafisch gebied is absoluut Photoshop.\nPhotoshop heeft een optie \"Opslaan voor Web\"... daarbij kun je zelf de kwaliteit kiezen (en dus ook de uiteindelijke grootte)\n\n[ATTACH]12014[/ATTACH]\n\nLinks de oorspronkelijke verkleinde (qua afmeting) foto en rechts die met de optie: opslaan voor het web
Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...