Ga naar inhoud

computer "crash" - Zware problemen (denk ik)


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Mijn computer doet het dus niet meer zo goed:\r\nEerst had ik er windows Xp pro op, ik weet nu niet eens meer of hij er nog op staat, maar daar liep de computer soms zomaar vast, de muziek deed het soms nog wel, maar de rest niet, dan moest ik de computer resetten om weer iets te kunnen doen. Op het begin lukte dit allemaal nog, maar toen kwam er ook soms een blue screen of death bij. Als ik hem toen opnieuw opstarte, kon ik net inloggen, maar dan kwam er weer een nieuwe blue screen of death. Dus om weer te kunnen werken startte ik de computer op in veilige modus, en startte ik hem opnieuw op, en dan deed hij het weer. \r\nToen kwam er ook nog een error bij voor de Raid. Bij het opstarten komt er een schermpje van raid en daar stond toen in het rood knipperend dat er een error was. En opstarten was er toen niet meer bij. Als ik dan de computer even helemaal uitschakelde en weer aanzette, dan deed hij het weer...\r\n(daarna heb ik een nieuwe harde schijf gekocht)\r\nEn gisteren, toen deed hij dat ook al niet meer: er kwam te staan dat hij een of ander bestand in Windows/system32 niet kon vinden en dat ik windows moest repareren. Dus windows cd gezocht en opgestart probeer ik hem te repareren, dat lukte niet, dus geprobeert hem helemaal opnieuw te installeren. Dat lukte ook al niet, want hij gaf een fout dat hij geen vaste schijf stations kon vinden (ook al had ik de nieuwe schijf er al in en gepartitioneerd).\r\nIk had nog een suse pro 9.2 cd liggen, dus heb ik die toen proberen te installeren. Dit lukte na enige tijd wel en die doet het nu ook, maar ik wilde liever windows weer op mijn computer, dus nog een keertje proberen windows opnieuw te installeren, maar deze keer deed die het niet eens meer: hij boot wel, maar dan komt er te staan dat hij hardware aan het zoeken is, en daarna blijft het scherm zwart en gebeurt er niks meer. Ook heb ik nog het zelfde probleem met de raid. \r\nWeet iemand wat mijn probleem is? (hdd kapot?) en hoe ik het zou kunnen repareren?\r\n\r\nspecificaties: \r\nMobo: MSI K8n Neo4\r\nprocessor: socket 939 AMD athlon 64 X2 Dual core 4200+\r\ngeheugen: 2x 1gb (merk weet ik niet meer precies)\r\nharde schijven: 2x 150 gb (raid waarmee ze samen 1 schijf worden van 300 gb) (merk weet ik niet) SATA\r\n nieuwe harde schijf: 80 gb Maxtor SATA\r\ngrafische kaart: Nvidia gforce 7900 GT\r\n\r\nDank u.
Link naar reactie
  • 4 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...