Ga naar inhoud

foto op cd branden


Aanbevolen berichten

[QUOTE=Animal;358683]Gewoon in een brandprg kiezen voor \" data cd \" maken.\r\nDan de foto\'s selecteren . \r\nWel cd afsluiten ,,je kunt er dan niks meer bij branden ,maar doe je dat niet ,en ga je later bij branden dan is er veel kans dat je de vorige foto\'s niet meer kunt zien.\r\nDus branden als data cd en afsluiten.[/QUOTE]\r\n\r\n\r\n\r\nKan ik ook een dvd-rw cd nemen dan kan ik ze er toch weer afhalen en evt. foto\'s bijzetten,\r\nof moet ik dan een cd-rw nemen dat kan dan misschien ook wel.\r\nHet is eerst om uit te proberen en als het dan gelukt is kan ik het altijd op een gewone cd branden weet je of dit kan.\r\nGr jannie
Link naar reactie
[quote=sch01079;358842]Kan ik ook een dvd-rw cd nemen dan kan ik ze er toch weer afhalen en evt. foto\'s bijzetten,\nof moet ik dan een cd-rw nemen dat kan dan misschien ook wel.\nHet is eerst om uit te proberen en als het dan gelukt is kan ik het altijd op een gewone cd branden weet je of dit kan.\nGr jannie[/quote]\n\nOm te voorkomen dat je de eerdere brandsessie(s) kwijtraakt, moet je inderdaad de foto\'s die je gebrand hebt terugschrijven naar de HD, dan daarbij de nieuwste foto\'s voegen en dat geheel (dus de oude en nieuwe foto\'s) branden op een DVD-/of CD-RW. \nHet risico dat er iets fout gaat is aanwezig juist omdat je ze weer naar de HD moet kopiëren en weer terug naar de DVD/CD.\nWat kost een CD tegenwoordig nog. Ik zou er veel liever voor kiezen om de foto\'s gewoon maar gelijk naar een gewone CD te branden of als je er veel hebt in hoge kwaliteit naar een DVD.
Link naar reactie
Als je in je kamera een geheugenkaartje van 512 mb gebruikt dan kun je telkens als dat vol is de gehele inhoud naar een cd kopieren. Dan is de cd ook bijna vol dus gewoon afsluiten en geen risico gaan lopen dat het fout gaat.\nDit is veel veiliger dan rw\'s gaan gebruiken of telkens er wat bij te branden.\nEen cd kost tegenwoordig nog minder dan 20 cent dacht ik ,dus waarom moeilijk gaan doen.
Link naar reactie
Download Picasa2 eens, is een nl progje, kun je de hele computer laten afzoeken op plaatjes en zo uitkiezen wat je wilt bewaren en branden.\nEr zijn zoveel programma\'s die het netjes voor je doen.\nMijn persoonlijke voorkeur, is toch alles per keer in mappen op de computer te zetten, op jaar -datum- en daarachter waar het over gaat.\nDaar maak ik regelmatig een gewone kopie van op dvd.\n \nWil je een fotoshow ervan hebben, kun je ze natuurlijk uitzoeken en ook op cd/dvd zetten.\nDaarmee kun je dan rommelen wat je wilt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...