Ga naar inhoud

Nederland 1 opnemen?


Aanbevolen berichten

Ik weet niet of er hier mensen zijn die hier verstand van hebben, maar ik waag toch maar een poging :) \r\nIk heb afgelopen dinsdag een nieuwe dvd recorder (sony rdr-hx750) gekocht, en die werkt goed, alleen 1 ding niet: nederland 1 kan niet opgenomen worden. Ik heb al een beetje op internet rondgekeken maar daar staat dat je alleen maar kopieerbeveiligingssignalen kan doorkrijgen met een digitale ontvangst. Ik gebruik analoog, dus dit zou niet kunnen. Ook kan ik op internet geen vergelijkbaar probleem vinden.\r\n\r\nVincent\r\n\r\np.s. als niemand het hier weet, weet iemand dan nog een ander goed forum wat over zulk soort dingen gaat?
Link naar reactie
Hm.. oke, ik vond het ook al zo vreemd. Ik had m\'n vraag hier gesteld omdat ik op de website van sony geen enkel e-mailadres of e-mailformulier kon vinden.. Dat is volgens mij wel vaker, dan verbergen ze de ondersteuningsdingen.. ik zal nog even gaan zoeken.. ik vind het toch gek want nederland 1 is de enige zender die ik niet kan opnemen. Er staat wel als ik naar die zender ga met de recorder zoiets als no record ofzo.\r\n\r\nVincent
Link naar reactie
Ff voorzichtig, want ik heb nog nooit iets gedaan met DVD/TV-recorders.\r\n\r\nIk probeer me de situatie(s) in te denken.\r\n\r\nAls er een verbinding bestaat tussen die recorder en je PC en je kunt TV kijken op de PC (TV-kaart? Ook nog nooit in mijn handen gehad), dan moet het via bijvoorbeeld het prog (zit in XP) Windows Media Encoder, mogelijk zijn om alles wat zich in het scherm afspeelt op schijf op te slaan en er verder mee te doen wat je maar wilt.
Link naar reactie
Ook hoeven de zenders niet synchroon op tv en recorder te zitten.\nHij zegt een melding te krijgen dat er niet opgenomen kan worden.\nEr wordt ook niks opgenomen als er een volle dvd in het apparaat zit (of de hd is vol) ,of als er geen signaal is om op te nemen. Een videorecorder ging altijd gewoon opnemen ,ook zonder signaal ,maar een dvd recorder doet dan gewoon niks.\nKontroleer dus als je op wilt gaan nemen ,of er ook echt iets op te nemen is. Als je op de recorder afstandbediening een toets monitor (ofzo) indrukt zie je op je tv het beeld van de tuner van de recorder.\nDe kabel provider kan een signaal meesturen tegen opnemen ,en somige dvd recorders zijn daar gevoelig voor.\nHet beste is om de recorder eens bij iemand anders in de buurt aan te sluiten en kijken of daar het zelfde probleem is.\nAnders toch kontact op nemen met sony of met je kabelprovider.\nIk heb gisteren probleemloos ned 1 op genomen.\nMaar ik moest wel ned1 handmatig zoeken en instellen op de recorder ,omdat deze met het zelf zoeken er aan voorbij was gegaan. Ik neem anders altijd via een digitale tuner op ,dus had dit nog niet eerder gemerkt.\n \nMet de pc ,tv programma\'s opnemen kan natuurlijk ook ,maar als je een dvd recorder koopt ben je dat niet van plan ,en met een dvd recorder heb je veeeeel betere kwaliteit. Het hoort gewoon goed te werken.
Link naar reactie
[QUOTE=Animal;357391]Ik heb gisteren probleemloos ned 1 op genomen.\nMaar ik moest wel ned1 handmatig zoeken en instellen op de recorder ,omdat deze met het zelf zoeken er aan voorbij was gegaan[/QUOTE]\nHet was bij \"klassieke\" TV\'s altijd zo dat [U]het verschil tussen Ned1 en Ned 2[/U] was dat Ned1 op de VHF band werd uitgezonden, en Ned2 en Ned3 op de UHF band.\nNu bij ons met de kabel is ook Ned1 sinds enkele jaren geplaatst bij de UHF band.\n\nHet zou natuurlijk kunnen dat bij vincentg die oude situatie (Ned1 op VHF) nog speelt.
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...