Ga naar inhoud

volgorde nummers op mp3speler is een rommeltje


Aanbevolen berichten

Als ik een gesproken boek heb gedownload, in MP3formaat, en ik wil dit overzetten op mijn MP3speler doe ik dat keurig in volgorde van de hoofdstukken1, 2 ,3 enzovoort.\r\nOp het computerscherm wordt de inhoud van de MP3speler daarna ook keurig in volgorde weergegeven. \r\nMaar helaas, de afspeelvolgorde is een heel ander verhaal: nr. 3 volgt op nr. 33 en dan komt hoofdstuk 19 enzoverder. Dat is natuurlijk buitengewoon lastig, temeer omdat de navigatie op mijn spelertje niet bepaald intuitief is te noemen. het is geen IPod.(Liefst geen reactie in de trant van: \"wegknikkeren en koop maar een IPod\" svp).\r\n Ik heb niets gevonden op dit forum en heb daarom de moed een nieuwe draad te starten.\r\nValt hier iets aan te doen?.Zodat ik een boek in de goeie volgorde kan beluisteren?\r\nIk heb al geprobeerd om elk bestandje apart over te zetten, maar het blijft hetzelfde rommeltje. Ook eerst een map maken en daarin de bestanden slepen heeft geen resultaat gehad. Zou het toch echt aan het spelertje liggen?\r\nErg bedankt voor een reactie.\r\nPieters
Link naar reactie
De mp3-speler sorteert waarschijnlijk keihard op alfabet. Windows doet dat tegenwoordig niet meer zo keihard, en gaat iets logischer om met nummers.\r\n\r\nDe oplossing:\r\nDe nummering aanpassen zodat de mp3-speler netjes op alfabet kan sorteren. Begin de bestandsnaam bij voorkeur met een nummer, met daarachter bijvoorbeeld de naam van het hoofdstuk. Indien nodig nummers aanvullen met nullen, zodat ieder nummer uit evenveel cijfers bestaat.\r\n\r\nAls je met 01 begint kun je zo doornummeren tot 99. In geval van meer dan 99 nummers begin je met 001 en dan kun je door tot 999. De rest van de naam van een bestand is nu niet meer van belang, omdat de nummering de volledige alfabetisering bepaalt.\r\n\r\n\r\nOpmerking: Sommige MP3-spelers sorteren op [url=http://nl.wikipedia.org/wiki/ID3]ID3-informatie[/url]. In dat geval de nummering in de ID3 tags correct doorvoeren.
Link naar reactie
Beste Foo Bar, bedankt! Dat werkt inderdaad. \r\nIk vind het wel een karweitje, hoor, dus ik heb het als proef bij de eerste 10 tracks gedaan. Het gekke is: op het computerscherm dat de inhoud van de MP3-speler weergeeft staat dan alles flink door elkaar, maar op de MP3speler zelf is het nu perfect en daar gaat het natuurlijk om. Ik schrijf nu dus zelf voor elk hoofdstuk 00, 01, 02 enzovoort. \r\n\r\nKun je me vertellen of dit euvel ook voorkomt bij een \"chique\" mediaspeler zoals Zen Creative of een IPod? Als die wel soepeler zijn met alfabetiseren en nummersortering zou dat voor mij een reden zijn om daar toch maar eens voor te gaan sparen.\r\n\r\nHoe dan ook, veel dank. Omdat de trackbenaming en nummering zoals ik die binnenkreeg van de site (LibriVox) gewoon goed en correct is, vermoedde ik niet dat daarin de fout zou kunnen schuilen en had ikzelf nooit het probleem kunnen oplossen.
Link naar reactie
je kan voor dit nummeren ook een tag editor gebruiken\r\nik gebruik zelf Tag & Rename en hiermee laad je eerst de nummers\r\nzet de volgorde goed, laat dan nummeren\r\nen nu laat je de bestandsnaam veranderen in tracknr - titel.\r\n\r\nhet is de eerste keer ff uitzoeken maar gaat daarna supersnel (ik doe dit in 20 seconden)\r\n\r\ndit prog kost wel geld, maar dit kan zo te zien ook met het gratis [url]http://www.mp3tag.de/en/[/url]\r\n[QUOTE]Rename files based on the tag information[/QUOTE]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...