Ga naar inhoud

Wat is een goede en betaalbare digitale camera?


Aanbevolen berichten

Hallo Iedereen.\n \nOmdat ik met de kerst graag een digitale camera wil kopen ben ik aan het zoeken naar een goede, maar ook betaalbaare digitale camera om mooie landschap\'s foto\'s mee temaken maar ook vakantie foto\'s.\n \neen paar dingen die ik er graag bij wil hebben zijn \n-een oplaader/adapter, ik heb er nu een op baterijen maar die moet je er elke 2 uur uit haalen en weer opladen, dat is niet handig, en vooral niet leuk als je er geen bij je hebt :@\n-dus een goede autonomie, die een die ik nu heb daar kan ik denk ik 40 foto\'s mee maken dan is ie leeg, dat is dus niet goed.\n-mooie en scherpe foto\'s maken vooral buiten.\neen zoom is wel leuk en handig maar geen prioritijd.\n-budget licht rond(liefst onder) de 100€\n \nalvast bedankt voor de antwoorden ;)
Link naar reactie
Ik heb een Canon powershot A530 en die doet \'t perfect.\n \nIs nu door de fabriek alweer vervangen door een nieuwer type (A560), maar die biedt zelfs nog een hogere kwaliteit en is niet zo duur, ± 130,-\n \nWat batterijen betreft, koop direct een paar [B]goede[/B] oplaadbare batterijen. Er zit een flink verschil in kwaliteit tussen de verschillende merken batterijen. Ik gebruik nu panasonic Ni-MH batterijtjes (2100 mAh) en kan er makkelijk 200 foto\'s mee maken.
Link naar reactie
Speelgoedwinkel Bart Smit heeft momenteel spotgoedkope webcams, waarvan 1 zelfs met dubbelchip. Ik zag er 1 in werking bij 1 van mijn zoons, prachtig beeld.\r\n\r\nPas op: lang niet alle webcams werken in Linux. Wel heb je tamelijke kans dat Linux \"ziet\" dat een webcam dezelfde drivers gebruiken kan als een type dat Linux al wel kent, maar onlangs heb ik nog een erg goeie Philips Toucam weggegeven aan een (andere) zoon, omdat-ie zelfs met gedownload RPM (door mij) in Linux niet aan de praat te krijgen was want had extra configuratie-in-programmeertaal nodig. Hierover heb ik al eens gepost in een van de Linux-draden.
Link naar reactie
[QUOTE=willem1940;358744]Jij gebruikt toch, dacht ik, Linux? Check dan wel van te voren of Linux drivers heeft voor dat merk & type.[/QUOTE]\r\n\r\nmeeste camera\'s worden dacht ik wel als externe disk herkend, en photoshop programma\'s en zo gebruik ik toch niet (behalve the gimp) dus dat moet geen probleem zijn\r\n\r\ndie Canon A560 lijkt me wel wat, de specs zijn best goed en zo maar zit er verschil in de gewoone en de powerplus versie? [url]http://www.ldlc-pro.com/fiche/PB00056651.html[/url]\r\n\r\nen is een stabilisator ook een must? ik dacht zelf van wel omdat ik vooral buiten foto\'s wil maken van landschappen maar ben daar niet zeker van \r\nhier in de buurt is het landschap super mooi winters en zomers en daar wil ik graag een site over maken
Link naar reactie
Dit vond ik op Net over de A720IS met de naam/kreet \"Linux\" erbij:\r\n\r\n[url]http://astore.amazon.com/unixtutorialf-20/detail/B000V1VG2E[/url]\r\n[url]http://chdk.wikia.com/wiki/A720IS[/url]\r\n\r\nMaar er zit toch een lijst IN je linux, met drivers, alle ondersteunde typen?\r\n\r\nIk zou niet riskeren er 1 te kopen die niet in die lijst staat.
Link naar reactie
Samsung heeft ook erg leuke en goede kamera\'s voor rond de 100 euro.\nJe kunt juist beter een kamera nemen waar batterijen in kunnen .\nAls je goede penlite accu\'s hebt gaan die erg lang mee en zijn nog steeds veel goedkoper als die speciale accu\'s. Ook kun je in noodgeval altijd echte batterijen gebruiken en die zijn overal verkrijgbaar.\nDrivers voor een kamera heb je al helemaal niet nodig.\nAls de kamera niet door de pc wordt herkent dan haal je gewoon het geheugenkaartje er uit en dat stop je in een losse cardreader bij je pc.
Link naar reactie
[quote=Animal;358860]Samsung heeft ook erg leuke en goede kamera\'s voor rond de 100 euro.\nJe kunt juist beter een kamera nemen waar batterijen in kunnen .\nAls je goede penlite accu\'s hebt gaan die erg lang mee en zijn nog steeds veel goedkoper als die speciale accu\'s. Ook kun je in noodgeval altijd echte batterijen gebruiken en die zijn overal verkrijgbaar.\nDrivers voor een kamera heb je al helemaal niet nodig.\nAls de kamera niet door de pc wordt herkent dan haal je gewoon het geheugenkaartje er uit en dat stop je in een losse cardreader bij je pc.[/quote]\njep.\n \nIk heb de A720IS nu besteld, met een dubele set oplaadbare baterijen van 2500mAh 1.2V en een [SIZE=2]Kingston Elite Pro Secure Digital Card 1 Go - 50x, die kost niet veel meer dan een gewoon 1Gb kaartje maar is wel sneller, nu hoopen dat de camera de boel ook op die snelheid kan weg schrijven.[/SIZE]
Link naar reactie
[quote=willem1940;358855]Dit vond ik op Net over de A720IS met de naam/kreet \"Linux\" erbij:\n \n[URL]http://astore.amazon.com/unixtutorialf-20/detail/B000V1VG2E[/URL]\n[URL]http://chdk.wikia.com/wiki/A720IS[/URL]\n \nMaar er zit toch een lijst IN je linux, met drivers, alle ondersteunde typen?\n \nIk zou niet riskeren er 1 te kopen die niet in die lijst staat.[/quote]\nZo als Animal ook al zegt, als de camera niet herkent word sto ik het kaartje gewoon in de card reader, maar ik denk dat de laatste versie van Open Suse hem wel herkent, die herkende bijna al mij aparatuur (moet aleen nog even kijken naar mijn TV kaart)
Link naar reactie
Mocht je ooit voor nood \"gewone\" alkaline penlights moeten gebruiken, besef dan dat één paar binnen een kwartier of zo uitgeput is, en de camera gewoon uitschakelt. Dat komt door de totaal verschillende ontlaad-eigenschappen.\r\nProbeer dat eens uit, dan weet je wat je kan verwachten.\r\nHoud ze warm, dan heb je er nog het meest aan.\r\nWel kan je een tijdje daarna die zelfde penlights weer even gebruiken, maar echt gebruiksvriendelijk is het niet. Vertrouw er niet op, en zorg dat je altijd goed geladen NiMh cellen bij je hebt.\r\nEn als het koud is draag die dan op je lichaam, anders heb je ook daar niet zo veel aan.
Link naar reactie
[quote=erikdenhouter;358881]Mocht je ooit voor nood \"gewone\" alkaline penlights moeten gebruiken, besef dan dat één paar binnen een kwartier of zo uitgeput is, en de camera gewoon uitschakelt. Dat komt door de totaal verschillende ontlaad-eigenschappen.\nProbeer dat eens uit, dan weet je wat je kan verwachten.\nHoud ze warm, dan heb je er nog het meest aan.\nWel kan je een tijdje daarna die zelfde penlights weer even gebruiken, maar echt gebruiksvriendelijk is het niet. Vertrouw er niet op, en zorg dat je altijd goed geladen NiMh cellen bij je hebt.\nEn als het koud is draag die dan op je lichaam, anders heb je ook daar niet zo veel aan.[/quote]\nbedankt voor de tip, ik wist niet dat je op die manier oplaadbare baterije beeter vol kunt houden, die gaan dus in de binnen zak als het koud is :)
Link naar reactie
[QUOTE=Richt;358884]bedankt voor de tip, ik wist niet dat je op die manier oplaadbare baterije beeter vol kunt houden, die gaan dus in de binnen zak als het koud is :)[/QUOTE]Je houdt ze niet beter vol, maar trekt ze beter leeg; alle batterijen en accu\'s kennen een ideale werktemperatuur en misschien staat daar wel iets over in bijsluiters.
Link naar reactie
Canon is goed.\nIk heb een A80, die kostte indertijd 350 euro, 4mp.\nGaan 4 batterijen in AA.\nAltijd handiger dan een accupack.\nWel geladen meenemen + een reserve setje.\nIs de nood aan de man, kun je overal gewone Alkaline batterijen kopen, zit je nooit zonder.\nAccupacks zijn duur.\nDe nieuwere Canon hebben onderhand het dubbele aantal mp voor de helft van wat ik betaalt heb,\nMaak je geen grotere foto\'s dan A4 formaat, heb je aan 4 mp genoeg.\nDus wil je 4 mp dan kun je voordeliger uit zijn.\nIk zou toch opletten voor AA batterijen, heb je gelijk een betere grip op het toestel, licht beter in de hand.\nIk zou voor een echt camaramerk kiezen, dus Kodak, Canon etc. maar niet voor Trust en de andere computer hardware merken.\n \nWat is het geworden?
Link naar reactie
[QUOTE=burgkop;359771]Canon is goed.\r\nIk heb een A80, die kostte indertijd 350 euro, 4mp.\r\nGaan 4 batterijen in AA.\r\nAltijd handiger dan een accupack.\r\nWel geladen meenemen + een reserve setje.\r\nIs de nood aan de man, kun je overal gewone Alkaline batterijen kopen, zit je nooit zonder.\r\nAccupacks zijn duur.\r\nDe nieuwere Canon hebben onderhand het dubbele aantal mp voor de helft van wat ik betaalt heb,\r\nMaak je geen grotere foto\'s dan A4 formaat, heb je aan 4 mp genoeg.\r\nDus wil je 4 mp dan kun je voordeliger uit zijn.\r\nIk zou toch opletten voor AA batterijen, heb je gelijk een betere grip op het toestel, licht beter in de hand.\r\nIk zou voor een echt camaramerk kiezen, dus Kodak, Canon etc. maar niet voor Trust en de andere computer hardware merken.\r\n \r\nWat is het geworden?[/QUOTE]\r\n\r\nEen Canon A720IS, 8MP en verder goede specs voor 180€ ex BTW netjes vind ik zelf, ik wil gewoon een goede camera, heb nu een Genius flut rommel ding en dat wil ik nooit meer daarom maar naar een gerenomeerd foto merk geken en kwam kwa prijs/specs bij deze canon.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...