Ga naar inhoud

Hoe sla ik een transparantie op in Corel Photo-Paint?


Aanbevolen berichten

beste allemaal,\r\n\r\nIk zou graag geholpen worden.\r\n\r\nIk probeer al dagen een foto wat ik vrij gemaakt heb van de achtergrond op te slaan en dan zou het de bedoeling zijn dat de achtergrond die ik verwijderd heb ook weg blijft.\r\nmaar telkens word de achtergrond met een wit vlak opgevuld zodra ik het opsla:confused:\r\n\r\nik hoop dat iemand mij een goude tip kan geven \r\nHet programma waar mee ik werk is corel photo-paint x3\r\n\r\nAlvast bedankt\r\nNathalie
Link naar reactie
wat wil je doen met het uiteindelijke resultaat ? \n\nEen witte achtergrond is standaard wanneer je het bestand bv als .BMP of .JPG opslaat. In die formaten bestaat transparantie niet. \nMaar wanneer je een nieuw bestand opent, je \"losgemaakte\" resultaat daar in plakt, dan wordt als het goed is vanzelf de afbeelding als \"tweede laag\" in het document geplakt. Dan zweeft dus je afbeelding los boven de achtergrond, en kan je nu beide lagen helemaal gescheiden bewerken. En wanneer je dat bestand dan opslaat [I]in een formaat wat lagen ondersteunt [/I](bv .EPS of .PSD) dan kun je de \"losse\" afbeelding in andere programma\'s die dat formaat ondersteunen gebruiken, of nog meer lagen maken (plakken) zodat je die losse afbeelding kan gaan combineren.\n\n[url]http://en.allexperts.com/q/Corel-Photo-Paint-1031/Saving-eps-file-transparent-1.htm[/url]
Link naar reactie
Ik heb nog wat gezocht, en ben er achter dat het .PNG format het opslaan met transparantie ondersteunt.\r\nZelf heb ik daar nooit mee gewerkt, maar .PNG schijnt vooral in HTML (Internetpagina\'s bv) populair te zijn ook vanwege die transparantie.\r\nDus kijk eens of je daar in op kan slaan, en het doet wat je nodig hebt.\r\n\r\nLet wel even op, want \"transparantie\" op je scherm bestaat natuurlijk niet. Je programma zal toch een achtergrond laten zien, al kan je meestal instellen welke vorm die aanneemt, zodat je hem als \"[I]transparant[/I]\" herkent.\r\n\r\nIk heb bij \"[I]achtergrond[/I]\" in de Photoshop opties voor het programma dat [I]blokjespatroon[/I] ingesteld als weergave van de transparantie.\r\n\r\nIn deze foto heb ik de sneeuw als voorbeeld verwijderd, en dat is nu zichtbaar als blokjespatroon:\r\n\r\n[ATTACH]11834[/ATTACH]\r\n.\r\nDit blokjespatroon is dan normaal gesproken alleen zichtbaar tijdens het bewerken met je foto-programma.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...