Ga naar inhoud

dubbele foto's


Aanbevolen berichten

:confused:hallo,\r\n\r\nbeste wensen voor het nieuwe jaar\r\n\r\nik heb het volgende probleem.\r\nik werk met adobe photoshop album 2.0 om mijn foto\'s te beheren.\r\nnu staan alle foto\'s er plotseling twee tot driemaal in.\r\nhoe kan dat , ik heb niks veranderd?\r\n\r\nnu kan ik wel de dubbele foto\'s een per een weg doen, maar aangezien er zo een tweeduizend op de schijf staan wordt dit veel werk.\r\n\r\nis er een programma voor wat die dubbels kan wegdoen of moet het manueel.?\r\n\r\ngroetjes
Link naar reactie
Ook alvast een fijn 2008...\n\nIk heb dit programma niet, dus een beetje gokken:\n\nwat ik mij afvraag of die foto\'s echt dubbel zijn, of dat het programma een bepaald \"overzichts-bestand\" met voorbeelden gebruikt in elke map, welke die foto\'s twee maal laat zien.\nMijn vraag daarom is: \n * Hebben dubbelen ook dezelfde namen ?\n * Als je met Windows Verkenner naar die map gaat, staan er dan ook die dubbelen ?\n\nIk hoop dat je begrijpt dat het belangrijk is daar achter te komen, voordat je begint weg te gooien.
Link naar reactie
hallo,\r\n\r\nalvast bedankt voor je reactie.\r\n\r\nde bestanden hebben exact dezelfde naam,grootte, maar staan op de d-schijf.\r\nnormaal staan ze alleen op de c-schijf.\r\nsommige staan er door de zoekfunctie te gebruiken in windows 4 maal.\r\n\r\nsommige kan de software niet meer koppele en enkel een verkleind beeldje laten zien.\r\nik heb wel een back-up op een usb harde schijf, maar de hele pc formatteren vind ik te veel werk.\r\n\r\nhopelijk weet je nu beter wat er scheelt.\r\n\r\ngroetjes
Link naar reactie
Nee, ik weet nog niet meer eigenlijk, behalve dat er een andere schijf gebruikt wordt.\r\n\r\n[QUOTE=josl;361212]de bestanden hebben exact dezelfde naam,grootte, maar staan op de d-schijf.\r\nnormaal staan ze alleen op de c-schijf.[/QUOTE]\r\n\r\nIs er een rede waarom ze op D: staan ? Wat voor een pad (mapnamen) staan ze in ? De hele naam graag vanaf D:\\ even tonen.\r\nWaar ik op doel is of ze misschien in een tijdelijke map staan (TEMP oid)\r\nEn op C:, als je alleen die (map) bekijkt, klopt het dan wel, en zijn er daar geen dubbelen ?
Link naar reactie
hallo,\r\n\r\neen volgende poging.\r\nik heb dus adobe al een week niet meer gebruikt,nu moest ik een foto opzoeken en toen was het gebeurt.\r\nop c staan er maar een 50 foto\'s dubbel\r\nde andere op d:\\documents en settings\\pics\r\nop d staat ongeveer elke foto dubbel, maar adobe vindt de foto niet meer terug en gaat dan op zoek naar de foto.\r\nde verbinding die adobe gebruikt gaat soms naar c en soms naar d.\r\nvandaar dat de koppeling bij sommige zoek is.\r\n\r\nhet spookt hier:)\r\n\r\ngroetjes
Link naar reactie
formateren van de schijf hoeft uiteraard niet.\r\nhoe het gekomen is? ik heb ook geen idee maar het is duidelijk dat er in adobe iets mis is.\r\ntenzij je zelf fout bent gegaan met slepen (als je een foto sleept binnen de map maakt windows soms een kopie van de foto, er zal wel één manier voor zijn en het zal wel zo horen maar ik weet niet hoe en wanneer dat gebeurt)\r\n\r\nals je het orginele instal bestand van adobe nog heb zou ik eerst adobe vewijderen.\r\ndan je foto\'s uitzoeken en dan adobe opnieuw instaleren.\r\n\r\ntips om uit te zoeken:\r\n1 - alle dubbele in de zelfde map hebben nooit de zelfde naam , dus zoek op \"copy\" of op \"fotonaam.1.jpg\" enz\r\ndus het zoeken wordt dan \".1.jpg\"\r\n2 open de orginele map (op de C-schijf) , open in een nieuw venster de map waar de kopieen in staan.\r\nselecteer alle foto\'s (ctrl+a) knippen en plak ze in de c-map\r\nbij alle foto\'s die al bestaan geeft windows dit aan en dan heb je de keuze uit\r\nvervangen ja/nee of alles annuleren, kies hier voor niet vervangen\r\nje moet nu erg vaak op nee klikken, alle foto\'s die nu niet over zijn gezet staan nog in de D-map en kunnen dus weg, want zijn dubbel.\r\n\r\n[B]LET OP dit geld dus alleen als de foto\'s echt de zelfde naam hebben[/B]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...